Gå till innehåll

Grändanimation


Mr.Man

Recommended Posts

[citat=Santafantasma]Du Mr.Man jag såg en reklam på tv på ett par dagar sen, men minns inte vad det var för nån...men iaf, det såg precis ut som om att dom skulle ha använt din grändanimation...kan det vara så eller har dom gjort en som ser nästan likadan ut?[/citat]

 

 

Nä det vet jag ingenting om? Men om du kommer på vilken reklam det var så får du hojta till!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Det jag yrar om, är inte samma som den snygga animationen Mr Man har gjort. Jag har inte sett JC-reklamen, men det jag sett i min bok är en stor bild där perspektivet är helt tokigt förvrängt, där man kan se tex alla fyra väggar i ett rum samtidigt. Om vrider ihop bilden till en cirkel så blir det rätt så rätt igen, men i bokens exempel kan man förvränga perspektivet i alla riktningar, att om man åker med kameran över bilden går det även att ge illusionen att man åker framåt i bilden. Om jag kunde skulle jag gärna skanna bilen ur boken, men jag skulle tro att de strider mot upphovrättslagar om jag gör det.

[/citat]

 

ett berömt exempel på den tekniken är en scen i Pinochio där, jag tror det är Benjamin Syrsa flyger in över staden i fågelperspektiv och vi följer honom hela vägen ner till grodperspektiv vid gatustenarna. Allt det gjordes med en och samma bakgrundsbild som vi bara fick se lite av i taget.

 

Jag snubblade över en PDF om den principen, de kallade den multiperspective, och försökte utveckla program för att underlätta skapandet av såna bilder.

 

sorry, jag sitter på mitt slöa 56k modem och kan tyvärr inte se filmklippet som tråden handlar om...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ayame]provat Vray? är ju enklare att få fotorealistiskt resultat med, med det sagt så går det ju får bra resultat med scanline också...[/citat]

 

mmm.... Förutom att det tar ca 10 tusen år!

Jo det blir ju snyggt...

Sånna fall får du sätta igång redreringen

när du ska på semester en vecka eller två.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gogg][citat=Ayame]provat Vray? är ju enklare att få fotorealistiskt resultat med, med det sagt så går det ju får bra resultat med scanline också...[/citat]

 

mmm.... Förutom att det tar ca 10 tusen år!

Jo det blir ju snyggt...

Sånna fall får du sätta igång redreringen

när du ska på semester en vecka eller två.[/citat]

 

Isf får man skylla sig själv om man är så ruskigt dålig på att optimera sin scen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=Jawo][citat=gogg][citat=Ayame]provat Vray? är ju enklare att få fotorealistiskt resultat med, med det sagt så går det ju får bra resultat med scanline också...[/citat]

 

mmm.... Förutom att det tar ca 10 tusen år!

Jo det blir ju snyggt...

Sånna fall får du sätta igång redreringen

när du ska på semester en vecka eller två.[/citat]

 

Isf får man skylla sig själv om man är så ruskigt dålig på att optimera sin scen.[/citat]

 

har du ens använt v-ray? det tar sjukt lång tid om man vill få det snyggt, man kan ha en relativt enkel scen men det kan ändå ta flera dagar att rendera ut en animation.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Jag tycker att filmsnutten är lite mörk. Jag har på allt ljus på skärmen och ser nästan inget av bilden ändå. Så jag förstår inte vad det är som är så bra med en helt vanlig kameraåkning i en mörk gränd där inget syns. Oj, var jag orättvis och gnällig nu?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...