DanielSjöström Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 Twin Peaks: När Bob kommer krypande genom Lelands vardagsrum när Lauras kusin sitter i soffan. Den scenen är så otäck att jag blir flera månader äldre bara jag tänker på den... Hmm...jag känner att jag måste se om TP nån gång för jag minns inte riktigt just den scenen i detalj men Bob är såklart oförglömlig! *rysningar* När Cooper blivit skjuten och bartendern kommer och går, kommer och går osv. Väldigt kul tyckte jag!:-) 0 Citera
e93mw Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 http://www.youtube.com/watch?v=yR26M0kMZzg Enjoy! ps Hon satt visst på golvet... Minnet är förrädiskt! :-) ds 0 Citera
_nemo_ Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 Det finns många scener jag älskar ur Lynchfilmer. Men den jag tycker är mest klockren är nog slutscenen i Elefantmannen. Den är så bra så det finns inte. Komiska scener som är favoriter är t.ex scenen när Cooper kastar stenar mot en flaska i Twin Peaks. Och i Mulholland drive när killen ska skjuta ihjäl en person på kontoret, men det blir inte riktigt som han tänkt sig. Finns hur mycket som helst. 0 Citera
DanielSjöström Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 Det finns många scener jag älskar ur Lynchfilmer. Men den jag tycker är mest klockren är nog slutscenen i Elefantmannen. Den är så bra så det finns inte. Komiska scener som är favoriter är t.ex scenen när Cooper kastar stenar mot en flaska i Twin Peaks. Och i Mulholland drive när killen ska skjuta ihjäl en person på kontoret, men det blir inte riktigt som han tänkt sig. Finns hur mycket som helst. Håller med! Jag tänkte åxå nämna scenen med stenarna, den är väldigt kul. Elefantmannen måste jag se om!:-) Det som jag först kommer att tänka på när det gäller favvosar är egentligen Dennis Hoppers entré i Blue Velvet, som Frank Booth. Han både får en att garva och skita på sig av obehag. Men vet inte var man har den mannen! 0 Citera
DanielSjöström Postad 9 oktober 2006 Postad 9 oktober 2006 Är det någon som vet vad som sägs av dvärgen i Twin Peaks: Fire Walk With Me? Det är en scen ur en dröm, tror jag. Han säger nånting om en ring. Jag har filmen på dvd utan svensk text så det är nästan omöjligt att lista ut vad som sägs. 0 Citera
Strampa Postad 14 oktober 2006 Postad 14 oktober 2006 Japp, jag gillar Lynch. Han är en av anledningarna till att jag började intressera mig för film, och Inland Empire är jag väldigt sugen att se. Har följt filmen, eller vad man ska säga, i över ett år. Jag har i alla fall kollat på imdb-forumet i princip varenda dag efter information :p Jag har läst en hel del från flertalet recensioner, men har försökt undvika att läsa om handlingen, även fast jag läst en del. Nu hoppas jag bara på att man får möjlighet att se den snart då den verkar riktigt intressant. 0 Citera
Anhool Postad 14 oktober 2006 Postad 14 oktober 2006 Ingen som vet var man kan hitta en trailer/teaser? Kanske något inofficellt?(blink, blink, wink, wink) 0 Citera
DanielSjöström Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Läste på nätet att Lynch ska distribuera filmen själv. 0 Citera
DanielSjöström Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Som jag nämnde i ett liknande forum så verkar det som Lynch ska distribuera filmen själv. Vad det innebär vad gäller visning i sverige så vet jag inte men jag tror nog att den kommer. Möjligen i november, december där omkring. Kan tänka mig att den visas på Stockholms filmfestival (pågår under november), där visar de ju en del filmer som inte har haft premiär än. Men det är bara att hålla tummarna! 0 Citera
_nemo_ Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Slog ihop två liknande trådar, det är därför som t.ex DanielSjöströms två senaste inlägg liknar varandra. 0 Citera
DanielSjöström Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Amerikanska premiär av INLAND EMPIRE verkar bli den 15 december. 0 Citera
DanielSjöström Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 För alla Lynch- fans måste jag tipsa om http://www.dugpa.com. Där finns alla nyheter kring honom och hans filmer. 0 Citera
_nemo_ Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 En positiv recension av Inland Empire. http://www.aintitcool.com/node/30544 Jag ser verkligen fram emot att se den här. 0 Citera
DanielSjöström Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 Kan bara instämma! Den verkar väldigt lovande! (iofs har jag aldrig blivit besviken på honom förrut) 0 Citera
DanielSjöström Postad 11 november 2006 Postad 11 november 2006 Jag kollade på The amputee igår, eller kollade och kollade, jag lyssnade snarare. Det är ingen bild nämligen. Vet nån ifall det är meningen att det ska vara så? 0 Citera
