warpz Postad 15 januari 2005 Postad 15 januari 2005 Har sett att det fins gummiformar (som man brukar använda till gips) i form av händer och fötter i en hobby affär här i stan (växjö). tror ni att de kan vara till användning ? 0 Citera
potatisen Postad 31 januari 2005 Postad 31 januari 2005 Har hittat lite saker. Fast det var någon som skrev att man måste köpa för minst 500kr från Jula så... http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=212538633&pf_id=SE-704010&dept_id=SE-704 http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_mm.asp&CatPath=Eq0q121q246q469&CampPath=&NoCache=2005-02-01%2000:14:35&IsCampaign=N&SelectedWAG=11512&COSID=36A7931390F2407982FAE47DFF1D7DD5345928 0 Citera
EzekielMartyr Postad 17 mars 2005 Postad 17 mars 2005 Har provat att göra en kulträff på kroppen nu och resultate blev verkligen effektfullt. Det såg verkligen ut som om någons blod sprutat ner hela badrummsväggen för min del. Jag insåg även rätt fort att gaffa-tejpen var bland det viktigaste i hela experimentet... Slangen måste tejpas så den sitter fast ordentligt på kroppen. Och akta för spill också...även om blodet bara ska spruta genom tröjan så bör du inte ha finbyxor på dig heller...för det dräller lite ibland. Ska man använda den här effekten i film, som vi ska göra, så bör man öva in det först så man kan det på rutin, annars förlorar man mycket tid på inspelningsplatsen. :P 0 Citera
Tobbger Postad 17 mars 2005 Postad 17 mars 2005 [citat=potatisen]Har hittat lite saker. Fast det var någon som skrev att man måste köpa för minst 500kr från Jula så... http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=212538633&pf_id=SE-704010&dept_id=SE-704 http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_mm.asp&CatPath=Eq0q121q246q469&CampPath=&NoCache=2005-02-01%2000:14:35&IsCampaign=N&SelectedWAG=11512&COSID=36A7931390F2407982FAE47DFF1D7DD5345928[/citat] Vet inte om just dom modellerna funkar. Tror det måste vara en sån man håller med en hand utan slang. Sån använder åtminstone Exposure och jag själv. 0 Citera
EzekielMartyr Postad 17 mars 2005 Postad 17 mars 2005 Gå på ÖB och köp "Eros Pump a Pressione" Blir ett förbannat tryck i den för mig...stänker ner hela väggar med blod. :P 0 Citera
ymmit Postad 6 juni 2005 Postad 6 juni 2005 EzekielMartyr]Gå på ÖB och köp "Eros Pump a Pressione" Blir ett förbannat tryck i den för mig...stänker ner hela väggar med blod. :P Va är luft-tryck för nåt? är de typ om man har en ballong med massa röd färg i. så pumpar man tills den sprängs lr? de verkar ju i sånna fall lite konstigt eftersom man vet ju inte om den sprängs om man pumpar en gång till. förresten vart skulle man ha en stor ballong med röd färg i som inte syns? 0 Citera
Usarpe89 Postad 7 juni 2005 Postad 7 juni 2005 Jag är jävligt sugen på att testa detta, exakt vart ska jag leta för att hitta en sånhär på och vad ska jag fråga efter...tryckluftspump eller?:) 0 Citera
Usarpe89 Postad 16 juni 2005 Postad 16 juni 2005 Glöm föregående inlägg, jag köpte en igår:) Det blev inte riktigt som jag tänk mig för all luft sköts inte ut på en och samma gång så den riktiga smällen fick jag inte till men när jag provade fylla behållaren med låtsasblod fick jag till en pump som gör att det...tja...det "sput/rinner" om den...ungefär som blodet från armarna på den svarte riddaren i holy grale:) Den behövdes bara pumpas ca 10 gånger så kunde man spruta blod i över en minut. Inte riktigt vad jag försökte med men den gav idéer till massa kul effekter:) Trycklufts sprutan hittade jag på biltema för 49 spänn om nån är nyfiken. 0 Citera
Usarpe89 Postad 16 juni 2005 Postad 16 juni 2005 Jag måste sluta använda så mycket smilisar... 0 Citera
ymmit Postad 17 juni 2005 Postad 17 juni 2005 Glöm föregående inlägg, jag köpte en igår:) Det blev inte riktigt som jag tänk mig för all luft sköts inte ut på en och samma gång så den riktiga smällen fick jag inte till men när jag provade fylla behållaren med låtsasblod fick jag till en pump som gör att det...tja...det "sput/rinner" om den...ungefär som blodet från armarna på den svarte riddaren i holy grale:) Den behövdes bara pumpas ca 10 gånger så kunde man spruta blod i över en minut. Inte riktigt vad jag försökte med men den gav idéer till massa kul effekter:) Trycklufts sprutan hittade jag på biltema för 49 spänn om nån är nyfiken Hej. jag kanske ska köpa en sån där spruta som på bilden. men de jag i sånna fall undrar är vart ska man ha den. den är ju as stor ju. T.e.x. om nån ska avrättas i en film. sen skjuter man honom i huvet. ska man dra slangen upp i huvet då lr . borde det inte synas då. plus om jag håller i en stor pump så borde de ju oxå synas. Undrar bara vart man ska gömma allt. Annars var de en bra id`e 0 Citera
Usarpe89 Postad 17 juni 2005 Postad 17 juni 2005 det är bara att tejpa fast en längre slang, dom är inte dyra, tanken är ju inte jätte stor heller...ungefär ett och ett halvt dvd fodral. köp rätt smalt slang också, ungefär så du får in en penna, annars blir det inget tryck i sprutet. 0 Citera
ymmit Postad 17 juni 2005 Postad 17 juni 2005 Ok. men kan man hitta pumpen bland alla andra pumpar i biltema lr? jag bor i Linköping hehe. och vart kan man köpa en smal slang? 0 Citera
