Gå till innehåll

In My Dreams - Trailer


Hebron

Recommended Posts

Här är trailern till vårat kortfilmsprojekt In My Dreams.

 

Filmen handlar om en pojke som blir kär i en flicka på hans skola men inte riktigt vågar ta steget att prata med henne. Han tror inte att han duger åt henne så han börjar drömma sig iväg till olika platser där han är hennes hjälte.

Men en dag så händer det, hon kommer fram och säger hej och han förstår då att han inte kan leva sig kvar i drömmarnas värld för att få henne.

 

Kan tilläggas att budgeten till den här filmen är 0 kr!

Lämna gärna kommentarer och kritik.

 

http://www.ee-prod.tk under fliken Media/projekt/Trailer - In My Dreams

Länk till kommentar
Share on other sites

Kameravinklarna och rörelserna var lite mediokra kände jag. Speciellt i början när kameran tiltar neråt, och när den går närmare-längre bort-närmare-längre bort osv. Det ser inte speciellt bra ut. Däremot är detta bara en liten del av trailern, som i övrigt verkar riktigt bra. Såg inte klart hela men det jag såg fick mig nyfiken och skulle jag varit yngre skulle det definitivt vara något jag velat se.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej tack för din kritik Mega99. Eftersom vi fortfarande går på gymnasiet så är vi lite begränsade av utrustningen och budget men det är klart att det går att få till något bättre ändå.

Bassbucket, eftersom vi som sagt går på gymnasiet fortfarande så har vi mestadels tagit folk vi känner. Som till exempel pojken är en av teamets kusiner och tjejen är också en kusin.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg bra ut!

Men det känns inte nödvändigt att ha texterna på engelska när filmen är på svenska och verkar vara utan text.

Det kändes lite kladdigt när krigsscenen bröt musiken som sen kom tillbaka strax efter. Det bästa vore om du kunde hålla dig till samma musik genom hela.

 

Den här typen av film är lite "för" gulligt sliskig (inget illa menat) för min smak men det finns säkert de som uppskattar sånt här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja asså jag tycker att ni verkar ha en bra kamera och ni har ju verkligen fått med många olika rekvisita i filmen. Men det är just fotot som jag känner borde förbättras. Det är rätt tråkigt filmat och klippet känns lite sådär också. Detta är ju, enligt mig, en sådan film som skulle ha lite mer hollywood vinklar med DOF etc, för att skapa den där episka känslan. Speciellt i ryttarscenerna. Nu tänker man mest: Jaha, en häst och en riddare... När man egentligen vill tänka: BADABOMB ÅÅH VILKEN MÄKTIG RIDDARE eller något. Lite svårt att förklara vad jag menar, men fattar ni något? :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej Quantum, jag kan hålla med dig om att det känns lite töntigt att ha texterna på engelska men vi fick inte riktigt till det lika bra med texterna på svenska och vi ville inte köra V.O.

Jag ska tänka på det där med musiken i framtiden, det var första trailern som vi gjort så har inte så mycket erfarenhet av sån klippning än.

 

. Detta är ju, enligt mig, en sådan film som skulle ha lite mer hollywood vinklar med DOF etc, för att skapa den där episka känslan. Speciellt i ryttarscenerna. Nu tänker man mest: Jaha, en häst och en riddare... När man egentligen vill tänka: BADABOMB ÅÅH VILKEN MÄKTIG RIDDARE eller något. Lite svårt att förklara vad jag menar, men fattar ni något? :P

 

Jag förstår precis vad du menar. Jag har i efterhand känt att det är något som saknas men har inte riktigt kommit på vad det är men jag antar att det förmodligen är lite DOF som skulle varit på sin plats.

 

Men man lär sig av sina misstag och jag tackar för er kritik. Hittar ni något mer så är jag väldigt glad om ni vill dela med er.

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm är det bara jag som får lite where the wild things are känsla

 

Textdesignen valde vi att använda ungefär lika som WTWTA men skolklippet blev lika av en slump för vi använde den här bilden som inspiration:

 

http://images.inmagine.com/img/image100/01024/01024045.jpg

 

Och vi ville förstärka att han inte är med på lektionen så vi la en in scen när läraren visar på tavlan och när vi spalde in så hon förklarade för mig vad jag hade ritat fel i min modell.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaa det var ganska mycket inspiration från den designen men att musiken skulle vara lika har jag aldrig hört eller tänkt på förut.

Vi letade på band på myspace som inte var signade och som vi tyckte lät bra och som på ett någorlunda sätt passade ihop med storyn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...