jmalmsten Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Det finns många scener jag älskar ur Lynchfilmer. Men den jag tycker är mest klockren är nog slutscenen i Elefantmannen. Den är så bra så det finns inte. Komiska scener som är favoriter är t.ex scenen när Cooper kastar stenar mot en flaska i Twin Peaks. Och i Mulholland drive när killen ska skjuta ihjäl en person på kontoret, men det blir inte riktigt som han tänkt sig. Finns hur mycket som helst. hehe... just killen som ska skjuta ihjäl en annan på kontoret sålde hela filmen till mig. Precis som 7e inseglet när Jöns försöker övertala döden att inte döda honom... det är klockren nattsvart humor som får mig att garva mig halvt ihjäl... Jag blir mer och mer intresserad av lynch, och inland empire ska jag försöka se på något vis någonstans när jag kan... och snart ska jag ge mig i kast med Twin Peaks. Underlig kille det där... just Eraserhead påminde mig om Mamorou Oshii's Angels Egg väldigt mycket. Så den kan jag rekommendera alla er Lynch-fans. Och för er som har problem med japanska kan jag lugna med att säga att nästan all dialog består av "dare? Anatawa dare?" (vem? vem är du?) och ett långt bibelcitat... sådär lagomt lättsinnigt ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Eraserhead är i min mening en av världens genom tiderna bästa film alla genrer!!! :-D Finns många bra rullar, men den & några till jag redan tjatat om i andra trådar kan jag aldrig se nog av! 0 Citera
DanielSjöström Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Eraserhead är i min mening en av världens genom tiderna bästa film alla genrer!!! :-D Finns många bra rullar, men den & några till jag redan tjatat om i andra trådar kan jag aldrig se nog av! Asså när folk säger sig gilla Eraserhead då får de all respekt av mig!:D Just därför måste jag fråga dig med så god smak vad du gillar med Beyond (som vi snackade om tidigare i en annan tråd)? Jag var ju som sagt lite kluven till filmen men tycker att den är långt ifrån dålig. Jag är nyfiken på vad du går i gång på i just den. Har jag missat nåt angående den eller är det så enkelt som en smaksak? Jag lovar att se om den ifall du ger mig en god anledning!:) 0 Citera
Resurser Postad 18 november 2006 Postad 18 november 2006 Härligt med folk som gillar Lynch! Eraserhead är den bästa filmen jag har sett. Kan inte vänta tills jag får se inland empire. Tyvärr så ska ju inland empire vara den sista filmen som han gör "For me, there's no way back to film. I'm done with it". 0 Citera
jmalmsten Postad 18 november 2006 Postad 18 november 2006 du är säker på att han inte menar att han tänker sluta med film, som i 35mm film? Inland Empire är ju gjord på miniDV med PD150's så han kan ju helt enkelt syfta på att han har övergett film, och gått över till video... har dock inte kollat så mycket på hans fan-sidor... Har haft fullt upp med att titta på Twin Peaks, Helfestlig serie det där... av alla har jag bara hört om skräck-temat, men jag slås av hans bisarra humor. Jag sitter ofta och skrattar som om det vore ett avsnitt av joey. Jag tvivlar nästan på att han ville att serien skulle vara allvarlig. Förresten, jag är nu på runt s2ep6eller7 och jag kom på en grej... var tog Invitation to Love (såpaserien som flera av skådisarna följde i TP) vägen? Och vad tänkte Collumbus på egentligen när han insåg att han inte kommit till indien?;) 0 Citera
Resurser Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 Nej. Jag har också sett honom i en interljuv där dom frågade om han skulle sluta med att göra film och då sa han att det skulle han, iaf långfilm. Tråkigt men sant. 0 Citera
DanielSjöström Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Härligt med folk som gillar Lynch! Eraserhead är den bästa filmen jag har sett. Kan inte vänta tills jag får se inland empire. Tyvärr så ska ju inland empire vara den sista filmen som han gör "For me, there's no way back to film. I'm done with it". Jag har läst den där intervjun tidigare och jag är 100 på att syftade på formatet 35mm och inte att han skulle lägga av helt. Jag vägrar tro att han lägger av! Gud lägger inte av OK!;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 6 december 2006 Postad 6 december 2006 jag är inget jättefan av lynch, det är mest twin peaks och dune jag gillar, men tänkte jag kunde tipsa om det här i alla fall till er som väntar på inland empire. 0 Citera
roswall Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Här har ni ett till lynch fan, rådiggar Twin Peaks, MDrive, Eraserhead..... han är väldigt spännade, grymt begåvad kille. Jobbigt att vänta på Inland Empire, man blir tokig! Har läst att han sköter distributionen själv med sitt egna bolag och det är därför det tar sådan tid, men läste att Triangel Film ska ha köpt upp den här i Sverige och att den ska visas nu till våren. Hoppas, hoppas! 0 Citera
jmalmsten Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 David Lynch äger upp Hollywood... Inte riktigt ny, men relevant... och den djupa sanningen avslöjas... Tyckte bara att hype-tråden var lite inaktiv;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.