Mannemoviemaker Postad 4 november 2005 Postad 4 november 2005 tjae! Skulle bara villja veta om jag är den yngste personen som gör film här? Jag är nu 13 år och startade när jag var 11. Min första film var med skolans kamera. vi gjorde en urusel parodi på sagan om ringen och den blev as kul eftersom den var så dålig. Min andra film var med pappas vanliga digital kamera som jag provade att filma med. Ja kunde inte klippa eller nått. Nu har ja ett tag provat mig fram och jag och mina kompisar gör faktiskt rätt bra filmer.... Så? Är jag yngst? /Manne 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 4 november 2005 Postad 4 november 2005 jag var yngre när jag började göra film (9 år) men de var ju ett par år sedan så de kan nog hända att du är en av de yngsta här på foumet nu 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 4 november 2005 Författare Postad 4 november 2005 [citat=Djungelsmurfen]jag var yngre när jag började göra film (9 år) men de var ju ett par år sedan så de kan nog hända att du är en av de yngsta här på foumet nu[/citat] jihoe! ;) hjälpte nån dig i början? ja har bara suttit vid datorn och klurat lite så har de kommit till mig.... Lite av en natur begåvning XD haha... 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 4 november 2005 Postad 4 november 2005 [citat=Mannemoviemaker][citat=Djungelsmurfen]jag var yngre när jag började göra film (9 år) men de var ju ett par år sedan så de kan nog hända att du är en av de yngsta här på foumet nu[/citat] jihoe! ;) hjälpte nån dig i början? ja har bara suttit vid datorn och klurat lite så har de kommit till mig.... Lite av en natur begåvning XD haha...[/citat] nej, jag höll på lite med några kompisar och mina syskon bara men det blev väl inte så där jätte bra filmer då heller så :OO men håller man på mycket så blir man bättre också.. nu går jag film-linjen på hammargymnasiet i sandviken så då får man ju hålla på en hel del :) 0 Citera
Eiik Postad 4 november 2005 Postad 4 november 2005 Min första kort film gjorde jag när jag gick i 3:an(9år) eller 2:an(8år). skolan hade hyrt in prylar. Det blev en komisk James Bond kortfilm.. den va rätt rolig, men inte något som jag är stolt över...hehe 0 Citera
Adam88 Postad 5 november 2005 Postad 5 november 2005 Skrev mitt första långfilmsmanus när jag gick i sjuan (13 år) i samband med att jag hittade till voodoofilm. Hur resultatet blev kan jag berätta om någon annan gång;) 0 Citera
Opus Postad 5 november 2005 Postad 5 november 2005 Spelar det någon egentlig roll när eller hur man börjar? Det handlar väl om hur man utvecklas? Hitchock började när han var 36 och Fares när han var 16. Visst kan det vara en fördel att vara äldre, precis som yngre, men man behöver ändå balansera talang och uppoffring för att komma någon vart. 0 Citera
Adam88 Postad 5 november 2005 Postad 5 november 2005 [citat=Opus]Spelar det någon egentlig roll när eller hur man börjar? Det handlar väl om hur man utvecklas? Hitchock började när han var 36 och Fares när han var 16. Visst kan det vara en fördel att vara äldre, precis som yngre, men man behöver ändå balansera talang och uppoffring för att komma någon vart.[/citat] Håller med totalt. Jag menar. Jag började att skriva när jag var 13, men utvecklades inte fören senare delen av mitt 16:e år. och på bara ett år nu så har jag utvecklats enormt, både som manusförfattare och filmare. Av en enda anledning. Att jag har ambition (om man får säga sånt själv) och lägger ned tid och omsorg på det jag gör. Detta var helt enkelt min tid att börja på riktigt, inte för 3 - 4 år sedan. Trots att jag var verksam redan då. If you got it? 0 Citera
karlssons klister Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Ärligt talat så var jag 6 år när "jag" gjorde min första film. Jag hade sagt till min mormor (som hade en kamera) att jag ville göra en film om Batman. Då sa hon att vi måste skriva ett manus, jag sa vad hon skulle skriva. Manuset blev ungefär tre rader och filmen 14 min. Det började bra med några repliker sen var det bara stridscener i trappen och på övervåningen med "Jokern". Filmen blev som en lek, men det är ju kul att kolla på nu när man är 13 år :P... Håller med Opus att det inte spelar någon roll, men ville bara säga det så man kan skryta lite ;) 0 Citera
tomgrejs Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag började filma, kommer inte ens ihåg min första film. typ låg-mellanstadiet nån gång.. men nått som jag kommer ihåg är hur vi brukade bygga legobilar och filma dom när dom körde utför backar. sen blev det såklart intervjuer med förarna i bilarna och lite uppvisningar under motorhuven och sånt.. :) undrar vart de där banden ligger, skulle vaart kul att se nu 10 år senare hur der blev.. :) 0 Citera
