Gå till innehåll

Inandaren - En liten film om vad som kan...


Djungelsmurfen

Recommended Posts

Nu har jag lagt upp en till liten film på min hemsida som är en kortfilm/testfilm i genren komedi/drama.. den heter *Inandaren - en liten film om vad som kan hända om man glömmer att andas ut.* http://www.lawafilm.webb.se

 

jag har gjort en uppföljare som jag ska lägga ut sen också (men som ni vet så brukar uppföljare vara något sämre)

 

OBS! Tänk på att den är gjord mest som ett test!!

 

 

EDIT: har laggt ut den på sprocket nu!!

 

http://www.sprocket.se/media.php?id=838

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag vill inte vara tjatig men precis som med den andra filmen var det mycket text och lite väl lite film tyckte jag. Inte för att jag är den som ska dömma film eller vet hur saker ska göras men du kanske skulle prova dra ned tiden för texter mm. ? Annars tycker jag att båda filmerna är rätt coola.

Länk till kommentar
Share on other sites

nu hade jag redan skrivit till din kommentar på den andra filmen men att de är så mycke text i den andra beror på att de är en uppfölare och jag ville att de skulle vara lite samma stil i båda... sen varför de är så i den här, de vet jag inte riktigt men de va väl för att de skulle bli som en långfilm fast kort!! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=krockis]Jag är ledsen men de här filmerna säger mig ingenting. Det kanske är meningen att du ska lära dig fixa texter och snyggt intro för då har du lyckats bra men alla eftertexter med manus, regi osv. känns helt onödiga.[/citat]

 

från början gjorde jag bara scenen när jag exploderade som ett test för att, ja se om jag kunde göra de, men sen tänkte jag att de skulle kunna bli en liten kul film om man la till musik, ljudeffekter och för/eftertexter. sen när jag visade filmen för familjen och några kompisar så tyckte dom ju att den va bra och då gjorde jag en uppföljare också!!

 

lawa film-introt gjorde jag inte speciellt till dom här filmerna utan de hade jag gjort lite tidigare för att använda i mina kommande filmer ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

introt har jag sett innan och tycker det är snyggt.

men varför inte då göra en snygg film till den också i så fall.

"filmen" saknar handling budskap och allt jag kan komma att tänka på.

Fel med att skriva manus och allt sådant i eftertexter och intro/eftertexter är allt för långa.

Använd din fina logga till något seriöst istället.

Men men. det var ju ett bra test i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...