Usarpe89 Postad 17 juni 2005 Postad 17 juni 2005 Slangen vet jag inte, den fick jag från en polares garge. Det borde finnas nånstans på biltema också, du får leta runtlite:) Själva pumpen hittar du genom att gå till (från ingången sett) översta vänstra hörnet om du förstår hur jag menar. där står två stora korgar fullamed pumpar och såär det nån flashig skylt på sidan där det står att det är nersatt pris. Det står att det är 5 liters pumpar i ena korgen men om man tittar noga ser man en liten skylt där det står att de är slut så allihop är 1,5liters, vilket är precis vad du letar efter:) 0 Citera
ymmit Postad 17 juni 2005 Postad 17 juni 2005 Usarpe89]Slangen vet jag inte, den fick jag från en polares garge. Det borde finnas nånstans på biltema också, du får leta runtlite:) Själva pumpen hittar du genom att gå till (från ingången sett) översta vänstra hörnet om du förstår hur jag menar. där står två stora korgar fullamed pumpar och såär det nån flashig skylt på sidan där det står att det är nersatt pris. Det står att det är 5 liters pumpar i ena korgen men om man tittar noga ser man en liten skylt där det står att de är slut så allihop är 1,5liters, vilket är precis vad du letar efter:) Hehe ok. men vart bor du då. de kanske inte är samma i alla städer? 0 Citera
Usarpe89 Postad 17 juni 2005 Postad 17 juni 2005 Efter som du sa att du bodde i Linköping tänkte jag du kollat under min avatar (där det står att jag också bor i linköping:)) Så stick ut till ikano o checka, har dom inte ändrat sen i förrgår står nog korgarna kvar;) 0 Citera
Anhool Postad 19 juni 2005 Postad 19 juni 2005 Jag skulle rekomendera dig till att först LÄSA alla inlägg, sedan fråga. Svaret finns där ute. 0 Citera
ymmit Postad 21 juni 2005 Postad 21 juni 2005 [citat=Anhool]Jag skulle rekomendera dig till att först LÄSA alla inlägg, sedan fråga. Svaret finns där ute.[/citat] Du hackar på mej hela tiden. håll käft nån gång! 0 Citera
Usarpe89 Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 Ymmit - Ta det lungt nu:) Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande? 0 Citera
Anhool Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 [citat=ymmit]EzekielMartyr]Gå på ÖB och köp "Eros Pump a Pressione" Blir ett förbannat tryck i den för mig...stänker ner hela väggar med blod. :P Va är luft-tryck för nåt? är de typ om man har en ballong med massa röd färg i. så pumpar man tills den sprängs lr? de verkar ju i sånna fall lite konstigt eftersom man vet ju inte om den sprängs om man pumpar en gång till. förresten vart skulle man ha en stor ballong med röd färg i som inte syns?[/citat] Det var efter det som jag skrev mitt inlägg. Men det har hänt något skumt så inläggen har flyttats. Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Jag ber om ursäkt ymmit. 0 Citera
woxaz Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 [citat=Jamme]Kom på en väldigt realistisk idé, men den är ganska riskabel, och fungerar endast då någon skjuter mot bålen (överkroppen). En annan nackdel är att den är ruskigt dyr. En positiv sak är att hur många skott som helst kan skjutas. 1. Först och främst skall man ha en skottsäker väst på sig :) . 2. Sedan köper / snor man till sig några blodpåsar från "Blodbussen". 3. Efter detta, tejpar man på blodpåsarna (med dubbelsidig tejp), på den skottsäkra västen. KLART! Skjut gärna med riktiga M16, fast var rädd om hörseln. Använd gärna lite sämre skott ;)[/citat] Haha bra idé! Men tror inte västen hjälper om du skjuter med en m16 ;) 0 Citera
woxaz Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 [citat=Usarpe89]Ymmit - Ta det lungt nu:) Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?[/citat] Jo det är ju just det det är! Hela tiden är den någon som vill att man nästan ska göra allt åt dem. Det är skit störande ;) (Nu menar jag förstås inte bara Ymmit, en av dem i mängden bara :p) 0 Citera
ymmit Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 [citat=woxaz][citat=Usarpe89]Ymmit - Ta det lungt nu:) Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?[/citat] Jo det är ju just det det är! Hela tiden är den någon som vill att man nästan ska göra allt åt dem. Det är skit störande ;) (Nu menar jag förstås inte bara Ymmit, en av dem i mängden bara :p)[/citat] Meh. jag är inte sån. ******* . sluta!!!! 0 Citera
Anhool Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 Jag tror inte att det kommer bli bättre om du kallar oss för idioter... 0 Citera
orange Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 Håll god ton och håll er till ämnet så slipper vi stänga tråden... //Orange 0 Citera
Jawo Postad 22 juni 2005 Postad 22 juni 2005 [citat=ymmit][citat=woxaz][citat=Usarpe89]Ymmit - Ta det lungt nu:) Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?[/citat] Jo det är ju just det det är! Hela tiden är den någon som vill att man nästan ska göra allt åt dem. Det är skit störande ;) (Nu menar jag förstås inte bara Ymmit, en av dem i mängden bara :p)[/citat] Meh. jag är inte sån. idioter . sluta!!!![/citat] [citat=ymmit][citat=Anhool]pssst...sökfunktionen; ett hett tips brought to you by mig[/citat] orka. säg den istället[/citat] Riiight... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.