Andreas C Postad 1 januari 2007 Postad 1 januari 2007 Lost får visst ett slut, det är bara det att serien kommer fortsätta så länge den drar in pengar till ABC och Touchstone. Egentligen vill skaparna avsluta med säsong fyra, men eftersom ABC äger serien så är det de som bestämmer när den ska sluta och inte författarna. Tyvärr är det också så att många av de större mysterierna inte kan lösas eller förklaras förrän mot seriens slut heller, så troligen får vi vänta ett par säsonger till och bara njuta av åkturen undertiden. 0 Citera
Delta one Postad 2 januari 2007 Postad 2 januari 2007 Vad tjaffsar alla om ? ! LOST är den bästa serien som finns (för tillfället) det är väll bara bra om det finns många avsnitt då kan man ju se fram emot nånting på onsdagar iaf... 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 11 januari 2007 Postad 11 januari 2007 Mina teorier blandat med andra jag diskuterat med (nörd, jag vet. Men det är ju lost vi talar om!!!!): I luckan (Johns mer eller mindre :D) fanns en massa magnetism. När luckan sprängdes strålades denne ut och orsakade att himlen blev lila mm. När magnetismen strålade ut från ön hittade snubbarna på båten ön. Dem ringer desmonds fru och berättar detta eftersom hon har sökt efter desmond. jag citerar henne "Med pengar och vilja kan man hitta vem som helst". Dessa män, måste ha hittat ön men missat den precis som dem sa första gången dem inte tryckte på knappen. Alltså då som planet krashade. Vid detta tillfälle strålades också magnetismen ut och planet krashade på ön. Jag har hört rykten som kan vara fakta om "DHARMA-projektet". Det var två forskare som hört talas om siffrorna "4-8-15-16-23-42" som enligt myten tydligen var datumet då jorden ska gå under (tex. Datum: 4/8 Tid: 15:16 År 2342), forskarna ville förhindra detta och hitta nya siffror och skapade därför Dharma projektet. Där olika stationer fanns. Station 1# The arrow, Okänt vad den användes till. Upptäcktes av överlevande av bakdelen på planet. Station 2?# The staff, Okänd anledning. Vi vet iaf. att den användes som sjukhus minst en gång, när claire var där och planerades föda sitt barn hos the others. Där hittade kate också lösskägget och avslöjjade deras bluff. Jag själv har ingen aning. Men jag tror dem hittade dem andra burarna mycket senare. Station 3# The swan, Där ska deltagarna trycka in siffrorna "4-8-15-16-23-42" för att "ladda om" magnetismen så den inte släpps ut. 'im just saving the world' som dem säger. Station 4# The flame, inte utforskad någonting än så länge i LOST. Men den är med på den dålda kartan iaf. Station 5# The pearl, det var där psykologiska testet var. Dem skulle övervaka stationer och skriva ned allt som hände. Station 6?# The hydra, där Jack kate och Sawyer hålls till fånga. Vet inte så mkt just nu mer än att the others troligtvis bor där just nu. Jag kan tillägga att jag har hört att åsk målnet "the monster" är en del av dharma intiativet, som är kallat "the security system". Tillslut blev dharma intiativet för upptrissat tex. när the monster skapades och hela projektet gick åt skogen. Jag har tängt ett tag på Michael. Han borde inte försvinna ur serien nu, och jag har snuvat fram en teori. Borde inte Michael och Walt komma tillbaka? Benjamin ger dem kursen för att dem ska komma hem. Detta skulle dem inte klarat annars eftersom att kompassen dras mot magnetismen. Men efter att walt och michael åkt sprängs hela magnet stationen. Detta borde göra att dem åker åt fel kurs och borde återvända till ön. Det lär ju bli en grym hämnd från Jack och C.o ifall detta blir värklighet....... - - - - - - - - - - - Mer tillkommer nog till Manfreds teorier. Som sagt, jag älskar lost! :) 0 Citera
Danell Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Angående den svarta röken: Ni tror inte att det kan vara den som får alla att se så många olika saker på ön? T.ex. Walt, Hästen, Jacks pappa, Ekos bror m.fl. När Eko såg röken så kan man se en massa bilder från hans förflutna i röken. Bilder. Man kan inte exakt se vart de kommer ifrån så säker är jag inte. Men jag tycker det låter som en bra teori för varför alla ser en massa konstigt folk på öns som inte ska vara där. 0 Citera
Gotesoli Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Gillar Lost med men under 2 säsonger som nästan är över 40 avsnitt har man inte kommit så långt. Jag skulle vilja bara få reda på allt nu! XD :P 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Angående den svarta röken: Ni tror inte att det kan vara den som får alla att se så många olika saker på ön? T.ex. Walt, Hästen, Jacks pappa, Ekos bror m.fl. När Eko såg röken så kan man se en massa bilder från hans förflutna i röken. Bilder. Man kan inte exakt se vart de kommer ifrån så säker är jag inte. Men jag tycker det låter som en bra teori för varför alla ser en massa konstigt folk på öns som inte ska vara där. Jag har tänkt på det... Suttit och lurat. Jag tror iaf att Jemi var öns ande som visade sig. Och öns ande och röken har säkert något ihop... Alltså så advancerat. Jag tror iaf. att monstret / röken kollade in i Eko:s förflutna. Om man pausar och kör frame by frame när man åker igenom monstret kan man se bilder från förflutna. Tex. jemi och kvinnan vid kyrkan. Och några av knark människorna Eko sammarbetade med. Undra om det finns något sätt att ta kål på röken eller ön? Det borde ju sluta med något "döda fienden och ta sig bort från ön" :) 0 Citera
Norbert Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,975739,00.html Väldigt bra på ett sätt, väldigt trist på ett annat sätt. 0 Citera
