Gå till innehåll

Alien/Predator (Diskutera om allt som rör dessa giganter här)


_nemo_

Recommended Posts

Bra köpt Nicke! Ett höjdarlir. Speciellt som marine. Och Alien. Och Predator. Men mest marine. Första spelet är trevligt också, men rätt skumt vill jag minnas.

 

Tack, jag håller med! riktigt härligt spel. Själv föredrar jag Predator bäst, men marine och alien är också riktigt härliga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Av det lilla jag spelade spelen måste jag säga att jag helt klart föredrog Alien Runners jämfört med alla andra karaktärer... Det var nått med att bara rusa fram över väggar och tack och skutta upp i vilda slash-attacker som fångade mitt intresse...

 

Plus att dom påminner lite om ninjor förståss... :p

Länk till kommentar
Share on other sites

det finns inget bättre i spelet än att vara Marine och tappert kämpa sig fram me sin trogna M-40 Pulse rifle ^^

 

Elr nej , det roligaste är när man möter nåt som kräver typ 2-3 magasin innan det dör och man trycker sig in i hörn och bara skjuter och skriker XD

 

Tyckte Predator vart så där o lira, man vart lite överlägsen ^^

Som alien blev allting så rörigt då man kunde klättra på väggar o grejor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Av det lilla jag spelade spelen måste jag säga att jag helt klart föredrog Alien Runners jämfört med alla andra karaktärer... Det var nått med att bara rusa fram över väggar och tack och skutta upp i vilda slash-attacker som fångade mitt intresse...

 

Plus att dom påminner lite om ninjor förståss... :p

 

tycker själv man blir yr i huvudet av att vara Runner, men det är rätt bra om man spelar multiplayer över internet, dock väldigt irriterande om man inte är en själv med alla dessa skuttande varelser som dödar en innan man hinner reagera :P

Länk till kommentar
Share on other sites

det finns inget bättre i spelet än att vara Marine och tappert kämpa sig fram me sin trogna M-40 Pulse rifle ^^

 

Elr nej , det roligaste är när man möter nåt som kräver typ 2-3 magasin innan det dör och man trycker sig in i hörn och bara skjuter och skriker XD

 

Tyckte Predator vart så där o lira, man vart lite överlägsen ^^

Som alien blev allting så rörigt då man kunde klättra på väggar o grejor.

 

Smartgun ska det vara, fuskigt och bra =P

Länk till kommentar
Share on other sites

... dock väldigt irriterande om man inte är en själv med alla dessa skuttande varelser som dödar en innan man hinner reagera :P

Det ger mig ett behov att citera en dikt av Askaninja Ninjan:

 

"Black black black

Black black black

Black black

Black black black!!!

Black.

Dead."

http://www.askaninja.com/node/5500

 

...

 

Tyckte iallafall jag va roligt... :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Nå? Bu eller bä? =)

 

Ja, jag vet inte direkt vad jag ska välja mellan "bu" eller "bä"... Men jag kan säga att jag gillar vad jag sett hittills! Predalien ser helt ok ut och, som jag skrivit tidigare, så ser jag fram emot filmen. Det jag sett i trailers och bilder verkar vara mer åt samma håll som original-Alien. Kanske mer gore, och det kan ju funka om man gör det på rätt sätt, med en väl underbyggd story.

 

Jag tror och hoppas på mer nerv. Tät, klaustrofobisk skräck. Känsla av undergång.

Länk till kommentar
Share on other sites

Och efter att ha sett det här klippet så är jag ännu mer "pumped". Hoppas hoppas hoppas. (Man kan ju alltid hoppas).

 

Kikade på klippet nu, och det ser schysst ut :D. Hoppas bara storyn blir mer än "springa omkring och skrika, samt bli slaktade". Hoppas...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

http://www.empireonline.com/images/image_index/hw800/23391.jpg

 

http://www.empireonline.com/images/image_index/hw800/23390.jpg

 

Nya posters.

 

Den japanska.

 

http://media.movieweb.com/galleries/4035/posters/poster5.jpg

 

Ge mig en länk till inköpsställe för den japanska, den där ska upp på väggen =) Men jag är inte 100% nöjd med underläppen, haha.

Länk till kommentar
Share on other sites

å fyy faan... ja... jag har ju alltid tyckt att japanerna får alla snyggaste postrarna... synd att den ändock inte kommer sälja filmen för mig;)

 

Heh... visste förresten inte att Aliens stavades "Eirianzu"... took me lite by överaskning... men egentligen är det ju logiskt... jaja... man lär sig något var dag;) sketasnygg affisch ändå:)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
å fyy faan... ja... jag har ju alltid tyckt att japanerna får alla snyggaste postrarna... synd att den ändock inte kommer sälja filmen för mig;)

 

Heh... visste förresten inte att Aliens stavades "Eirianzu"... took me lite by överaskning... men egentligen är det ju logiskt... jaja... man lär sig något var dag;) sketasnygg affisch ändå:)

Kan du japanska?! nog visste jag att du är asiat-kultur-freak, men det, min vän, det är respekt! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu Nicke92... jag har ju läst japanskakurser i minst 3 år av och till... så nått har ju fastnat;)... Kanjin sitter jävligt löst... men Kanan (de fonetiska skrivsätten) sitter lite bättre och just Katakana är lätt att känna igen med dess kantiga men enkelt uppbyggda tecken. Och när det är Katakana så är det i regel ett engelskt låneord så då är det, med lite förstånd för just hur japanerna skriver engelska fonetiskt, ganska enkelt.

 

just Eirianzu är ju bara hur man fonetiskt skriver det engelska Aliens... som att vi i sverige skulle ha skrivit Ejliens... E I Ri (asiaternas L och R är ju inte det lättaste) A N Su (Su kommer av japanernas oförmåga att kunna uttala enskilda konsonanter).

 

Men att säga att jag förstår är ju mycket sagt... Visst så har jag ju sett diverse anime utan text och föstått det mesta på rent kroppsspråk men oftast så har jag sett filmen med text några gånger innan jag ger mig i kast med en visning utan hjälpmedel.

 

Japanska Gramatiken i sig är inte svår... och fonetiska skriften är enkelt uppbyggd som vårat latinska... det är Kanjin (de piktografiska) som ställer till det med alla deras alternativa uttal på gammelkinesiska och modernjapanska och deras blotta antal... Jag har ett lexikon med s.k. Jouyu-kanji (sånt som en normal-japan ska kunna för att kunna läsa tidningen och liknande) och det är över 1500 tecken bara det... jag kan, en bra dag, knappt en handfull.

 

Men att säga att jag kan japanska är att ta i. Jag kan mer japanska än spanska, men det är mest för att jag bara kan "Tengo un gato de mi pantalones" och "Una CERVECA grande, por favor!":birp i det språket;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu Nicke92... jag har ju läst japanskakurser i minst 3 år av och till... så nått har ju fastnat;)... Kanjin sitter jävligt löst... men Kanan (de fonetiska skrivsätten) sitter lite bättre och just Katakana är lätt att känna igen med dess kantiga men enkelt uppbyggda tecken. Och när det är Katakana så är det i regel ett engelskt låneord så då är det, med lite förstånd för just hur japanerna skriver engelska fonetiskt, ganska enkelt.

 

just Eirianzu är ju bara hur man fonetiskt skriver det engelska Aliens... som att vi i sverige skulle ha skrivit Ejliens... E I Ri (asiaternas L och R är ju inte det lättaste) A N Su (Su kommer av japanernas oförmåga att kunna uttala enskilda konsonanter).

 

Men att säga att jag förstår är ju mycket sagt... Visst så har jag ju sett diverse anime utan text och föstått det mesta på rent kroppsspråk men oftast så har jag sett filmen med text några gånger innan jag ger mig i kast med en visning utan hjälpmedel.

 

Japanska Gramatiken i sig är inte svår... och fonetiska skriften är enkelt uppbyggd som vårat latinska... det är Kanjin (de piktografiska) som ställer till det med alla deras alternativa uttal på gammelkinesiska och modernjapanska och deras blotta antal... Jag har ett lexikon med s.k. Jouyu-kanji (sånt som en normal-japan ska kunna för att kunna läsa tidningen och liknande) och det är över 1500 tecken bara det... jag kan, en bra dag, knappt en handfull.

 

Men att säga att jag kan japanska är att ta i. Jag kan mer japanska än spanska, men det är mest för att jag bara kan "Tengo un gato de mi pantalones" och "Una CERVECA grande, por favor!":birp i det språket;)

 

konichiwa jmalmsten,

Coolt :) men du kan nog mer japanska än jag kan franska, j'aime me ordinateur, det där med CERVECA antog jag betydde öl så jag kan ju säga Un bier silvoplait kan jag säga, bara tog två meningar, det betyder jag gillar min dator och en öl tack tror jag, kan ha något fel någonstans...

 

//Nicke

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...