Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tack Ankattakk och Ayame :)

Jo det stämmer att den är gjord på film. Vi använde en gammal Arriflex 35 kamera. Inget fancy men den fungerade iallafall.

Postad

Snyggt jobbat!

Kommer att tänka på tidigare inlägg om vad som är viktigt i en film - bra manus eller coola effekter? Din film har båda delar och är ett bra exempel tycker jag. Visar också hur "enkelt", och framförallt viktigt, det är trollbinda publiken med en handling, spänning/förväntan och ett annorlunda slut.

Din trailer visar EXAKT vad det handlar om utan att ta i för mycket eller tappa focus på vad det handlar om - grattis!

Uppskattade speciellt alla smådetaljer i rekvisitan, miljöerna. kläderna osv.

Postad

Kul att ni gillar :)

TDA: Hehe jag menar att kameran inte var direkt hi-tech. Lät som en traktor osv... Den var en über gammal grunka. Men visst fan var det kul att få regissera nåt som gjordes med 35mm. Första gången men jag hoppas verkligen inte det blir sista...

Peter R: Jag tycker också att handling är det som är det intressanta.

Visst kan man bli impad av tekniska prylar men för min del så försöker jag lägga fokus på handlingen. Det är liksom min kopp thé.

Fast jag har stor respekt för folk som kan coola effekter osv... Det är både kreativ och ett intressant hantverk. Har jobbat en hel del som redigerare i Köpenhamn där det heter "redigerings tekniker". Yikes! Hatar att bli kallad "tekniker",hehe.

Kul att du gillade vinjetten. :)

Postad

Tack Gussyl och DeCaf :)

Utomhus använde vi inga lampor. Inomhus var det väl lite kinoflo´s, några små HMI-er.

Som dolly hade vi en mini Panther med en liten Jib arm. Kranen var en Pegasus.

Bifogar lite bilder från inspelningen.

Postad

Tack ska ni ha. Kul att ni gillar. Extra kul att ni gillar idéen.

Leviant: Ah Cool! Där ser man. Det var väl en skön inspelning? Lite kallt ibland kanske men skönt team och barnen var ju underbara/coola.

Var lite osäker om jag gjorde musiken för bombastiskt men nu är jag nöjd. Det lät maffigt i biografsalongen iallafall. Kanske inte så "barnvänlig" musik och en aning läskig. Skulle nog egentligen helst vilja ha "Children of the damned" stuk över den, hehe

Nå - åter tillbaka till influensan och febern. Puh!

Postad

När jag läste alla kommentarer tänkte jag "Snälla, låt den här vara bra nu... annars kommer jag gå och störa mig hela dan på att folk fortfarande sitter och praisar skitfilmer!"

Och den var ju faktiskt skitsnygg!

Bra jobbat.

Såg den dock utan ljud, höll på att spela in på min minidisc ;)

Postad

Nej jag får säga att musiken lyfter fram filmen helt. Skulle helst vilja ha sett den på bio, men men. Inspelningen var superskoj! Speciellt när ni testade kranen och Linus och David höll på att lämna jordatmosfären. Nåja den incidenten kanske inte var så kul (För dem), men allt annat var kul :)

Om du undrar så är det jag som är Linus svåger.....dvs jag var med och hjälpte till med att bära grejerna mm. Förbannat roligt att fått vara med och lärorikt!!!

Postad

Riktigt snyggt!

Jag får känslan av 50-talets England med miljön och skoluniformen. Dessutom, de små rackarna var ju rena ingenjörerna - vilken precision. ;)

Snyggt foto. Kul att äntligen se specialeffekter som är koncentrerade på idéen och inte idéer som är koncentrerade på specialeffekter. ;)

Musiken ska vara maffig! Det är ju festival för tusan och då ska det kännas lite extra i maggropen när vinjetten drar igång, det tycker jag ni lyckas bra med.

Postad

Tack orrasus & Pace. Kul att ni gillar. Hoppas du ser den igen med musik orcasus - halva grejen liksom. Kostymören har verkligen lyckats trolla med skoluniformera. På brösten sitter t.o.m ett litet emblem med B för Buff. Lite kul var att på invigningen av Buff så var barnen där i uniformerna och höll ett fantastiskt tal. De passade även på att ge Filminstitutet en liten känga, hehe

Leviant: Jo fan - fattade direkt att det var du. Står ju Hbg vid ditt namn och du var ju enda från teamet därifrån. Ja jösses vilken vansinnig kran tur det var. Faktiskt är det den vansinnes tagningen som används i filmen. Trauma för livet. Men va fan - allt för konsten!

Har även precis blivit klar med en novellfilm. Dock inte plåtad på 35mm. Inte film alls tyvärr. Snyft! Ska lägga upp lite så ni får se om ni vill...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...