Gå till innehåll

Zombie headshot


Kapten Buse

Recommended Posts

[citat=ymmit]jaja. men jag menar kan väll inte va så svårt å säga. Är väll typ bara säga gå in i effecter -> contrast typ så--så va lite bussig nu...[/citat]

 

Nä, naturligtvis hade det varit enkelt. Men eftersom du frågade efter hur man ändrade kontrasten så fick jag uppfattningen att du knappt använt AE, och då kunde du få en bättre förklaring på någon tutorial sida.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

jag undrar hur du gjort den där mynningselden, om du kan skriva upp exakt vilka program du använt osv... för just den saken...

 

det hade varit väldigt snällt!

 

vi ska nämligen göra en action film som projektarbete och jag behöver lite tips på hur man ska göra mynningselden och jag tyckte din var klockren.. även fast vissa klagar på färgen

Länk till kommentar
Share on other sites

mynnigsflamman har jag gjort med en tändare. Jag filmade när jag tände en tändare i ett mörkt, tog sedan in filmen i datorn och plockade ut bilder som blev bra och "fixade" sedan till dom lite i photoshop.

 

Vet inte om detta är ett jättebra sätt att göra det men jag fick iden och var tvungen att testa.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Metalforce]Nej fan va coolt! det var ruskigt smart tyckte jag :)

 

har ni gjort klart en hel film eller äre bara småklipp ni gjort? :)

hade varit kul att se det färdiga resultatet[/citat]

 

Tanken är att det ska bli en hel film, men just nu ligger den lite på is då vi har börjat med en annan film. Kommer visa lite klipp från den så fort något är färdigt...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

åfan, tändare?! Allt såg skitbra ut. har väl kollat på klippet 10 gånger nu tror jag.

 

Jag lägger dock märke till konstiga ljud i bakgrunden, som att någon skrattar eller flåsar.

Och borde värkligen zombien blunda innan den blir skjuten?

Skit samma.

 

Asbra! tummen upp

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Kapten Buse]Halloj allihop. första inlägget här. tänkte ja skulle visa ett klipp från en zombiefilm som jag och mina vänner håller på och spelar in. I det här klippet blir en zombie skjuten i huvudet och blod kommer följaktligen på väggarna.

 

http://home.swipnet.se/kaptenbuse/head_shot.jpg

 

Klippet---http://home.swipnet.se/kaptenbuse/zombie_headshot.avi-

 

(kan ju varna lite för att filmklippet kanske kan uppfattas som våldsamt)

 

Tanken var när vi filmade scenen att vi skulle göra blodskvättet på plats, vilket vi oxå gjorde, vi använde oss av tryckluft, tyvär blev resultatet inte så bra, det var bla svårt i tajma alltihop ( pistolrörelse+huvudrörelse+blodsvkätt ) så vi bestämde oss för att "fixa" till det senare i datorn. Vilket jag nu gjort.

 

Först och främst behövde jag göra en camera tracking av scenen, detta gjorde jag med ett program som heter PFTrack, när jag sedan fått kamera rörelsen till 3d så tog jag in allt i Combustion och började. Blodskvätten är vanliga bilder med alpha kanaler som jag målat i photoshop och sedan lagt in på väggarna med overlay som lager funktion. Eftersom kameran i combustion har samma rörelser som våran riktiga kamera så behövs det inte göras så mycket för att det ska se bra ut med blodet.

 

Sedan har jag oxå gjort så en bit av huvudet ser ut att bli bortskjutet. Detta är dock lite jobbigare gjort och ja vet inte om ja vågar mig på att förklara. kanske nån annan gång... :) kom gärna med lite kritik på klippet om det är nått som behövs fixas eller ser konstigt ut.. (röret som syns lite ute i höger bildkant ska tas bort senare... det är tryckluftslangen som syns :) )

 

//Anders

 

edit: fixade länken till klippet nu... va visst jag som klantade till det.. :)[/citat]

 

Jag e imponerad till tusen asså. Visst fan behöver man en bra dator till sådana program? Min e lite kass annars skulle jag sitta hemma hela dagarna och göra såna här scener. Grymt snyggt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

riktigt bra =), go stämming i klippet

är det från en längre film kanske?

 

Edit

fast blodet ser väldigt svart och 'datorspels'-aktigt ut.. men fortfarande bra =).

ska försöka få tag på en kamera efter sommaren som man kan börja experimentera lite.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...