Gå till innehåll

BeaverAndTheBeast


NoStress

Recommended Posts

De två nyaste filmerna från BeaverAndTheBeast heter "Jag vet vem du menar" och "Citron". Väck mormor, hon vill inte missa detta!!

Beskrivning:

"Jag vet vem du menar" är byggd på en konversation som iaf jag har haft väldigt många gånger och som säkert andra kan känna igen sig i. Den är nog lite extra rolig om man är filmälskare...

"Citron" är en gastkramande berättelse om en ung man som tänker göra något dumt. Jag tycker slutet är roligt för att det är så löjligt :P

 

BeaverAndTheBeast är vad jag och min polare kallar oss på YouTube. Vi har börjat göra korta filmer som vi tycker är roliga och konstigt nog tycker vissa andra det också. Förhoppningsvis kommer vi kunna uppdatera kanalen ganska regelbundet med nya videos som bara blir bättre och bättre :)

 

Jag tänkte att varje gång vi laddar upp en ny video kommer jag uppdatera denna tråden och komma med en liten beskrivning. Jag såg att det fanns en regel som sa att man bara fick länka en film åt gången men jag länkar vår YouTube-kanal varje gång.

 

Gillar du detta är det bara att börja prenumerera!

http://www.youtube.com/user/BeaverAndTheBeast

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan väl säga att vi inte är så väldigt seriösa med dessa filmer utan bara gör vad vi tycker är roligt för att vi tycker det är roligt att göra det.

 

Jag vet inte om jag vill analysera handlingen så mycket i Nougat, jag tycker den talar ganska mycket för sig själv :)

Vad gäller ljussättning, kameraplacering, dialog, klippning och dylikt så finns det såklart massvis att störa sig på. Mycket beroende på att all dialog är improvisation och att vi inte hade tålamod att ta upp tillräckligt med råmaterial, så vi fick sitta och klippa och klistra en del med ljud och bild i redigeringen.

 

Konstruktiv kritik får gärna andra komma med, lite wierd att ge det till sig själv(?) :P

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tror det mega menar är att om ni inte är seriösa, så e det väldigt svårt att ge konstruktiv kritik... om du fattar? :) jag tyckte den va bra men på en sån här hemsida som dom flesta vill lära sig mer och mer om just film så kan det va lite svårt ibland att se saker som inte ens försöker vara bra ^^ men bra blev det ju på sitt eget lilla vis : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det kan jag förstå. Jag gör mer seriösa saker oxå men detta skall vara knasigt och roligt, då hjälper det om man inte är allt för seriös tycker jag. Man kan ju anpassa kritiken till genren. Säg vad ni gillar och inte gillar. Vi vill bli bättre vi med :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, fast detta är varken knasigt eller roligt....mest påfrestande faktiskt. Jag vill egentligen inte vara negativ. Men komedi är svårt. Speciellt att göra komedi som andra än ni ska tycka är roligt. Själv ser jag sällan på komedier just av den anledningen. Hellre tittar jag på en urkass actionfilm. Orkar för övrigt inte ge era filmer nån konstruktiv kritik. Mest för att jag tycker helheten är riktigt dålig. Nu är jag uppriktig. Ni kanske ska satsa på en mer genomarbetad produktion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, fast detta är varken knasigt eller roligt....mest påfrestande faktiskt. Jag vill egentligen inte vara negativ. Men komedi är svårt. Speciellt att göra komedi som andra än ni ska tycka är roligt. Själv ser jag sällan på komedier just av den anledningen. Hellre tittar jag på en urkass actionfilm. Orkar för övrigt inte ge era filmer nån konstruktiv kritik. Mest för att jag tycker helheten är riktigt dålig. Nu är jag uppriktig. Ni kanske ska satsa på en mer genomarbetad produktion.

 

Komedi ÄR svårt. Det är ofta som det man tror skall bli rolig inte alls blir det och annat som man inte alls reflekterat över får en att trilla av stolen i glädjetårar.

Jag uppskattar ditt inlägg, trots sågningen. Det vi gör är verkligen inte för alla så jag är säker på att det finns fler som tycker som du och det är fine! Men som du ser, i den här tråden och även på youtube, så har vi fått lite positiv respons oxå och jag tror att om man "förstår" humorn så tycker man det är riktigt kul. Sen om du nästan BARA tycker att kassa actionfilmer är roligt så är det väl kanske ingen högoddsare att du inte gillade detta ;)

 

Använder man youtubes "insikt"-funktion så ser man att de som tycks gilla klippen mest är män mellan 35-45 år. Vad det beror på har jag ingen aning om :P Nu har vi ju iofs inte tillräckligt många views för att det skall kunna ses som 100% trovärdigt, men ändå lite överraskande tycker jag...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skrev att jag föredrog en kass actionfilm över en komedi som jag inte tycker är rolig. Varför? Jag blir mer underhållen av...låt säga nån gammal chuck norris rulle än en komedi som försöker vara rolig. De flesta komedier har oftast endast ett par scener som är riktigt kul. Actionfilmer som är dåliga har ett helt annat underhållningsvärde. Vad det beror på är väl ganska individuellt antar jag.

