Jump to content

Genvägen

Black Star

Recommended Posts

jag håller med, de såg bra ut!!

men om jag ska komma med lite kritik så tyckte jag att där i början när alla klonerna började komma fram, kom de inte kloner från ALLA håll då? för sen när du (black star) börjar skjuta mot dom så har du inte en ända klon bakom dig, lite skumt tycker jag :l

men annars så var de riktigt snyggt!!

[citat=Djungelsmurfen]för sen när du (black star) börjar skjuta mot dom så har du inte en ända klon bakom dig, lite skumt tycker jag :l

men annars så var de riktigt snyggt!![/citat]

Den enda klonen som kom bakom mej var klonen som följde efter mej, och han råkade vi... Glömma bort. Men vad kul att du gillade filmen i alla fall.

[citat=Emperor]Väldigt bra, älskade klonerna, alla likadanna och inga greenscreen saker så di skulle vara suddiga, snyggt gjort, 10p... Körde ni bara 2 klipp över varann för att få som 2 kloner eller?[/citat]

För att få kloner så maskade vi helt enkelt. Maskningarna är bättre i vår andra film, "Unreal Soccer", som också finns på Sprocket.

http://www.sprocket.se/media.php?id=776

Komentera gärna den också!

Broman kan ni inte lägga ut filmen/filmerna på någon annan sida oxå. För jag kan inte kolla på filmer från sprocket. funkar ej för mig. Det här med kloner vill jag lära mig. Därför vill jag se den. Är de inte så att man har kameran på ett stativ (som ska vara stilla hela tiden) sedan filmar alla klonerna. Utan att dom korsar varandra. Hur gör man sen i AE haha. Allså ska man ta en gubbe för sig. Och maska ut en gubbe av kanske 7 st (Precis runt hela kroppen och ingen annan stans) Sedan trycker man på play och kollar på hela klippet...Sedan när klippet har nåt sitt slut så har ju antagligen klonen rört lite på sig. Ska man då dra maskningen som fortfarande är där klippet började där han är nu och sedan flytta de mer exatkt runt honom eller hur funkar de. Sen undrar jag om man ska ha i kryssad klockan. Gör gärna 1. svara , 2 svara o.s.v.

mkt tacksam för svar /mvh Timmy

[citat=ymmit]Broman kan ni inte lägga ut filmen/filmerna på någon annan sida oxå. För jag kan inte kolla på filmer från sprocket. funkar ej för mig. Det här med kloner vill jag lära mig. Därför vill jag se den. Är de inte så att man har kameran på ett stativ (som ska vara stilla hela tiden) sedan filmar alla klonerna. Utan att dom korsar varandra. Hur gör man sen i AE haha. Allså ska man ta en gubbe för sig. Och maska ut en gubbe av kanske 7 st (Precis runt hela kroppen och ingen annan stans) Sedan trycker man på play och kollar på hela klippet...Sedan när klippet har nåt sitt slut så har ju antagligen klonen rört lite på sig. Ska man då dra maskningen som fortfarande är där klippet började där han är nu och sedan flytta de mer exatkt runt honom eller hur funkar de. Sen undrar jag om man ska ha i kryssad klockan. Gör gärna 1. svara , 2 svara o.s.v.

mkt tacksam för svar /mvh Timmy[/citat]

Du ymmit, vad har du för band brädd? Kan du inte se dom så testa att ladda ner dom. Höger klicka på bilden och välj spara som.

[citat=Drogo]Snygg och rolig film... Får jag fråga hur ni gjorde ljuset/flamman som kom ur pistolen när ni sköt?[/citat]

Black Star ritade mynningsflammorna i Paint, hehe.

Bakgrunden var enfärgad så att vi kunde keya ut den.

Sen blurade vi flamman och tog lite opacity på den i AE.

[citat=ymmit](Precis runt hela kroppen och ingen annan stans)[/citat]

Nej, det måste man inte. Du kan maska en bra bit runt kroppen eller till och med bara dela skärmen på två.

(Om du ska ha två kloner, annars delar man bara fler gånger.)

Om en klon ska gå framför en annan, då måste man där emot maska ut mer exakt.:)

Hehe jasså är de så enkelt. så man tar bara verktyget Pen. Drar timelinen till början av klippet. Sedan ritar man med Pen ett streck igenom hela skärmen. gör man så?

Men om klonerna ska korsa varandra. va mitt rätt då eller?

Förresten filmen va bland de bästa jag sett. Du såg riktigt läskig ut haha. Ni har verkligen lyckas göra den med spänning och musiken har ni oxå lyckas bra med. Vart har ni fått tag i den?

en 9/10 av mig :P

• 4 months later...

snygg kloning! och lite rolig att kolla på! men ja sen så tycker jag att skådespeleriet inte var så över tygande =/ tyvär grabbar! hehe... musiken låg på lite väl mycket! alltid lätt att lägga på lite musik! svårare att hålla ljudlägningen snygg! orävist att kolla på en så hårt komprimerad bild! men de va grymt mörkt ibland! klapp fel blir det av de! men men kul rulle! men skulle va grymt kul att se något liknande fast den va GRYMT tajt! för det är inte detta tycker jag!

Schysst! Haha, jag verkar gilla era filmer ;) Nemen jag gillar klon-filmer och när det är lite action. Skådespeleriet kanske inte var det bästa, men det är svårt att göra det bra (det är ju inte speciellt vanligt att prata för sig själv ute i skogen?) så inga problem egentligen.

Kom på en snabb fråga nu om maskning, jag verkar fråga om det hela tiden, men men:

Ni maskar ju ut dom, men "sätter" ni alla kloner på en filmad bakgrund där ni bara har terrängen med träden och det? Och sedan lägger ni på klonerna där efter ni maskat dom? Borde väl gå till så annars kan det ju bli olika ljus och sådant som stör på de olika tagningarna. Eller?

Super! Snyggt!

Men filma inte hela dan ända in på kvällskvisten, för då blir bilden så mörk, tydligen. Om det nu var så ni gjorde. För om det nu är mörk bild, då tror man ju att det är kväll. Då kan man ju inte i filmen skriva "senare" och låta bilden vara ljus igen, som på dagen.

Sedan undrar jag, behöver man inte göra nån sorts mantelrörelse på ett gevär?

Dessutom kunde klippen mellan "pang" och "träff" vara lite snabbare. Jag uppfattar det som om det tar en väldans tid för kulorna att nå målen.

Äh! Skit samma! Skitsnyggt!