Ekeberg Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Kund Berrys Handbollsskola http://www.sprocket.se/media.php?id=1121 Handlar om hur de kan gå om man skickar iväg sina kids på Handbollsskola.. Kund Berrys Handbollsskolan är den 2 filmen i serien om Kund Berrys skolor.. Skadeglädje är själva konceptet i denna film och bör, eller SKA inte tas seriöst! kolla på den med en humoristisk synvinkel & inte så jävla krångligt som vissa kan göra! Rekommenderar starkt att ni tittar på den första filmen om Kund Berry först. Kund Berrys Fotbollsskola: http://www.sprocket.se/media.php?id=640 ENJOY!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Orkade inte med att se hela filmen. I övrigt inga kommentarer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Vänligen redigera ditt första inlägg enligt [thread=5873]de nya reglerna[/thread]. Du måste beskriva filmen utförligt och infoga bilder. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Jag ser inte "så jävla krångligt" på saker och har absolut inget emot lite larvig humor och jag försöker verkligen tycka om era filmer men jag tyckte inte det var ett dugg skoj. Jag tittade igenom hela för jag ville inte komentera omotiverat och jag skrattade inte högt en ända gång. Era filmer är verkligen jättedåliga.:( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Jag hade nog tyckt om filmerna (jag tittade igenom båda) om det inte var så väldans mycket i dom. Ni måste lära er att less is more... om allt är löjligt så blir det tråkigt. Oftast är den roligaste delen i sketcher normala mäniskor som reagerar på konstigheterna. Och korta ner det lite. Dubbningen låter bara illa såsom elevernas röster... De digitala effekterna behöver också ses över, de ser illa och slarviga ut... Och tro inte att jag är en insnöad Bergman-fantast bara för detta, bland favoritkomedierna för mig finns bland andra Hot Shots filmerna, Nakna Pistolen filmerna, Monty Pythons brokiga verk, Ronny och Ragge, Pistvakt, Dum & Dummare 1 (Vilka är det som har huvudrollerna i tvåan? skulle inte förvåna mig om det är mister Smithee himself med tanke på resultatet) listan är lång... Om ni bara tänker er för med vad ni gör så kan Kund Berry bli en välkommen karaktär i mediebruset... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VCO Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Hahaha, jag tyckte den var riktigt kul :D Den blev tyvärr lite överdriven på sina håll (husvagnen och det), ljudet var dåligt och alla små videoeffekter som har lagts till efteråt känns onödiga och sänker en sån från början superbra idé. Det överdrivna skådespeleriet är ju askul! Kameran känns dock lite stel och en sån här film tycker jag ska ha lite kul kameradynamik. Hur som helst, keep up the good work! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekeberg Posted December 19, 2005 Author Share Posted December 19, 2005 [citat=VCO]Hahaha, jag tyckte den var riktigt kul :D Den blev tyvärr lite överdriven på sina håll (husvagnen och det), ljudet var dåligt och alla små videoeffekter som har lagts till efteråt känns onödiga och sänker en sån från början superbra idé. Det överdrivna skådespeleriet är ju askul! Kameran känns dock lite stel och en sån här film tycker jag ska ha lite kul kameradynamik. Hur som helst, keep up the good work![/citat] Tack så mycket! =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kensai Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 Jag tror ni har tittat på för mycket American Pie. Kund-Berry = Steve Stifler med hjärnblödning? Nej det var verkligen mycket, mycket, mycket dåligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbe Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 [citat=Ekeberg]Kund Berrys Handbollsskola http://www.sprocket.se/media.php?id=1121 Handlar om hur de kan gå om man skickar iväg sina kids på Handbollsskola.. Kund Berrys Handbollsskolan är den 2 filmen i serien om Kund Berrys skolor.. Skadeglädje är själva konceptet i denna film och bör, eller SKA inte tas seriöst! kolla på den med en humoristisk synvinkel & inte så jävla krångligt som vissa kan göra! Rekommenderar starkt att ni tittar på den första filmen om Kund Berry först. Kund Berrys Fotbollsskola: http://www.sprocket.se/media.php?id=640 ENJOY!![/citat] Haha, jag måste erkänna att jag älskar de där filmerna. Har sett båda, de var ju hur bra som helst. Informera om det kommer fler. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Nop, inte den här gången heller orkade man se klart utan att snabbspola fram. Är trist att ni e så insöade på att leka mongo i en timme framför kameran och sen vara nöjda. Det finns väldigt larvig och cp humor, men det ska alltid vara någon idé bakom och inte bara leka apa. American Pie tar det här skräpet flera gånger om. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco Volante Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Jag tyckte den var riktigt skoj :p Ska nog se era tidigare Berry-filmer 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekeberg Posted January 21, 2006 Author Share Posted January 21, 2006 Oj, det var verkligen delade meningar på inläggen kan man säga. till Pandan: Nej, vi leker inte mongo. Vi gör dem heller inte för att vinna en Oskar, vi gör dem för att dels för att VI som filmar tycker det är kul, sen för att det faktiskt finns folk som gillar dem! Jag tycker det é du som verkar insnöad i de gamla hedliga "Ta över världen med sin film"-syndromet. Jag skiter fullständigt i kvalitén i filmen, tycker folk det är roligt duger det för mig! Tack och hej! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Jag måste säga såhär: Dåligt filmad, tråkiga vinklar, kass bild, ingen egentlig handling, värdelöst ljud ibland hör man inte ens vad de säger...... MEN den är rolig som fan, humorn uppskattas, jag garvade flera ggr. Tänk på tekniken så kan ju det här bli något. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars A Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Vad ni än gör. Låt inte glöden och inspirationen sina. Lyssna på de seriösa kritikerna, de vill er väl. De ser att ni är på väg. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekeberg Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 [citat=Lars A]Vad ni än gör. Låt inte glöden och inspirationen sina. Lyssna på de seriösa kritikerna, de vill er väl. De ser att ni är på väg.[/citat] Tack för att du tror på oss. Men när den seriösa kriteken låter ungefär såhär: "Jag tror ni har tittat på för mycket American Pie. Kund-Berry = Steve Stifler med hjärnblödning? Nej det var verkligen mycket, mycket, mycket dåligt." Är det svårt att ta till säg de som kritik som seriös och välmenande. Men nej, aldrig kommer glöden slockna!! ^^ Vi gör heller inte våra filmer till N3aRdaRnA på voodoo forum utan till alla som gillar dem! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Knappast, det kan vara hur oseriöst och larvigt som helst, men det måste vara något. American Pie som är helt retarded och ännu mera Eurotrip är helt underbara filmer i sin egen klass för det försöker inte vara något mer än underhållning på lägsta nivå. Det ni gör däremot är att ta en kamera och larva er framför kameran och sedan klippa ihop det till vad ni kallar för "film". Och resultatet är inte kul. Skriv ett manus, arbeta lite på karaktärer och ha nån form av handling så kanske ni lyckas nån gång, men det ni gör nu är bara slöseri med tid. Förövrigt, kan ni inte ta åt er kritiken, lägg inte upp skiten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars A Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 [citat=Ekeberg] Men när den seriösa kriteken låter ungefär såhär:... [/citat] Jag anser inte att den kritiken är seriös då. Kanske den "kritikern" har sett för mycket mobbing-såpa? :D Lite komiskt att kritikern dessutom inte funderade mer över själva budskapet i filmen, som just handlar om vuxenmobbing i plugget. ;) Seriöst alltså, så kan man kalla en film för dålig om den har haft en rimlig budget, spelat in ett antal miljoner, och görs av en professionell yrkesproducent - och ändå ÄR dålig. Men aldrig då man tar del av folks första stapplande alster. Min åsikt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex.V Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Klart man kan säga att en nybörjarfilm utan budget är dålig.. Men visst är det bättre att ge konstruktiv kritik istället, om man vill hjälpa dvs. Tycker förövrigt att man får anpassa filmen till tekniken.. Att försöka göra en film med massa skjutande och whatever ("hollywoodstil") är nog tyvär dömt till att bli skräp!.. vilket folk envisas med att göra! Visst, det är väl för att lära sig då... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kensai Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Jag tycker Pandan formulerade det bäst, "leka mongo i en timme framför kameran och sen vara nöjda." Det är öht ingen "film" mer än att det har magnetiskt vanhelgat nåt DV-band och sen lagts upp på Internet. Ni förväntar er "seriös kritik" på något som helt och hållet saknar substans. Så länge ni gör "film" på samma ambitionsnivå som utvecklingsstörda blir det svårt att ge nån allvarligt menad kritik. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars A Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Mobbingen fortsätter. Okey, om ni "mongos" till mobbare inte fattar, så skall jag ge en seriös kritik, så det går in i era förtorkade hjärnor hur man skall tänka. :D (Hur kändes det?) Först och främst tänker jag att detta är kreativitet. Det är positivt. Att det sedan är amatörer, dvs de första stapplande försöken skiter jag i fullständigt. Jag ser det bättre att vara modig och våga, än att sitta och skämmas för det man har gjort. Ni mobbare gör ju inte saken bättre, alltså. Vill vi ha fler filmare, eller färre? Fråga er det, puckon. Sedan tänker jag. Hur skulle jag göra? I alla apekter. 