Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=_nemo_]Vad tycker ni förresten om att det skulle ha varit en manlig huvudroll istället för Lex? Hade inte den här respekten mellan krigarna i slutet varit trovärdigare? Istället för att det skulle likna förspel? Jag menar inte att tjejer inte kan vara krigare, men hon var ju absolut inte det. Jag menar nu väntade man ju bara på att predatorn och Lex skulle kyssas.[/citat]

Saken är den att hela denna sub-plot i att en predator och en kvinnlig karaktär samarbetar är taget från ett av serierna 'Aliens vs. Predator'. Att hon inte skulle kunna vara en krigare tycker jag inte riktigt håller. O.k. Hon är ju ingen marinkårssoldat i grunden men en äventyrare utan dess like. Hon sägs i filmen vara en av de bästa guiderna när det kommer till expeditioner i farliga miljöer. Tycker att hon har potential att bli den hon blir på slutet.

• 2 veckor senare...
Postad

[citat=TomStac][citat=_nemo_]Vad tycker ni förresten om att det skulle ha varit en manlig huvudroll istället för Lex? Hade inte den här respekten mellan krigarna i slutet varit trovärdigare? Istället för att det skulle likna förspel? Jag menar inte att tjejer inte kan vara krigare, men hon var ju absolut inte det. Jag menar nu väntade man ju bara på att predatorn och Lex skulle kyssas.[/citat]

Saken är den att hela denna sub-plot i att en predator och en kvinnlig karaktär samarbetar är taget från ett av serierna 'Aliens vs. Predator'. Att hon inte skulle kunna vara en krigare tycker jag inte riktigt håller. O.k. Hon är ju ingen marinkårssoldat i grunden men en äventyrare utan dess like. Hon sägs i filmen vara en av de bästa guiderna när det kommer till expeditioner i farliga miljöer. Tycker att hon har potential att bli den hon blir på slutet.[/citat]

Så om man är en bra guide i farliga miljöer så har man automatiskt potential att bli en stor krigare? :)

Nej men ärligt, hon dödar ju inte ens en alien med flit, hon sätter sig i ett hörn och "råkar" döda den när den attackerar, inte precis någon gärning som förtjänar respekt från en Predator, inte enligt mig iaf.

Jag tycker helt enkelt att med grundidén att låta två av filmhistoriens coolaste "villains" mötas i en film så hade man kunna gjort så mycket mer. Vi kunde helt enkelt fått kanske världens häftigaste film men istället fick vi det här. Och det har jag svårt att nöja mig med, även fast den kanske har ett visst underhållningsvärde i sig.

Postad

Nu ska ni få höra. Alien vs Predator 2 ska tydligen få 2 regissörer. Bröderna Greg och Colin Strause. Det här är två killar som för det mesta hållt på med specialeffekter och det här skulle isåfall bli deras regidebut. Det har iofs regisserat 2 kortfilmer tidigare, 16mm Mystery och Mute. Och även hållt på med musikvideos och reklamfilm.

Bådar gott???

Postad

Det behöver ju inte vara en katastrof iofs. Både Ridley Scott och David Fincher hade ju sina rötter i reklamfilms-branchen? Och Fincher gjorde ju även han långfilmsdebut med Alien3. Men självklart hade ju mina hopp ökat om det blivit officiellt att Ridley Scott hade tagit på sig uppgiften. Eller varför inte Neil Marshall? Men men, vi får väl se, först och främst behöver de än annorlunda story än den de har nu.

Postad

"We really want to take it back to the original 'Alien' and 'Predator' films and make a serious, gritty horror film," Colin Strause said.

"We want to take it back to its roots, without losing sight of the human struggle," added Greg Strause. "That's what made the originals so good."

Postad

[citat=trancedanne]"We really want to take it back to the original 'Alien' and 'Predator' films and make a serious, gritty horror film," Colin Strause said.

"We want to take it back to its roots, without losing sight of the human struggle," added Greg Strause. "That's what made the originals so good."[/citat]

Låter ju bra iaf.

Och jag måste ju säga att i stort sett vemsomhelst är ett bättre val än Paul WS Anderson.

På sidan http://www.brothersstrause.com kan man se deras videor och reklamfilmer, sidan är lite seg, kan bero att 1000000 fans är inne där och ska avgöra om detta var ett bra val för registolen eller inte :)

Postad

De dåliga nyheterna nu då är att de nya regissörerna verkligen ska köra på Shane Salerno's manus. En man med meriter som Armageddon och Shaft bakom sig....... Och nu Alien vs Predator vs K-mart.

Kan inte någon snäll moderator byta namn på tråden till Alien/Predator. Så kan man diskutera allt som har med dessa två giganter att göra här.

Postad

Tycker det borde baseras på serietidningarna o det blir perfekt, utspela sig i framtid likt Aliens. Sno konceptet från första serietidningen. Kolonier men utan marines, men likt Camerons o Ridleys vision av nutidsframtid.

Jag gillade AvP o kan nog erkänna att jag är en av de största fansen av serierna i sverige iaf, äger leksaker baserat på serietidningen som släpptes mitten 90. Kan rita en perfekt Alien o Predator. Är alldeles för dryg geek nu.:) Tycker Paul W.S manuset funkar dramaturgiskt, spänning o dialog, actionscenerna funkar o slutstriden är suverän. Enda problemet för mig är att Predators byggde pyramiderna o att Aliens funnits på jorden sen långt tebax. Bryter totalt mot första Alien filmen där det är meningen att vara första gången man möter på varelserna.

Jag tycker slutet var stentufft! Med att tjejen o Predatorn blir polers.:) Jag gillar inte predatorns look under masken. Snott från Cold War. För mycket tänder i överkäken o käkarna ska inte gå ut sådär. Predator 1: Bäst käkar! Predator 2 är också fucked upp i munnen.

PG 13 är ok, fastän minns fortfarande vad alla klagade över Alien 4 att den var som en splatterfilm.:) Varför klagar alla nu? Men tycker det vart kul o se lite skinnflådda lik också predator våld! Det finns ju ändå tillräckligt med Alien o Predator gore iaf.:) Nu är kanske detta lite konstigt att komma från mig som precis gjort en blodig film o samlar skräckfilmer. http://www.greatworldnetwork.com Some Diggin To Do. Men blod är ändå inte lika viktigt som en bra story.

Om AvP utspelat sig på en annan planet med samma typer av karaktärer o actionscener: folk klagat mindre.

AvP är baserat lite på serietidningen Cold War också, som är jävligt bra o utspelar sig i Antarktis. Skillnaden är att i Cold War så ger de exposition till varför Predators klarar kylan.:)

Jag är trött o bokstaven ( )* funkar inte på tangentbordet.

*h

/Ola

Postad

Det är kanske lite taskig tajming, men google verkar hitta artiklar om säger att "Alien V, when hell comes to earth" ligger på planeringsstadiet och att Sigerney är tillfrågad. Vart är vi på väg?

Antagligen är det inte sant, och så fall är det ju en kul ide, att skriva synopsis, göra falska bioaffisher, och promota en film som inte finns.

Postad

[citat=paulakoski]

Tycker Paul W.S manuset funkar dramaturgiskt, spänning o dialog, actionscenerna funkar o slutstriden är suverän. Enda problemet för mig är att Predators byggde pyramiderna o att Aliens funnits på jorden sen långt tebax. Bryter totalt mot första Alien filmen där det är meningen att vara första gången man möter på varelserna.

Jag tycker slutet var stentufft! Med att tjejen o Predatorn blir polers.:)

[/citat]

Hmm, alla har ju olika smak som bekant. Spänningen och dialogen tycker jag är usel, speciellt dialogen, den är närmast skrattretande. Spänningen förstörs dels av saker jag nämnt tidigare och också för att just, dialogen och karaktärerna är så oerhört felskrivna. Karaktärerna i filmen verkar ju inte ha speciellt spännande, de verkar ju fan inte ens nervösa, nej de kommer helt enkelt på hur allt ligger till och bestämmer sig för att bli vän med ett monster från yttre rymden, något infinnande av känslor som t.ex panik eller desperation kommer aldrig fram som man får se i t.ex Alien (den bäst castade filmen genom tiderna???)...........

[citat=paulakoski]

PG 13 är ok, fastän minns fortfarande vad alla klagade över Alien 4 att den var som en splatterfilm.:) Varför klagar alla nu? Men tycker det vart kul o se lite skinnflådda lik också predator våld! Det finns ju ändå tillräckligt med Alien o Predator gore iaf.:) Nu är kanske detta lite konstigt att komma från mig som precis gjort en blodig film o samlar skräckfilmer. http://www.greatworldnetwork.com Some Diggin To Do. Men blod är ändå inte lika viktigt som en bra story.

