Jump to content

Inland Empire!

Mikael_hs
 Share

Recommended Posts

daemn... jag som väntat länge på den här... tydligen är det augusti som gäller... Rhino's 6e juni-release verkar ha skitigt sig... bara å vänta på nya 2disc-utgåvan i augusti...

Lynch sköter ju distributionen själv nuförtiden av sina filmer. Biorelease i sverige är väl inte helt omöjligt. Men någon större release är väl bara att drömma om... tvivlar ju på att sfbio ser så stor marknad i en 3½timmars minidv-film som väldigt få förväntas förstå.

Men skoj att tråden är uppe igen... väntar spänt nu igen...

weee:e.... men i vilka biografer? Jag gillar triangelfilm för att dom vågar ta in lite mer udda filmer,,, men skulle ju vara skoj och veta hur stor releasen blir.

Men visst, som vanligt kommer en högintressant film på bio i sverige EFTER man köpt en laglig dvd... (Minns både spirited away och Howls moving castle)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Triangelfilm besvarar inte mina mail...men nu kan jag i alla fall tala om att det går att boka Inland Empire genom discshop.com. Release-datum 20/8 och enligt davisDVD.com så kommer det vara rätt så smaskigt extramatrial, närmare bestämt 90 min borttagna scener som ska redigeras till en mini-feature! :) Hoppas bara att det matrialet gäller för både region 2 som region 1.

snälla vet ngn ngt om musiken i filmen, helt grym...

Jag tror att det är Mr. Lynch himself som står för den men jag vet inte säkert. Tråkigt att Badalamenti inte medverkar men jag är ändå nyfiken på vad nytt som kommer ur detta. Lynch gjorde ju ganska mycket av musiken till Mulholland Drive tillsammans med medarbetaren John Neff och deras band Blue Bob. Den var ju inte så pjokig direkt!:)

Ska se den i morgon tänkte jag. Fick låna en screener från Triangelfilm. Ska tydligen vara extremt skruvad även för att vara Lynch. Ska bli spännande. Återkommer i ämnet.

Ja gör gärna det. Men hur är det möjligt? Har du känningar? ;) Förresten vad exakt menas med en screener?

Du ska alltså se Inland Empire.......Ditt lyllo! ;)

Ja gör gärna det. Men hur är det möjligt? Har du känningar? ;) Förresten vad exakt menas med en screener?

Du ska alltså se Inland Empire.......Ditt lyllo! ;)

En bekant som fixade det. En screener är ett recensions-ex mer eller mindre. Fick den på en DVD+RW, men den är tagen från en VHS kopia. Det är 172 mins versionen.

En polare har redan sett den, och recenserar den på sin blogg om du vill läsa mer: http://tommy-movie.blogspot.com/2007/06/inland-empire-biorecension.html

• 2 months later...

Ja, nu har INLAND EMPIRE släppts på DVD, en region1 och en region2 har jag kunnat hitta.

Den som känns mest lockande att införskaffa är region1:an, för där ingår smaskigt extramatrial. Det lilla problem man får (åtminstone jag själv) är (förutom att man behöver en regionsfri DVD) att den transatlantiska utgåvan kräver NTSC system. Suprise, suprise. Men ändå, vad gör man? Eller hur mycket sämre blir bilden? Går det ens att titta på?

Ja, nu har INLAND EMPIRE släppts på DVD, en region1 och en region2 har jag kunnat hitta.

Den som känns mest lockande att införskaffa är region1:an, för där ingår smaskigt extramatrial. Det lilla problem man får (åtminstone jag själv) är (förutom att man behöver en regionsfri DVD) att den transatlantiska utgåvan kräver NTSC system. Suprise, suprise. Men ändå, vad gör man? Eller hur mycket sämre blir bilden? Går det ens att titta på?

Har du en hyfsat modern TV och DVD-spelare så märker du ingen skillnad alls. Över hälften av min DVD-kollektion är R1, och det ser hur strålande ut som helst.

njaaa... hur mycket är det i r1'an som inte är i r2-2discaren?

Fan vad klantig man var... här förhandsbeställer man Inland Empire på Discshop och följer släppet med spänning... den går iväg... dagen efter... ingen film i lådan... kollar discshop igen och där ser jag att jag inte ändrade adressen... så nu sitter jag här :p... och paketet (som även har Spaced 3disc Collectors Edition) i piteå... Men men... jag ska ju upp på lördag ändå så jag hinner ju betala innan det blir förseningsavgifter...

Men som sagt... klantigt:)