Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En kortfilm om en polis som ska lösa ett mord.

Filmat under våran 2p kortfilmskurs på skolan. Vi hade drygt 2 veckor på oss.

Första gången vi filmar efter eget skrivet manus som även det var ett första försök. Vi hade även önskat bra skådespelare i filmen men eftersom det är svårt med sånt i en 0-budget på sån kort tid fick vi spela själva med hjälp av lite vänner. Resultatet av skådespelarna inkl. mig själv är väl inte toppklass direkt men jag hoppas ni har överssende med det mer tittar på själva innehållet och allt det andra :)

Format: WMV eller MOV

Längd: 15:30 minuter

Storlek: WMV 100 MB

MOV 62 MB

http://medieteknik.bth.se/tehe04/decembermorden/

/ Kim m.fl.

screen2.jpg

screen4.jpg

screen3.jpg

Postad

Riktigt bra kortfilm. Sköna kameravinklar, realistiskt rakt igenom och en bra story. Tycker skådespelet var mycket bättre än vad man kan vänta sig av folk som inte är "utbildade" till det, så det tycker jag inte ni ska "ursäkta er" för.

Det var alltid rätt känsla i scenerna kände jag och bra, passande musik. Att ni t.o.m hade polisuniformer var plus i kanten och en stjärna i taket!

Grattis till en välgjort kortfilm rakt igenom. Riktigt bra!

tack för underhållande 15½ minut!

Lycka till med kommande projekt och god jul :)

Postad

Jag tyckte också den var underbar. Det var en sak jag kände när jag kollade, det var introduceringen av karaktärerna, lite tydligare och kanske på ett annat sätt. Jag fick Grepp om polisen ganska snabbt.

Annars jättefin film :)

• 2 veckor senare...
Postad

Jag tyckte att filmen var bra på alla sätt och vis. Bra handling, snygga vinklar, bra klippt osv... Det enda som kunde ha blivit lite bättre var färginställningarna. Färgen i filmen var aldeles för färgglad. Sakanade också lite widescreen. Men va fan. Det viktigaste i en film är en bra handling, vilket ni hade. 5 av 5 :)

• 2 veckor senare...
Postad

Ganska bra film med tanke på de begränsade resurserna och hur kort tid ni hade på er. Skådespeleriet är väl inte direkt världsklass, men så brukar det ju vara på den här nivån. Inget att anmärka på rent tekniskt tycker jag, det går inte att bedömma det fullt ut på så här pass komprimerade versioner ändå.

En av de bättre deckarfilmerna jag sett på denna nivå, bra jobbat!

Postad

Jättebra jobbat med rekvisitan (tänkte mest på polistation och på mordplatsen). Kul att ni varit ambitiösa i projektet.

Det som drar ner är manuset och det stela skådespeleriet. Även klipptempot och ljussättningen kunde finslipas lite. Men efter vad ni hade för förutsättningar så har ni fått till helheten rätt så bra.

Kommer ni att göra mer filmer i framtiden?

Postad

det e ju svårt att bortse från något så fundamentalt som skådespelare men du är medveten att ni inte riktigt fixar dessa roller o det är ju inget att oroa sig för i framtiden. ja tycker att färgkorrigeringen har misslyckats totalt, ni förstör delar av filmen genom att inte korrigera färgerna efter stämningen och ljudet. ljudet var också dåligt men för mkt brus i vissa scener (nere i källaren) sen så störde jag mig på dialektet och lite annat men sånt får man ta, det e ju bara småsaker. nej men annars så var det bra klippt, ni kunde ha tightat till vissa klipp ännu mer och skapat lite närmare kontakt med bilden men ni hade inte så mkt tid för ta extra klipp kanske. bra jobbat och lycka till!

Postad

Kanon. Kan du inte berätta lite hur ni gjorde filmen. Tycks mig som det var mycket handhållen kamera. Ljudet i källaren var på bra mycket lägre nivå än f ö. Hur tog ni upp ljudet?

• 1 månad senare...
Postad

Efter att ha sett filmen måste jag säga att jag är väldigt imponerad!

Skådespeleriet lämnar en del övrigt att önska (förutom mördaren som var riktigt bra) men överlag mycket skickligt genomfört filmarbete. :-)

Kameraarbetet med vinklar och rörelse var mycket bra. Scenerna fick dras ut vissa gånger, vilket är mycket bra då det skapar en känsla av otålig spänning och atmosfärintaget bliir lättare för åskådaren. Klippningen gav ett väldigt fint flyt och en skön rytm som gör att man sugs in i berättelsen och vill se mer.

Träna på att våga använda mer okonventionella kameravinklar, lek med ljus och låt scenerna ta plats ÄNNU mer.

Då är er framtid klar och tydlig.

:-)

/Matte

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...