[/citat]

Finns väl alltid någon som klagar på något, men jag tror fler fans klagar på brist på gore och inte tvärtom. Och självklart är inte blod lika viktig som storyn, bara nästan :) Men hursomhelst, här var det ju brist på båda delar, varken story eller gore.

Postad

[citat=_nemo_][citat=paulakoski]

PG 13 är ok, fastän minns fortfarande vad alla klagade över Alien 4 att den var som en splatterfilm.:) Varför klagar alla nu? Men tycker det vart kul o se lite skinnflådda lik också predator våld! Det finns ju ändå tillräckligt med Alien o Predator gore iaf.:) [/citat]

Finns väl alltid någon som klagar på något, men jag tror fler fans klagar på brist på gore och inte tvärtom. Och självklart är inte blod lika viktig som storyn, bara nästan :) Men hursomhelst, här var det ju brist på båda delar, varken story eller gore.[/citat]

Ni vet väl att Paul W.S. Anderssons första version var mycket blodigare men att filmbolaget valde att klippa ner den till PG13. Andersson blev förtvivlad över detta för att filmbolaget gjorde denna klippning relativt nära inpå releasen, så Andersson var fortfarande bitter under promotion-turnén. En blodigare version har väl mer eller mindre utlåvats av Andersson på DVD.

Angående valet av karaktärerna att samarbeta med Predatorn kan jag förstå hjältinnans tankebanor, eftersom hon kommer på att de har hamnat mitt emellan i en gammal konflikt. Överlevnadsinstinkten säger att man bör välja sida i en sådan konflikt, annars hamnar man i korselden. Håller dock med om att de flesta andra skådisar saknade trovärdighet i sitt skådespel, dock inte hjältinnan (som jag tycker agerade hyfsat adekvat).

Postad

[citat=TomStac]

Ni vet väl att Paul W.S. Anderssons första version var mycket blodigare men att filmbolaget valde att klippa ner den till PG13. Andersson blev förtvivlad över detta för att filmbolaget gjorde denna klippning relativt nära inpå releasen, så Andersson var fortfarande bitter under promotion-turnén. En blodigare version har väl mer eller mindre utlåvats av Andersson på DVD.

[/citat]

Paul ws Andersons "oklippta" version har funnits ute ett tag, dock är det inte mycket skillnad alls. 8 minuter mer snack i stort sett. Och då består en del tid utav dessa 8 minuter av vissa bortklippta scener som fanns med på den första 2-disc utgåvan.

En annan sak jag tänkt på, kanske är helt ute och cyklar nu, men är det inte konstigt att man lyckats bygga en pyramid på Antarktis, eller snarare ologiskt? Skulle väl varit bättre då om man lagt det i någon regnskog underjord. Typ som någon plats tagen från Indiana Jones.

Postad

[citat=TomStac]

[/citat]

Kan det vara så som vissa tror på nätet att PWSA bara skyller resultatet på filmbolaget utan att egentligen ha en bättre version att komma med...?

Postad

[citat=StenR][citat=TomStac]

[/citat]

Kan det vara så som vissa tror på nätet att PWSA bara skyller resultatet på filmbolaget utan att egentligen ha en bättre version att komma med...?[/citat]

Kan också vara så att det inte fanns tillgång till råmaterialet o att nytt klipp/ljudarbete skulle vara för påkostat så de skippade att lägga in för mycket nytt material o de tog istället de scener som var färdiga i bolagets beställda pg 13 klippning som gick bort veckorna innan premiären? Det är ju mycket som krävs för att man ska lägga in nya små klipp emellan actionscener, klippen ska färgkorrigeras o placeras in i helheten. Musiken måste göras om för att matcha ny synk osv.

Det kanske kommer en ännu längre version i samband med AvP 2. AvP 2 låter ju förjävlig ärlig talat med Super K Mart.:) Men galna internet rykten från Aicn o internet har man ju hört förut som visat sig vara osanningar. Man får hålla tummarna att de anställer nån riktig speed writer o styr upp en i rymden.:)

Postad

[citat=paulakoski]

AvP 2 låter ju förjävlig ärlig talat med Super K Mart.:) Men galna internet rykten från Aicn o internet har man ju hört förut som visat sig vara osanningar. Man får hålla tummarna att de anställer nån riktig speed writer o styr upp en i rymden.:)[/citat]

Nja, det hoppas ju verkligen jag med, för manuset som kom ut nu är verkligen, verkligen värdelöst. MEN det är som sagt Shane Salerno som står för manuset och det är just hans manus som är det med bl.a K-mart-fighten, det är ju bekräftat av regissörerna och bolaget. Inspelning ska starta i oktober och filmen kommer ha premiär augusti 2007. Hinner de skriva ett helt nytt manus? Hoppas det.

