Gå till innehåll

Vad fick ni i julklapp?


Shelly

Recommended Posts

Vet inte varför men jag är alltid nyfiken vad folk fick i julklapp.

 

Var tvungen att köpa en massa filmer till mig själv för annars skulle jag inte få några…

 

Bästa julklappen: dyr svårhittad parfym.

Sämsta julklappen: fick inga i år, strumpor behöver man trots allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gjorde lite som du. Jag önskade mig inget. Lite filmer i sista sekund, mest på skoj, som jag självklart inte fick. Jag var så säker på att jag inte skulle få några så jag beställde dem redan innan jul. Fick mest en massa kalsonger, strumpor, hyfsade kläder. En bok jag redan fått en tidigare jul.

Hursomhelst. Mina filmjulklappar till mig själv:

 

Att Rida Ensam i Tusen Mil

Four Rooms (1995)

Hellraiser II: Hellbound

Hellraiser III: Hell on Earth

Mårten Nilsson: Greatest Hits

Frontiers

Stay

Pusher III

Shanghaitriaden

Week End - Utflykt i det röda

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det är en sjuk sjuk uppfinning som skapades för spelet Postal på 70-talet. Det går ut på att använda katter som ljuddämpare, & används bara av de mest depraverade ljudteknikerna. Dead cat kommer ifrån att väldigt få katterna uppskattar att ha en microphon på ett så obekvämt ställe i levande tillstånd. Den enda ras som fungerar för ändamålet utan att dämpa bort så mycket diskant att det låter skit är den sällsynta rasen Plysch-Katt.

Idag tar man i regel bort svansen.

 

http://www.rodemic.com/accessory.php?product=DeadCat (Se! Ingen svans!)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är en sjuk sjuk uppfinning som skapades för spelet Postal på 70-talet. Det går ut på att använda katter som ljuddämpare, & används bara av de mest depraverade ljudteknikerna. Dead cat kommer ifrån att väldigt få katterna uppskattar att ha en microphon på ett så obekvämt ställe i levande tillstånd. Den enda ras som fungerar för ändamålet utan att dämpa bort så mycket diskant att det låter skit är den sällsynta rasen Plysch-Katt.

Idag tar man i regel bort svansen.

 

http://www.rodemic.com/accessory.php?product=DeadCat (Se! Ingen svans!)

 

Aha, en sådan! inte visste jag att dom i själva verket var katter! jag trodde dom var råttor..

Länk till kommentar
Share on other sites

Till myggor har man hamstrar. Eftersom myggor, både mickarna & skadedjuren, oftast används i flertal, dvs gäng, slår man ofta ihop namnen för att det är enklare än att säga Gang Of Hamsters, till Gangsters :-)

Är det sexuellt förvirrade hamstrar så kallas dom Dragsters.

 

HAHAHAHAHAHAHAHHA!!

 

 

jag fick 5 shotglas.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 år senare...

Min bästa julklapp till mig själv var när jag valde att investera för ett långsiktigt mål för min ekonomiska status och många andra personliga skäl.

Mitt råd är att innan du fattar ett investeringsbeslut sätta dig ner och utvärdera hela din ekonomiska situation - särskilt om du inte har gjort en ekonomisk plan tidigare.

Det första steget till framgångsrika investeringar är att känna till dina mål och tolerera risker - antingen på egen hand eller med hjälp av en finansiell expert. Det finns ingen garanti för att du kommer att tjäna pengar på dina investeringar. Men om du får fakta om sparande och investeringar och följer en smart plan bör du få ekonomisk trygghet under åren och njuta av fördelarna med att förvalta dina pengar. Kolla in den här länken som jag hittade om du vill lära dig mer: INVESTERAI.SE

Observera att alla investeringar innebär en viss risk. Om du planerar att köpa värdepapper - till exempel aktier, obligationer eller värdepappersfonder - är det viktigt att du förstår innan du investerar att du kan förlora en del av eller alla dina pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...