Film smurfen Postad 8 april 2006 Postad 8 april 2006 Finns det något GRATIS program som man hanterar colorscren (t ex greenscreen!) i? Skulle vara tacksam för svar. Vegas funkar inte så bra för mig att keya i!!! //Tobbe Banan 0 Citera
Film smurfen Postad 8 april 2006 Författare Postad 8 april 2006 [citat=Munthe]Vad är det du keyar?[/citat] Green och blue screen, lite både och. Om det var det du ville få svar på. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 8 april 2006 Postad 8 april 2006 Wax, Jashaka och Zwei-Stein är gratis och går att keya med 0 Citera
Film smurfen Postad 8 april 2006 Författare Postad 8 april 2006 UUHHHH. Vilka dåliga program. Ush, jag fattar inte ett skit. Det kommer felrapporter och hela högen med värdelösa saker. 0 Citera
Norbert Postad 9 april 2006 Postad 9 april 2006 Vad begär du av gratisprogram? ;) Jag ska faktiskt erkänna att jag inte ens får in avi-filer i Jahshaka. 0 Citera
Munthe Postad 9 april 2006 Postad 9 april 2006 Det man behöver veta om man ställer frågor om en bra keyer är om det är primära färger man försöker keya eller sekundära (grönt). Och sedan vill man veta på vilken typa av material det är man försöker keya. 4:2:0 eller 4:1:1 eller högre och hur pass komprimerade filerna är. Jag tror att Jahshaka liksom flera high end-compositors arbetar med bildsekvenser. Lite bökigt men det kan ha sina fördelar. Folk från SGI-världen älskar att jobba med bildsekvenser. Problemet är att få NLEer hanterar bildsekvenser. 0 Citera
Alexander J.D Postad 9 april 2006 Postad 9 april 2006 Hej! Jag har hört att Pinnacle Studio 9 PLUS ska ha möjlighet till både bluescreen och greenscreen. Pinnacle studio 9 Plus kostar idag ca 600 kronor som billigast. //Alexander J.D 0 Citera
ibbe_san Postad 24 maj 2006 Postad 24 maj 2006 Ladda ner magix 10 demo från deras sida eller på google där får du till gång till chroma key. 0 Citera
Film smurfen Postad 26 maj 2006 Författare Postad 26 maj 2006 [citat=Lofgren]Vad är keya? he :D[/citat] Keya betyder att man ersätter en speciell färg mot t ex: en bild eller ett filmklipp. MAn brukar ha bluescreeen, greenscreen och redscreen till det. 0 Citera
korv Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 Jag brukar keya mina filmer i Adobe Premiere Elements 1.0. Det brukar fungera för mig, men har ingen riktig blue- eller greenscreen så det blir adlrig bra... 0 Citera
Gäst bollyn Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Jag brukar keya mina filmer i Adobe Premiere Elements 1.0. Det brukar fungera för mig, men har ingen riktig blue- eller greenscreen så det blir adlrig bra... Hur gör man det på Adobe Premiere Elements jag har kollat iboken men jag hittar det aldrig? 0 Citera
Team_fagott Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Det finns ett sökregister längst bak i boken kolla på Key(ing) blue/geen screen,chroma, färgnyckel så hittar du nog det. 0 Citera
carbe Postad 25 mars 2007 Postad 25 mars 2007 Film smurfen: Varför köper du inte ett riktigt program istället? CompositeLab från FXhome.com fungerar ju utmärkt. Dessutom är det billigt. :) 0 Citera
Team_fagott Postad 25 mars 2007 Postad 25 mars 2007 Hur gör man det på Adobe Premiere Elements jag har kollat iboken men jag hittar det aldrig? Transparens heter det helt enkelt i prem elemente :) 0 Citera
Xybit Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Jag behöver också ett gratis program där man kan ta bort svart/vitt t.ex: "Muzzle Flashes" från destenation films "stock footage". 0 Citera
Taste FX Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Jag behöver också ett gratis program där man kan ta bort svart/vitt t.ex: "Muzzle Flashes" från destenation films "stock footage". Du behöver inte keya svarta filmklipp med t.ex. muzzle flashes, det är bara importera och lägga det över det andra filmklippen så blir det bra, fast det beror helt på vilket program du använder dig av. Effect lab och composite lab fungerar ganska bra och är ganska billigt. Oftast bra om du kan rotera och kontrollera storleken på ditt stock footage. 0 Citera
Xybit Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Du behöver inte keya svarta filmklipp med t.ex. muzzle flashes, det är bara importera och lägga det över det andra filmklippen så blir det bra, fast det beror helt på vilket program du använder dig av. Effect lab och composite lab fungerar ganska bra och är ganska billigt. Oftast bra om du kan rotera och kontrollera storleken på ditt stock footage. Kan man göra det med Magix Movie Edit Pro 10? Eller finns det inget gratis program som funkar? Om man nu inte kan göra det med Magix blir det väl Effects lab då jag testat demot. 0 Citera
Xybit Postad 11 juni 2007 Postad 11 juni 2007 Asså jag har testat Premiere Pro nu och jag fattar hur man tar bort svart, man drar ju den där "luma key" och lägger på men när jag gör det på vit funkar det inte :/ hur gör man då??? 0 Citera
MartinL Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 [citat=Lofgren]Vad är keya? he :D[/citat] Keya betyder att man ersätter en speciell färg mot t ex: en bild eller ett filmklipp. MAn brukar ha bluescreeen, greenscreen och redscreen till det. Hehe alltså... Rött är väll den sista färgen man skulle använda som färg på sin screen?;) 0 Citera
carbe Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Hehe alltså... Rött är väll den sista färgen man skulle använda som färg på sin screen?;) Ja, eftersom rött är en varm färg så skulle människan framför kameran försvinna om man använder redscreen. 0 Citera
Lasse_laser Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Håll er till ämnet allihopa. Finns nog med förvillande gs/keying-trådar redan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.