1. Skådespeleri. Jag skulle gjort mycket av dialogen stum. Killar som pratar med ljus röst i mun på varann, eller hela tiden funkar inte. Ta istället en närbild på den som har en rad att säga, och speeda upp den i ljudhastighet något lite. Det ger en mer komisk effekt, och tar ner "löjligheten". 2. Regi. Växla mer mellan närbilder. Fundera mer på manuset. Vad är det man vill berätta med varje händelse i filmen? Blir någon sparkad på pungen, kan man filma rörelsen i helbild, ända tills sekunden innan foten träffar, och sedan ta en närbild på offrets ansiktsuttryck. Nästa scen av samma slag, ta istället en bild på sparkarens sadistiska ansiktsuttryck. 3. Ljud. Arbeta mer med musik. ta ner bakgrundsljuden i gympa salen, men öka dem vid händelser, och lägg på mer effekter vid rörelserna. Om någon knuffar, eller kommer åt npgon annnan, så kör en bas-slide typ djupbas uppåt "boum". En snyting kan accentueras till en box i en boxboll. Osv. Låt dialogen ducka musiken, dvs använd "ducking". 4. Ljus... well ok. Färg ... ok. Skärpa...ok. Mins inte mycket av det nu =) 5. Klipp. Fundera över längden av filmen, och längden av tagningarna. Klipp så det blir en bekväm "pace" i filmen. Gör inte scenerna för långa. Upprepa aldrig samma "gags" om inte själva upprepningen är poängen. Ungefär så. Var det subjektivt och negativt? Nä. Det kallas konstruktiv kritik. Och bidrar till en snabbare framtida kvalitetshöjning och professionalism. Vad bidrar era "ärliga" subjektiva "stenar" till? Oinspiration, stagnerande kontinuitet, i bästa fall härdning av producenten. Så...shape up. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekeberg Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Nej "Kensai" jag förväntar mig inte seriös kritik. På de sidor jag har lagt upp våra jättesuperduperdåligafilmer har det varit till största del positiva reaktioner. De é egentligen bara på den här nördsidan som alla har grinat. Jag tror det är för att ni bara tänker på hur ni har lärt er hur en film skall göras. Och om man inte följer det mönstret så tycker ni det är crap. Och för 1000 gången. De é ingen jävla poesifilm. utan en riktigt omogen skitfilm som man får skratta åt om man tycker det ser roligt ut. för de é de som är hela grejjen!!! Vi har heller inte gått 30 år på högsskolan så de é sjukt att ni förväntar er att man ska kunna allt också... Men sen att Mys-Lasse kommer med sån fin kritik tar jag bara som en bonus. Och hans sätt att formulera sin kritik tycker jag är mycket mer förstårligt än när det bara står att vi leker mongolider, skumt de där. ajöken 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leranimatör Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Jag tycker båda var riktigt kul garvade många gånger. Two playern va lätt att hitta i fotbollsskolan men hittar den dock inte i handbollsskolan. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HHHHHHHAAAAAAAA. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekeberg Posted February 28, 2006 Author Share Posted February 28, 2006 [citat=leranimatör]Jag tycker båda var riktigt kul garvade många gånger. Two playern va lätt att hitta i fotbollsskolan men hittar den dock inte i handbollsskolan. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HHHHHHHAAAAAAAA.[/citat] Om du lyssnar riktigt noga när Kundberry visar "hur man ska skuta" så hittar du nog den ^^ Adda mig på: PUTTE_ZELDA@hotmail.com så får du våran nyaste film! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leranimatör Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Hittade nu twoplayern 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban_Trasa Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Oj oj OJ! Vilka surpuppor? :D Rena rama sandlådefasonerna här inne må jag säga! I dagsläget kan en kattskit på en fönsterbräda bli konst, så vad du än filmar idag så kan det uppskattas beroende på vem som ser det. Och så länge man har roligt när man gör filmen så ska man se det som ett "lyckat projekt" om du frågar mig. Att sitta och säga att dom leker mongo och flyga på dom som om du fortfarande gick på mellanstadiet leder verkligen ingen vart. Dom hade knappast något negativt att komma med, så varför dränka dom med negativt skit tillbaka? Jag tycker du ska fortsätta Patrik! Det syns att du har rätta redigerings tänkandet. Sen måste jag även påpeka att "Mys-Lasse" borde få dagens guld-baguette! Där ser ni en som har päronet på rätta stället! Adjöken 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts