Gå till innehåll

Vad tyckte ni om det?  

14 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tyckte ni om det?

• Vad fan är det här för skit?
    • Orkade läsa det iallafall...
      0
    • Ganska bra faktiskt!
    • Roligt och påhittigt. Bra!
    • Chuck Lorre's gonna love!

Recommended Posts

Postad

Tjena.

HÄNDER INTE SÅ MYCKET HÄR PÅ FORUMET LÄNGRE?

Många som kollar på Two and a half men? :)

Har skrivit lite på ett avsnitt utav den underbara serien, mest för att träna på att skriva, och skulle vara kul om ni ville läsa det (8 sidor) och kommentera om ni tycker det passar in på serien och om det är roligt!

MVH

Postad

Skön öppning, bra story som passar till serien. Det är roligt att läsa och ger utrymme för roliga tolkningar från skådespelarna. Blir inspirerad att skriva sitcom.

Det enda är att dialogen ibland inte passar riktigt till karaktärerna om vi utgår från tv-serien. Annars jävligt bra! Thumbs up!

Postad
Skön öppning, bra story som passar till serien. Det är roligt att läsa och ger utrymme för roliga tolkningar från skådespelarna. Blir inspirerad att skriva sitcom.

Det enda är att dialogen ibland inte passar riktigt till karaktärerna om vi utgår från tv-serien. Annars jävligt bra! Thumbs up!

Tackar tackar!

Ja det är faktiskt jävligt roligt upptäckte jag!

Något exempel på när det inte passade in på karaktärerna? Stämmer säkert.

Kan tänka mig att du menar Jake i början, men detta är för att Jake genom hela avsnittet ispireras av entreprenörskap och pengar när han läser Forbes, så han pratar som någon som läser Forbes dagligen, en pengadyrkare.

Tackar igen.

Lägger ut nytt när jag skrivit mer.

Ser att en del har läst men ingen som kommenterar ? :(

Postad
Tjena.

HÄNDER INTE SÅ MYCKET HÄR PÅ FORUMET LÄNGRE?

Många som kollar på Two and a half men? :)

Har skrivit lite på ett avsnitt utav den underbara serien, mest för att träna på att skriva, och skulle vara kul om ni ville läsa det (8 sidor) och kommentera om ni tycker det passar in på serien och om det är roligt!

MVH

hahaha hade varit kul att se denna! skit bra manus!

Postad

Är själv ett riktigt stort fan av denna familjs bravader och bestyr. Jag hoppas dock inte att de förstör allt genom att göra alltför många säsonger. Anyway...

Mycket bra upplägg, men kom ihåg, om du ska försöka sälja vidare detta till Chuck så kan han tyvärr inte filma detta manus. Tänk efter så förstår du. ;) Lycka till, för övrigt!

Postad
Är själv ett riktigt stort fan av denna familjs bravader och bestyr. Jag hoppas dock inte att de förstör allt genom att göra alltför många säsonger. Anyway...

Mycket bra upplägg, men kom ihåg, om du ska försöka sälja vidare detta till Chuck så kan han tyvärr inte filma detta manus. Tänk efter så förstår du. ;) Lycka till, för övrigt!

Nej med tanke på att (enligt mig) avsnitten blivit sämre de senaste säsongerna så hoppas jag inte heller på det. Men jag har hört att skådespelarna har tre säsonger kvar på kontraktet.

Mja jag ska till Hollywood snart ett tag så jag skulle väl försöka få kontakt med någon som kunde visa det för någon som är involverad i programmet. Jag vet inte.

Men vad menar du att de inte kan filma det? För att jag lagt upp det här? Dålig engelska? Eller vadå? :P

Postad

I och med att Charlie är tillsammans med Chelsea för tillfället så spricker hela konceptet med att Charlie kn*llar runt med sjuksköterskor m.m. Du får hoppas att de gör slut eller något. ;)

Postad
I och med att Charlie är tillsammans med Chelsea för tillfället så spricker hela konceptet med att Charlie kn*llar runt med sjuksköterskor m.m. Du får hoppas att de gör slut eller något. ;)

Jaa det är sant :P Förhoppningsvis går det inte så snabbt att få det till Chuck Lorre då ;) Och jag tänkte att jag skulle skriva ett så fristående avsnitt som möjligt. Det vill säga där Alan är en loser och Charlie bara glider.

Postad

Mega99, sugen på att motivera din röst "vad fan är detta för skit"?

Säger inte att du har fel, skulle bara vilja höra varför du tyckte det så jag kan ändra något? :)

Postad
Mega99, sugen på att motivera din röst "vad fan är detta för skit"?

Säger inte att du har fel, skulle bara vilja höra varför du tyckte det så jag kan ändra något? :)

Just ja. Minns jag inte fel så förklarade jag i en annan tråd- Antog att du läst det.

Det var en subjektiv åsikt. Inte nog med att han direkt baserat skriptet på en existerande serie så tolkade han även karaktärerna (I min åsikt) ganska dåligt. Vill han höra lovord från mig är det bara att klottra ihop något eget.

Att kunna formatera ett manus är ingen konst, och jag bedömer det inte därefter heller.

Sen var det inte jag som valde frasen. Skulle det funnits ett annat alternativ mellan "Jag orkade iallafall läsa det" och "Vad är det här för skit?" så skulle jag valt det. Jag orkar inte läsa något som inte är något eget- I min åsikt är det som att ge dig beröm eller kritik för någon annans arbete. Skrivandet var helt okej dock, men du är inte den enda som kan skriva.

Postad

Jag skulle säga att du gör scenerna för långa. Nu verkar det ju som att det är en kort scen - titelsekvens - en scen till, på 8 sidor.

Det varar lite för länge, dock tycker jag att du har fångat karaktärernas personlighet på ett bra sätt, men det kunde dras ner lite. Tänk på att programmet har typ tre reklampauser på ett 22 minuters program i USA.

Postad
Jag skulle säga att du gör scenerna för långa. Nu verkar det ju som att det är en kort scen - titelsekvens - en scen till, på 8 sidor.

Det varar lite för länge, dock tycker jag att du har fångat karaktärernas personlighet på ett bra sätt, men det kunde dras ner lite. Tänk på att programmet har typ tre reklampauser på ett 22 minuters program i USA.

Tjena, tack för kommentaren.

Har också tänkt på det. Fast i ett sådant här manus där det mest är dialog tror jag inte "en minut per sida" gäller. Tror det går snabbare än så. Har försökt läsa mig igenom det högt för att se hur långt det kan bli. Har skrivit 22 sidor nu och har fått ihop det till ca 10 minuter program, så jag tror att scenerna blir kortare.

Kan det stämma? Jag vet inte...

Postad
Någon mer utav de 76+ läsarna som vill ge en kommentar?

Tydligen inte, men jag kan ju kommentera lite mer utvecklat.

Första scenerna fick mig faktiskt att skratta, men det låter nästan som något CBS skulle haft utplockat från manuset om de läste't. Engelskan är inte perfekt, men sånt är jag inte petig med- Du är ju trots allt inte engelsk och stavfel går lätt att fixa.

Jake låter inte alls som Jake och med den där enorma repliken misstänker jag att du har något dolt hat mot Jon Cryer, för den där skulle nog gett honom syrebrist.

Charlie var iallafall klockren.

Postad

Tjena. För både er som har och inte än har inte läst mitt andra manus så är detta en uppdatering, ändrad och längre. 16 sidor av ett eget two and a half men manus.

Läs och kommentera om ni vill! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...