Gå till innehåll

DecemberMorden (15:30)


Kimster

Recommended Posts

Snyggt! Rekvisitan var ju grym, pistolen med patronen, var är det för nåt? Det kan väl inte vara en riktig? Ljuset och ljudet kunde varit bättre. Ljudet var väldigt ojämnt och tittaren ska inte behöva höja och sänka mitt i filmen. Ljuset verkade på sina ställen helt obefintligt faktiskt, utomhusscenen när mördaren och polisen träffar på varann är aldeles för mörk, nästan helt svart på sina ställen.

 

Musiken var übergrym och är den egenproducerad ska kompositören ha fet cred. Bästa jag hört på länge.

 

Kör med 16:9 mask och sänk saturation lite nästa film så blir det tipptopp!

 

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

@Lilla lilla farbrorn

Tack för feedbacken. Pistol och patroner är riktiga och ljuden på pistolen är autentiska.

Bara några snuttar av musiken är egenkomponerad, resten är mixat mer eller mindre från andra.

Vi hade svårt med ljuset i just den scenen. Dels pga att inspelningen var i december då det mörknar skitsnabbt, och dels att få rätt mängd ljus och mörker så ville vi ha det lite ljust men inte dagsljus. Problemet där var att den sortens ljus vi var ute efter fanns i ca 30 min sen var det för mörkt.. vi visste inte riktigt heller när det var för mycket eller för lite.. så vi chansade lite. Därav funkar vissa klipp medans andra inte funkade.

 

 

@Zapper Hoss polisen.

Känner man rätt personer så brukar det inte vara några problem.

 

 

@Matte

Man tackar för dom orden.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Tyckte filmen var väldigt bra :) Synd med allt för högt brus i slutscenerna. Skådespeleriet kunde varit bätre men jag tyckte filmen var skitbra endå :) Älskar verkligen kameravinklarna och hur ni fixat med tex, "polis stationen" som är er skola etc. Bra gjort. Keep the movies comming!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...