Gå till innehåll

Är jag yngst?


Mannemoviemaker

Recommended Posts

[citat=Mannemoviemaker]tjae! Skulle bara villja veta om jag är den yngste personen som gör film här? Jag är nu 13 år och startade när jag var 11. Min första film var med skolans kamera. vi gjorde en urusel parodi på sagan om ringen och den blev as kul eftersom den var så dålig. Min andra film var med pappas vanliga digital kamera som jag provade att filma med. Ja kunde inte klippa eller nått. Nu har ja ett tag provat mig fram och jag och mina kompisar gör faktiskt rätt bra filmer.... Så? Är jag yngst?

 

/Manne[/citat]

 

Jag började att göra film när jag var nio som var stop motion.

Senare har det bara gått frammåt.

Nu är jag 11 år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte gjort en enda film hittils fast jag är 21 år gammal. Börjar nu till hösten på en filmskola i sthlm.

 

Tycker ålder inte spelar så stor roll igentligen. Det finns ju gränser faktigst. Finns inte så många 13-åringar precis som kan göra ett djupt drama utan att plagiera.

 

Men man har iaf rätt så mycket erfarenhet i bagaget eftersom man har hjälpt till i en videobutik sen man var 8 år. Så man har ju sett en del filmer genom åren.

 

Det viktigaste av allt när man gör film är att man tror på sig själv, och brinner verkligen för vad man gör. Och kan ta motgångar.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TheBrotherOfLight]Fast å andra sidan har väl barn bättre fantasi... Kanske borde någon kändisregissör låta barnen skriva ett manus. Skulle vara intressant att se resultatet.[/citat]

 

Se Femte elementet. Luc Besson påstår ju att han skrev den när han var liten...och det märks. Näe, nu var jag kanske elak, den är väl ganska underhållande. Även om Chris Tucker gav en försmak av hur otroligt irriterande någon på film kan vara, något som Lucas snappade upp och skapade Jar-Jar. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TheBrotherOfLight]Fast å andra sidan har väl barn bättre fantasi... Kanske borde någon kändisregissör låta barnen skriva ett manus. Skulle vara intressant att se resultatet.[/citat]

 

Och vad backar du upp det med?

 

Ta bara Lewis - Narnia, Tolkiens - Sagan om ringen, Square(soft)-Enix Final Fantasy resp: Dragon Quest.

 

Barn har bättre fantasi mänger, än vuxna. MEn det menas INTE att barn har bättre fantasi. Dels har inte barn den erfarenhet man behöver för att skriva en bra berättelse oavsätt format (film, böcker m.m)

Länk till kommentar
Share on other sites

Min första film var nog när jag gick i 4an. Min polares familj hade köpt en kamera och vi började filma med den. riktigt kul var det. Vi gjorde en blandning av jackass och jay Lenon. Dock nu på efterhand så var våra "jackass stunts" inte så värst farliga. Sen så har jag älskat se på film, tanke på jag och farsan satt alltid kollade på video. Nu är jag 19år så :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...