Gå till innehåll

Teaser på "Dödsångest"......


Kenjin

Recommended Posts

synd att man ska känna igen ljuden från independent och effekterna från after effects, det försämrar lite känns det som. Sen är jag alltid lite kritisk till att många använder engelska. kanske var hela grejen här iofs om ni vill efterlikna amerikansk skräckfilm. har ni filmat den på svenska ska det ju inte stå "coming soon" och " he is looking for you" osv.

 

men snyggt.

Länk till kommentar
Share on other sites

HAHAAA sjukt att ni anvænder er av en svensk titel å så ær all annan text på engelska... hmmmm var ær logiken? Mend et ser helt OK ut! text-stilen på titlen kunde ni kanske hittat nått roligare? kænns vældigt anvænd å stæmmer inte med færgerna på bilderna! Sen så reagera jag på den svarta færgen som inte ær svart utan blå... varfør detta?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är alldrig fel och prova olika saker som att slänga in engelska titlar på en svenska teasers och trailers... Mång är väldigt "låst" på hur allt ska "vara" ibland.... Men jag håller med om att det kanske är bättre att köra texterna på svenska denna gång. Så det är ändrat nu...

 

Annars så är det väl smågrejor som ni tar upp, det är bara en after effect och en ljudeffekt ifrån independent som finns med på teasern. Ingenting som jag personligen skulle hänga mig upp på....Vet att det är många som använder sånt lite lustigt....men jag tycker den funkar i denna teaser...

Länk till kommentar
Share on other sites

vet inte vad ja ska säga, det är en bra teaser men det säger ju ingenting direkt men visst är den för enformig för att locka en att se filmen, det e ju bara 6 snabba klipp och sen en rubrik. era eftertexter e ju lika långa som teasern. håller inte med, ljudeffekterna passar fint. vad spelar det för roll att de e från inden och ae:s egna bibla. den stora massan känner ju ändå inte igen de 10 sek filerna som vi blädrar i dagligen på dessa ljudbanker. visst kan man bryta på normer/"regler" och blanda språk men frågan e vad du tjänar på det. lite onödigt att få "skit" för det när man har lagt ner så mkt tid på allt annat. hade hållt mig till ett språk, förslagsvis det de snackar i filmen. onödigt att förvirra tittaren på en sån punkt när kärnan är att skrämma. ser fram emot filmen, hur lång blir den? ha d, och lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med om att de flesta känner inte till ljuden. Det är bara de inbitna som gör det.

 

Det finns lite analogi med mitt modellbyggande där jag känner igen så gott som varenda byggsats-dekal sen sjutiotalet och också känner att det sänker en utmärkt modell när jag kan tala om från vilken byggsats man tagit dekalen. Jag har naturligtvis fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

En teaser ska inte säga så mycket..... den är mer till för att väcka uppmärksamhet och nyfikenhet...

 

Personligen så tycker jag att man har hur mycket som hellst att tjäna på att byta vissa normer och regler... bara man har en tanke bakom det... Många blir väldigt låst hur att man ska gör saker som är van och blivit upplärd att göra..... Man måste våga lite för att vinna lite......

 

Men jag håller med dig krockis att man inte ska förvirra tittarna för mycket, kan bli lite fel då......

 

Det kommer att bli en kortis på 10min...... Men det kommer att var effektivt berättad..... Det är mini-dv som vi använt denna gång....

Länk till kommentar
Share on other sites

håller med att orginaliteten bör komma fram och man måste våga testa olika saker trots att det bryter mot "regler" men ja ser inga motiv till att mixa flera språk i för-, eftertexterna ect. i en film. samma sak gäller det covers, affischer osv, man bör hålla sig till ett typsnitt, tycker det blir renare och snyggare oftast och JA det finns säkert något undantag som bekräftar regeln...:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja. Helt ok på effektnivå, framför allt den där en av karaktärerna springer efter en annan. Men som vanligt, SKRIV ETT MANUS och var inte såååå oseriösa som ni är. Det är helt ok att vara utflippat, galet och från en annan planet, men stå inte bara framför kameran och lek mongo utan gör något som har en poäng.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag misstänker att vissa tror att denna "teaser" är den klara kortfilmen. Teasern är en kort "förtitt" på filmen, det är inte heller en trailer som avslöjar konflikter eller så...Den är mer till för att väcka lite nyfikenhet om vad komma skall......

 

Kan garantera dig att det är en djupare konflikt i filmen och inte den typiska A jagar B. Även om du "PANDA" uppfattar den så, filmen har både ett bra manus och en riktigt bra poäng!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mannemoviemaker]föresten... vad är den tillför den där vita saken han håller upp på bilden fårn er hemsida här[/citat]

Det är frigolit(antar jag?) och den reflekterar ljus. Har man ingen annan ljuskälla än exempelvis solljus att använda så kan det vara bra att ha för att exempelvis få bort konstiga skuggor i skådespelarnas ansikten.

 

Du kan kolla den här tråden för mer info.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...