_nemo_ Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Jag höll på med teater när jag gick 3an till 9an (shit vad gayigt det lät) dramaklass heter det visst. Första filmen gjorde jag o några kompisar när jag var 11, pistoler och körsbärsblod för hela slanten. Sen blev det tjejer och hela den där baletten och jag började inte att hålla på med film igen förräns jag var 21 kanske...... 0 Citera
Apeman90 Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Jag började typ när jag var åtta år:) jag köpte en kamera ( den filmade svartvitt) av min brors kompis för 70kr. Sedan spelade man in egna nyhetsprogram och en och annan film, helt utan manus bara med improvisation. Min inspirations källa blev min bror och hans kompisar som också spelade in film med den när de var "små." Min broder är 6år äldre än mig. /Jakob 0 Citera
El Turboroberto Postad 6 februari 2006 Postad 6 februari 2006 När jag började var jag nog runt nio år kanske.. Och det var faktiskt en stopmotion-animation som blev det första jag jag gjorde. Det var en banan som åt upp ett äpple.. Helt galen.. Men rätt kul, skulle vilja se den igen..men bandet är väl begravt i nån hög med gamla videokassetter. 0 Citera
The-o Postad 6 februari 2006 Postad 6 februari 2006 Nää du är inte yngst, jag 13 med ^^ Började med att filma för 3år sen :) 0 Citera
qwertyunion Postad 6 februari 2006 Postad 6 februari 2006 jag tycker inte heller att ålder har någon större betydelse....men jag kanske kan lägga till att jag började ganska tidigt. Jag köpte min första kamera när jag var ett par månader gammal faktiskt och i samband med det skrev jag mitt första långfilmsmanus. Filmen fick jättebra kritik och den vann en mängd olika priser på festivaler runt om i världen... 0 Citera
Anhool Postad 6 februari 2006 Postad 6 februari 2006 [citat=qwertyunion]jag tycker inte heller att ålder har någon större betydelse....men jag kanske kan lägga till att jag började ganska tidigt. Jag köpte min första kamera när jag var ett par månader gammal faktiskt och i samband med det skrev jag mitt första långfilmsmanus. Filmen fick jättebra kritik och den vann en mängd olika priser på festivaler runt om i världen...[/citat] Haha, qwertyunion, du förgyller detta forum med dina roliga lögner :) 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 15 februari 2006 Författare Postad 15 februari 2006 Qweryunion du äger sönder hela forumet! :P 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 15 februari 2006 Författare Postad 15 februari 2006 du äger sönder forumet! :P 0 Citera
Melvin Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 trevligt att folk börjar så tidigt .. de flesta 13 åringar jag känner till håller på med counterstrike bara... när jag var 13 började jag samla penthouse tidningar... det enda jag minns... 0 Citera
The-o Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 [citat=Melvin]trevligt att folk börjar så tidigt .. de flesta 13 åringar jag känner till håller på med counterstrike bara... när jag var 13 började jag samla penthouse tidningar... det enda jag minns...[/citat] Hellre film ^^ 0 Citera
Bjoern Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 Jag fick upp ögonen för att göra film i samband med counter-strike faktiskt, då var jag väl 13 år. Jag började göra så kallade "CS filmer" och det gick väl rätt bra men sen blev man mer intresserad av att göra "riktiga" filmer. Sen har det rullat på... även om det rullat lite långsamt kanske... men rullar gör det :P 0 Citera
odinlundin Postad 12 juni 2006 Postad 12 juni 2006 [citat=Mannemoviemaker]tjae! Skulle bara villja veta om jag är den yngste personen som gör film här? Jag är nu 13 år och startade när jag var 11. Min första film var med skolans kamera. vi gjorde en urusel parodi på sagan om ringen och den blev as kul eftersom den var så dålig. Min andra film var med pappas vanliga digital kamera som jag provade att filma med. Ja kunde inte klippa eller nått. Nu har ja ett tag provat mig fram och jag och mina kompisar gör faktiskt rätt bra filmer.... Så? Är jag yngst? /Manne[/citat] Du är inte yngst jag är också 13:D 0 Citera
jmalmsten Postad 12 juni 2006 Postad 12 juni 2006 hm, var nog den åldern jag också när det begav sig, hade fritt val som skolämne under mellanstadiet så jag och några kompisar började filma med skolans videokamera, halvtaskig nyhetsprogram, men kul var det... runt där så hittade jag ett sommarläger kallat scratch där jag gjorde animerade kortisar ganska regelbundet mellan 98 och 2001 (har fortfarande kvar t-shirts därifrån :D) så det var väl så det började för mig med, hittade dock inte voodoofilm förrän dec 2004... 0 Citera
The Keff Postad 12 juni 2006 Postad 12 juni 2006 En sextonåring kan inte skriva bra filmer om fyrtioåringar och fyrtioåringar kan inte skriva (enligt mig) bra filmer om sextonåringar. 0 Citera
wane be bra Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Jag började göra film nÄr jag var 7 med lego studios och den har jag bara utvÄklat tekniker också vidare. Jag Är 15 år . 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.