Christian van Caine Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Yay! En serie som inte tar död på sig själv! :-D Bra exempel det där med X-FIles...dom två sista säsongerna suger, vilket är synd eftersom allt innan dess var grymt :-( 0 Citera
Danell Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 YEAS! Detta meddelande har jag längtat efter länge! Undrar hur finalen kommer bli. Jag har hört rykten om att de gör sista avsnittet som en långfilm. Det skulle jag älska! 0 Citera
Headman Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 mm, ett långfilms avsnitt som avslut så länge vore väll rätt kul, men lost serien ligger i samma dilema som X-files gjorde, och x-files fortsatte att sända men det sägs att en sista säsong med Fox mulder (david Duchovny) ska komma. Och lost får nog inte ett slut tror jag det sker nog samma sak där som i X-files. 0 Citera
Norbert Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Jag hoppas och tror att människorna bakom Lost håller sig till detta nu när de har insett att serien blir så mycket bättre efter sin avslutning om de avslutar den i tid med en ordentlig final. Den förtjänar det. Gärna en final som får avslutningen på säsong 2 att blekna. :) 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Jag villl verkligen att det ska fortsätta. Men också att allt ska få sitt slut. Jag tycker det har varit segt men att nu har dem hittat tillbaka till spänningen igen. Men iaf, när dem gör finalen, vill jag ha ett dubbel avsnitt och få svar på alla frågor! :) 0 Citera
Headman Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 mm, men personligen har jag väldigt svårt att tro att ett slut kommer att komma. för det finns som sagt redan en massa obesvarade frågor som nog inte kommer att besvaras. gissar på att det blir 5 säsonger sen slutar alla titta på det och alla skådisar i serien vill inte bara kännas igen genom tv serien lost och därför får inte nå bra lång films kontrakt och deras karriärer går åt helvete. jag har faktiskt ingen anning om det kmr något slut men jag får väll vänta och se! //johannes 0 Citera
Norbert Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Om jag får se ett slut där de klämmer in ett svar på precis alla frågor så blir jag nog ärligt talat lite besviken. Jag hoppas och tror att slutet kommer att lämna många frågor och inte vara helt solklart, precis som hela serien har varit. Och naturligtvis vill jag få lite gåshud. Då glömmer man inte Lost i första taget. Kanske har jag för höga förväntningar. :P 0 Citera
Headman Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 igår skrev aftonbladet detta: KLART ATT "Lost" LÄGGS NER: Succéserien "Lost" går mot ett definitivt slut. Producenten Damon Lindelof säger ill New York Times att den mystiska serien om strandsatta människor på en öde ö inte ska bli längre än 100 avsnitt. "Lost", som nu är inne på sin tredje säsong. Avslutas därmed efter säsong nummer 5. då ska alla tittarna ochså till sist få svar på alla sina frågor. Maud Cordenius så där har ni svaret, jag upptäckte det klockan 00.30 så jag hade ingen tid att skriva upp det då men jag gör det nu. Men jag gissade rätt igår att det skulle bli 5 säsonger, men jag hade fel i att det skulle komma till att bli ett slut i serien men nu vet alla svaret! //Johannes 0 Citera
Danell Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Göööööt. Men fem är fortfarande rätt så mycket. Det hade räckt med fyra. (eller t.o.m. tre) Undrar om de lyckas ha kvar tittare? O om de får ett bra slut! 0 Citera
Headman Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 MM, det stämmer nog att det hade räkt med 3 men nu blir det 5 och vi får väll hoppas att det blir en värdig avslutning för serien. 0 Citera
Norbert Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Oj. Jag trodde att de tänkte sätta punkt efter säsong 3 eftersom de redan tappar så många tittare. 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 bah. 5 är bra :) Vart är Aftonbladet artickeln där det står att det är 100% säkert att det läggs ned? -- edit. Nu står det på tv4:as lost hemsida.. Suck.... :( Någon som vet när säsong 3 fortsätter? skulle det inte vara i februari? 0 Citera
jakethesnake Postad 18 april 2007 Författare Postad 18 april 2007 nu börjar det dra ihop sig, hihi. Nån som vet hur många säsonger det blir eller? 0 Citera
Danell Postad 18 april 2007 Postad 18 april 2007 igår skrev aftonbladet detta: KLART ATT "Lost" LÄGGS NER: Succéserien "Lost" går mot ett definitivt slut. Producenten Damon Lindelof säger ill New York Times att den mystiska serien om strandsatta människor på en öde ö inte ska bli längre än 100 avsnitt. "Lost", som nu är inne på sin tredje säsong. Avslutas därmed efter säsong nummer 5. då ska alla tittarna ochså till sist få svar på alla sina frågor. Maud Cordenius Där har du det. En sesong för mycket enligt mig.... 0 Citera
Tomtebo Postad 18 april 2007 Postad 18 april 2007 Äntligen så blir det ett slut på serien. Lost blev för jobbigt att titta på efter seasong 2 så jag la ner de projektet. Om det ska bli 5 säsonger så köper jag nog dvd boxen sen och tittar igenom hela skiten på en helg eller liknande. Så jävla jobbigt att man bara för flera jävla frågor och knaptt några svar.. Vad fan gör ett morrande moln på ön? jag menar. Är manusförfattaren high on crack? 0 Citera
Andreas C Postad 18 april 2007 Postad 18 april 2007 Ni som inte tittar på Season 3 vet inte vad ni missar. De senaste avsnitten har varit bland de bästa i hela serien. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.