Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Snygg film! Jag gillar den skarpt! :)

Men hur gör ni på klonklippen. Ni korsar ju varandra och är bakom varandra och jag förstår aldrig hur det går till :) Med track matte i premiere pro delar jag av skärmen men då kan de ju inte vara bakom varandra och så... Skulle jättegärna vilja att du sa vilken sorts effekt det där är och hur det går till i snabba drag! :) Tack på förhand.

Postad

angående klonerna, tänkte just innan jag såg filmen föreslå att det användes rotoscoping/animerad mask, men nu efteråt såg jag att det troligtvis var enklare än så, jag skulle gissa att ni var två per tagning som var insats, eller?

Jag gillar filmen. Lite för långa tagningar och så, men någorlunda sjysst ändå. Tänkte hela tiden på gamla Mats Helge-filmer när jag hörde talet med kraftig svensk brytning. jag vill även ha lite fler och eh, lite mer filmiska vinklar av kameran. Studera actionfilmernas vinklar och hur de används.

Hehe, ni kanske inte tänkte på det men i lumpen fick vi faktiskt dela in oss i stridspar så eran klonlösning hade lite trovärdighet iallafall, vet inte om det samma gäller polisens insatsstyrkor, men men.

liten fråga bara, la inte den sista tjuven ifrån sig vapnet innan han gick ut mot insatsgubbarna?

Men i överlag så är det tummen upp då jag inte var uttråkad under dom hela 11 minuterna som filmen spelades... |:3

Postad

[citat=jmalmsten]angående klonerna, tänkte just innan jag såg filmen föreslå att det användes rotoscoping/animerad mask, men nu efteråt såg jag att det troligtvis var enklare än så, jag skulle gissa att ni var två per tagning som var insats, eller?[/citat]

Ah om det var så förstår jag.. Då är ju dom bakom varandra de riktiga personerna och sedan bara split screen 3 gånger (alt. track matte)? :)

Men jg undrar ändå hur man skulle göra OM man vill ha fler kloner >bakomkorsar

Postad

[citat=Disco Volante][citat=jmalmsten]angående klonerna, tänkte just innan jag såg filmen föreslå att det användes rotoscoping/animerad mask, men nu efteråt såg jag att det troligtvis var enklare än så, jag skulle gissa att ni var två per tagning som var insats, eller?[/citat]

Ah om det var så förstår jag.. Då är ju dom bakom varandra de riktiga personerna och sedan bara split screen 3 gånger (alt. track matte)? :)

Men jg undrar ändå hur man skulle göra OM man vill ha fler kloner >bakomkorsar

Isf får du maska längs kanterna på ena klonen, mindre roligt jobb.

Postad

Vi var två personer bakom varandra när vi gjorde kloningarna, så det var inte så komplicerat, detta är dock bara en testfilm inför ett kommande mycket större projekt som ska spelas in någon gång nu i vinter

Postad

Första scenen trodde jag ni verkligen maskat ut alla "kloner" men sedan insåg jag att ni var två då ni hade kameran så långt bort.

Tycker det var schyssta effekter med mynningsflammorna och även klonerna.

Något jag däremot störde mig på var ljudet i filmen, t.ex. när den kortare rånaren sprang så lät det riktigt illa, ungefär som när man var liten och hade regnbyxor och sprang (det kanske var det btw?)

Överväg också ifall inte filmen skulle bli bättre som en svensk-talande film, för nu känndes det lite väl "amerikanskt"

Hoppas ert nästa projekt blir lyckat och tänk på det jmalmsten sa att använda kameran i fler vinklar och även andra vinklar.

Jag har själv en skada av att alltid glo på kameravinklar och småfel i alla filmer jag ser. Det betalar av sig när man själv sätter sig in i ett projekt.

Lycka till!

Postad

Tack, tack det här var egentligen bara en liten testfilm som vi gjorde över en helg för att vi hade tråkigt, vi jobbar nu på ett jättestort projekt, vårt största någonsin faktiskt och ska tänka på den kritik vi har fått och göra det så bra som möjligt.

• 2 veckor senare...
Postad

[citat=precision motion]Skämtar du, du har ju skrivit runt 80 inlägg här, After Effects.

http://www.adobe.com/products/aftereffects/main.html[/citat]

Ja hej, jo har skrivit 80 inlägg men ja har inte använt adobe after effects speciellt mycket, har inte behövt det heller. Men känner mig lite småsugen på att göra en krigsfilm, då behövs det ju mycket flammor.

Men som vanligt, samma problem och nötknäckare (?) hur fasen kommer man på en bra story? Det är så j**la svårt

//yonis

Postad

[citat=Zapper]Tack, tack det här var egentligen bara en liten testfilm som vi gjorde över en helg för att vi hade tråkigt, vi jobbar nu på ett jättestort projekt, vårt största någonsin faktiskt och ska tänka på den kritik vi har fått och göra det så bra som möjligt.[/citat]

Skitbra jobbat ju för o va så kort tid, sen verkar ni ju ganska unga också! Tekniskt var det väl ass bra, tills nästa gång kan ni ju tänka lite mer på storyn då eftersom det var den lite mer svaga sidan av filmen. Ex: är man i sverige så kan man ju likaväl dumpa engelskan - verkar bara konstigt annars o vad hände egentligen? Man hade kunnat ha kanske en liten sen där rånarna snackar om varför dom ska råna killen och varför dom behöver pengarna, typ som i dom flesta action filmer - först snack - sen pang, pang.

Skulle ja vilja tipsa iaf... :) ha de bra!!!

/yonis

Postad

[citat=yooonis]Men känner mig lite småsugen på att göra en krigsfilm, då behövs det ju mycket flammor. [/citat]

Okej, en gång för alla nu.. det kommer inga mynningsflammor när man avfyrar vapen! Möjligen några enstaka små om man skjuter i mörker

Postad

[citat=Zapper]Japp, i Linköping, i ett litet samhalle som heter Askeby.[/citat]

Okej, där ser man. Jag funderade om det kunde vara i typ Slaka, tror jag det heter, men vet inte om det är särskilt nära. Då jag bor i Norrköping har jag inte så stor koll på samhällena i Linköping.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...