Gå till innehåll

Spider-Man 4 läggs ner! Sony planerar reboot!


_nemo_

Recommended Posts

http://www.filmstar.se/sv/190105/2010-01-12/ingen-spider-man-4-sam-raimi-lamnar-sony-planerar-reboot-till-2012/

 

Haha, vilken vändning! Från snack om Malkovich som Vulture, till att Raimi inte är nöjd med manus och att projektet haltar, till att man håller på att lösa det och filmen fortfarande planeras till 2011, till det här!

 

Att Raimi lämnar är jag glad över. Att man ska göra en reboot känns totalt onödigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, kmr med en bubblare här.

 

För några år sedan visade James Cameron intresse för att spela in spindelmannen men nekades, kanske det är hans nästa projekt, han gav säkerligen ett samtal till sony. Sony visste Raimi tvekade, de pratade och detta är resultatet. Snart om 1-1 1/2 år så redovisas Cameron som regissär.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, kmr med en bubblare här.

 

För några år sedan visade James Cameron intresse för att spela in spindelmannen men nekades, kanske det är hans nästa projekt, han gav säkerligen ett samtal till sony. Sony visste Raimi tvekade, de pratade och detta är resultatet. Snart om 1-1 1/2 år så redovisas Cameron som regissär.

 

Då skulle det ju bli som en riktig film : )

J.C har ju visat att han fortfarande är intresserad av film och har fantasi!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vaffan!? Varför i ******* envisas Hollywood att göra reboots på allt nuförtiden??

Visst, med både Batman, Star Trek & Bond lyckades dom faktiskt både förnya koncept som började bli lite trötta (eller nåt så brutalt usel, som den sista av de gamla Batty Man-rullarna), & dessutom göra dom mycket bättre än originalen...men med bajs-rullar som Friday The 13'th '09, Chainsaw Massacre '03 & Taxi (minns iof inte om den kanske var en remake, men bra var den fanimej inte...), eller filmer som faktiskt blev bra, men det inte fanns någon god orsak att starta om hela fanciset. Exempelvis Hulk.

Visst, lyckas dom göra en lika gritty & fin nytolkning som dom gjorde i Batman, mer Vertigo än Marvel om man säger som så, så förlåter jag dom omedelbums :-)

Apropå Vertigo...fan vad Preacher dröjer!

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle jätte gärna se att filmen ifall följde den tecknade serien från 90-talet, den var lite mörkare än vad filmerna blev. Dessutom var det helt fel med Defoe som goblin, heath ledger kanske?! hehe.. hade ju bara behövt gjort samma tolkning som Batman:P.. tyvärr är gossen död :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Vaffan!? Varför i ******* envisas Hollywood att göra reboots på allt nuförtiden??

Visst, med både Batman, Star Trek & Bond lyckades dom faktiskt både förnya koncept som började bli lite trötta (eller nåt så brutalt usel, som den sista av de gamla Batty Man-rullarna), & dessutom göra dom mycket bättre än originalen...men med bajs-rullar som Friday The 13'th '09, Chainsaw Massacre '03 & Taxi (minns iof inte om den kanske var en remake, men bra var den fanimej inte...), eller filmer som faktiskt blev bra, men det inte fanns någon god orsak att starta om hela fanciset. Exempelvis Hulk.

Visst, lyckas dom göra en lika gritty & fin nytolkning som dom gjorde i Batman, mer Vertigo än Marvel om man säger som så, så förlåter jag dom omedelbums :-)

Apropå Vertigo...fan vad Preacher dröjer!

 

Usch!

Tänk om Preacher blir barnfilm, som Hollywood gör med allt annat! Det är ju bara Watchmen, Blade och senaste Punisher filmen som varit för vuxna.

 

Om Preacher görs rätt, kan det bli något av det hårdaste vi har sett på lång tid.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fan att dom alltid ska hålla på och tjata ut allt tills varenda story är så jävla urvattnad, och sen när dom stöter på lite problem, så börjar dom om igen. Starta nått nytt nån gång, känns slött som fan att hålla på att sno en massa gammalt. Men varenda dollar ska pressas innan man kan pusta ut. Ska dom göra en reboot borde dom vänta minst 10 år i alla fall...

Länk till kommentar
Share on other sites

Om två år på bio då alltså.

 

 

Precis vad jag också tänkte : )

 

Men seriöst.

Jag vill faktiskt bara se bra filmer. Om de gör en reboot på Spiderman, och det blir en bra film...då är jag helnöjd.

 

De får göra vad de vill, bara det leder till en bra* film.

 

 

 

 

* Bra film. En sån film som när du går ut från biografen med ett stort leende på läpparna och kan inte tänka på annat på två veckor.

Länk till kommentar
Share on other sites

* Bra film. En sån film som när du går ut från biografen med ett stort leende på läpparna och kan inte tänka på annat på två veckor.

 

Snarare väldigt bra film i mina ögon, och fruktansvärt bra ifall man ska tänka på den i två veckor, är väl bara Pulp Fiction, Fight Club och The color of money som är bra för mig då...

 

Men ord + vad man menar, är alltid svårt. Att säga bra betyder ju så mycket.. men man hajar ju vad du menar. Och jag håller med dig, så länge dom gör en bra Spiderman så är men helnöjd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...