Mellblomman Postad 14 juni 2010 Postad 14 juni 2010 Satt och tänkte lite och kom på den här filmidén. Inget jag har planerat att skriva manus till, vill bara få kritik helt enkelt :D Ok. Let's go. Tre ungdomar som inte känner varandra blir plötsligt kontaktade av en hemlig organisation. De träffas och har ingen aning varför, men organisationen skickade en video till dem som förklarar varför just dem har träffats. Organisationen som kontaktat alla tre är en rebelliskt, psykopatiskt terrorgrupp som ska starta ett "krig" mot "de äldre generationerna", som enligt organisationen har förrått ungdomarna. Organisationen "ber" de unga männen att döda några av "tyrannerna". Alla tre tycker att detta verkar absurt, men blir så illa tvungna att döda dessa "tyranner" för annars kommer organisationen att döda dem tre och deras närstående. Dem beslutar sig för att döda dessa s.k. "tyranner". Dock så går inte allt som dem tänkt sig och allt slutar med att de tre unga männen misslyckar totalt med sitt "uppdrag"' Så vad tycks`? ge mig kritik ^^. (fast hur kan man egentligen kritisera en idé??? :O) Är det något som NI skulle vilja se? 0 Citera
Gamepost Postad 14 juni 2010 Postad 14 juni 2010 Hmm, det kanske funkar men tveksamt. ger den 4/10. 0 Citera
Mellblomman Postad 14 juni 2010 Författare Postad 14 juni 2010 Hmm, det kanske funkar men tveksamt. ger den 4/10. Oki ^^ 0 Citera
Sarista Postad 15 juni 2010 Postad 15 juni 2010 tycker det är en bra idé! bara man kan få någon logik i det och att det känns trovärdigt. kan se det framför mig, karaktärer inlåsta i ett rum och måste bestämma sig för vem de ska döda.. :) 0 Citera
Mellblomman Postad 15 juni 2010 Författare Postad 15 juni 2010 Man kanske borde testa att skriva ett manus då? :P 0 Citera
jolt_jokern Postad 15 juni 2010 Postad 15 juni 2010 tycker det är en bra idé! bara man kan få någon logik i det och att det känns trovärdigt. kan se det framför mig, karaktärer inlåsta i ett rum och måste bestämma sig för vem de ska döda.. :) låter som en saw-film :) 0 Citera
Sarista Postad 16 juni 2010 Postad 16 juni 2010 låter som en saw-film :) yep, en svensk såg ;) 0 Citera
Edin Postad 16 juni 2010 Postad 16 juni 2010 Jag vet inte. Känns ganska orealistisk. Men om du bygger ut det hela kan du möjligtvis fylla de logiska luckorna. Det kan säkerligen fungera men det finns en del att jobba på i så fall. 0 Citera
Mellblomman Postad 16 juni 2010 Författare Postad 16 juni 2010 Jag vet :P hittade på storyn på en minut. Men måste allt vara realistiskt? eller är det livsviktigt för att personer ska kunna njuta av en film? (säger inte att min idé är en bra, mer en retorisk fråga) ^^ 0 Citera
Edin Postad 17 juni 2010 Postad 17 juni 2010 Det är klart det inte alltid måste vara realistiskt, men personernas handlingar måste kännas trovärdiga. Det kan möjligtvis bli ett problem i storyn. Men det är naturligtvis svårt att uttala sig om något du skrivit ner på en minut. Det vore intressant att se ett manus. 0 Citera
Shelly Postad 17 juni 2010 Postad 17 juni 2010 Det är klart det inte alltid måste vara realistiskt, men personernas handlingar måste kännas trovärdiga. Det kan möjligtvis bli ett problem i storyn. Men det är naturligtvis svårt att uttala sig om något du skrivit ner på en minut. Det vore intressant att se ett manus. Eller kanske en catchy logline? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.