Lägger ni upp era alster här så får ni vara beredda på sågning.

Om man ska gå in på youtube insikt som du gör så borde ju även jag gilla filmen eftersom jag typ nästan faller under den kategorin, även fast som du säger att det inte är 100% trovärdigt så vill du ju gärna gå på den linjen ändå. Antar jag.

Att du tycker mitt inlägg är fine tvivlar jag på med tanke på ditt svar.

 

Jag har som helst ingen anledning att ge er konstruktiv kritik av enkla anledningar. Ni har från början påstått att detta inte är seriöst, utan ni gör faktiskt mer seriösa filmer än de här. Varför lägger ni inte upp dem istället?

Ärligt talat så bryr jag mig inte speciellt om vad halva detta forum håller på med. Men en sak är säker: Jag kan skilja på bra filmer och skräp. Det finns många medlemmar här som lägger ned sitt yttersta för att göra en bra film. Tyvärr så faller inte ni under den kategorin.

Ni behöver inte ta till er detta egentligen då jag är helt säker på precis som du säger att det finns faktiskt de som gillar den här sortens "film".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag planerar att lägga ut mina mer seriösa projekt här när de är klara men tyvärr så har jag en lång väg kvar innan något är färdigt. Kommer förhoppningsvis bli klar med den filmen jag håller på med i april-maj om du nu är intresserad. Den gör jag dock inte tillsammans med med samma personer. BeaverAndTheBeast är bara ett litet youtubeprojekt som jag och min barndomskompis har startat för att vi gillar att göra små videos. Vi gjorde små filmer när vi var yngre och bestämde oss för att börja filma igen. Vi har inga illusioner om att detta skulle vara "bra filmer" men vi tycker att de är roliga och det tycker en del andra också. Jag tycker det är ganska harmlöst att länka till sidan, även på ett seriösare forum som detta.

Jag försöker ta till mig vad du säger men vi tänker inte sluta göra något vi gillar bara för att du, och säkert en del andra, tycker att det är dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle vilja tillägga att vi faktiskt lägger ner mycket tid och energi på att hålla kanalen uppdaterad. Vi försöker göra filmerna så bra vi kan, men med bra menar jag inte att de följer någon vanlig film norm, utan snarare att de blir som vi vill att de skall bli. Så på sätt och vis är vi ju seriösa men samtidigt med glimten i ögat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ledsen för dubbelpostningen men detta är viktigt:

 

Men en sak är säker: Jag kan skilja på bra filmer och skräp.

 

Som du kanske vet så är vad som är "bra" väldigt subjektivt. Det är inte så att du har rätt smak och alla som inte tycker som du har fel. Det är bara olika åsikter. Som du själv säger är vad man tycker är roligt väldigt individuellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har aldrig påstått att alla som inte tycker som mig har fel. Jag skriver ner mina egna åsikter. Om det finns de som tycker om era filmer så är det ju jättebra, eller hur? Personligen gör jag en del filmer som är mindre seriösa än andra. Varför jag inte lägger upp dem här är för att jag är mycket självkritisk och har ingen anledning att posta filmer som jag inte själv är nöjd med. Det finns nog egentligen inte en film jag gjort där jag stör mig på nåt...så de hamnar på datorn för eget bruk och utvecklande i en lång process. Men om ni är nöjda med era resultat på ett eller annat sätt så får ni gärna posta dem här. Personligen vill jag dock inte "besudla" denna forumdel med filmtrådar som jag gjort och är oseriösa. Jag tycker absolut att ni ska fortsätta att filma och lägga upp filmer här om ni själva känner för det. Men som jag sagt förut...ni får vara beredda på kritik. Detta är dock inget elitiskt forum, utan alla är på olika nivåer och välkomna oavsett. Det jag stör mig mest på är att du säger att ni gör mer seriösa verk, men ändå väljer att ladda upp skräp. Tycker nån annorlunda så skiter jag i det. Jag skriver som sagt mina egna åsikter och tycker nån annan att det är bra så är det ju bara positivt. Kanske låter hårt. Men menar inte att vara taskig. Är bara kritisk till de som filmar under ett par timmar och editerar i windows movie maker. Och vips har vi gjort en film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret! Skönt att höra att du inte är ett dumhuvud :)

Som sagt har inte VI gjort några mer seriösa filmer, och jag är mitt uppe i att förbereda för att börja filma den mer seriösa filmen jag håller på med.

BeaverAndTheBeast är dock en youtubekanal med korta videos och bör inte ses som någonting annat. Vi vill att fler personer skall se på våra videos och komma med respons, positiv eller negativ, och det är därför jag länkar från denna sidan. Det ser jag inget fel i.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Anledningen att ""Jag vet vem du menar" och "Citron" kommit upp så tätt inpå varandra är att vi har problem att ladda upp klipp till YouTube så "Jag vet vem du menar" blev försenad. Klippen laddas upp 70-80% och sen händer inget mer... Nu har vi börjat komprimera MPEG-4 och det går bättre tror vi(?) Vet någon vad problemet kan bero på eller vad man kan göra för att undgå det? tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...