Postad

Jag läser Aicn så ofta jag kan o kollar internet ofta för updateringar om kommande filmer. Minns inte att läst att Salerno manuset var bekräftat som shooting script? Minns däremot recensionen på Aicn. Vet att 2 bröder ska regissera, man får hoppas nåt hänt o de kan styra upp det. Men det kanske finns en bra anledning till varför det är 2 bröder som tydligen innan kört mycket musikvideo o reklam. Enkla gun for hires för studion att köra loss med.:)

/Ola

Postad

Sen så finns det många reklam o musikvideoregissörer som visat sig vara fantastiska filmregissörer när de väl debuterat. John Mc Tiernan var ju en gun for hire på Predator som gjort en massa reklam innan. George Romero.:) David Fincher osv.

Postad

[citat=paulakoski]Jag läser Aicn så ofta jag kan o kollar internet ofta för updateringar om kommande filmer. Minns inte att läst att Salerno manuset var bekräftat som shooting script? Minns däremot recensionen på Aicn. Vet att 2 bröder ska regissera, man får hoppas nåt hänt o de kan styra upp det. Men det kanske finns en bra anledning till varför det är 2 bröder som tydligen innan kört mycket musikvideo o reklam. Enkla gun for hires för studion att köra loss med.:)

/Ola[/citat]

Det är bekräftat att det är Salerno som skriver manuset iaf, och manuset som Moriarty recenserade var just Salernos manus. Om det är bekräftat som shooting script vet jag inte, men bolaget sa att AvP 2 kommer att "bring the beasts to your backyard" och att Salerno ska skriva ett helt nytt manus innan inspelningen börjar i oktober verkar ju lite tight eller?

Postad

[citat=Java ex Machina]george romero? han var väl dokumentärfilmare innan han gjorde NotLD?[/citat]

Han spelade in mest kortfilmer och reklamfilmer innan han gjorde NotLD.

• 1 månad senare...
Postad

Föregående diskussion om Salerno hinner skriva ett nytt manus på så kort tid får här lite mer info om huruvida det blir ett nytt manus eller inte.

[citat=alienexperience.com]Also interesting to note, my sources also tell me that the controversial and much hated 'Texas' script is out, and in fact was dead on the table before Ain't it Cool News even reviewed it. Hence the shooting location based in Vancouver, a city which would have a difficult time passing for Texas given all the rain and tall trees... This, however, doesn't mean Salerno's out, but we can expect a different script from him altogether. [/citat]

En annan god nyhet är att Daniel Pearl har skrivit på som fotograf, han har bl.a skött fotografin vid både originalet och remaken av Texas Chainsaw Massacre.

Äntligen lite goda nyheter, om nu den om nytt manus verkligen stämmer.

Postad

[citat=_nemo_]

Kan inte någon snäll moderator byta namn på tråden till Alien/Predator. Så kan man diskutera allt som har med dessa två giganter att göra här.[/citat]

Det ska jag nog kunna fixa ;)

Postad

Vad tycker ni förresten om att det skulle ha varit en manlig huvudroll istället för Lex? Hade inte den här respekten mellan krigarna i slutet varit trovärdigare? Istället för att det skulle likna förspel? Jag menar inte att tjejer inte kan vara krigare, men hon var ju absolut inte det. Jag menar nu väntade man ju bara på att predatorn och Lex skulle kyssas.[/citat]

Wow... måste faktiskt hålla med där... När tjejer spelar huvudrollen i sådana här filmer har de en liten egenhet - de brukar förstöra allting! Dessutom uppför sig knappast Scar som man lärt sig att en väluppfostrad Yautja ska göra. Vart tog de läbbiga skräckpredatorerna vägen? Här visas ju de fram sån nåt slags mänsklighetens välgörare... Kommer man att fortsätta mjuka upp karaktären i AVP2???

Hade klart hellre sett en kille som huvudrollsinnehavare i AVP, man får hoppas på den länge efterlängtade nr 2.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...