Gå till innehåll

Videobutiken - Sketch(05:00)


Salleman

Recommended Posts

Riktigt snyggt!! Sjukt bra filming och bra skådespeleri. Satt och småskrattade hela tiden. En sak ja störde mig på och som fick den att se lite amatörmässig ut, va att ljudet följde med klippet hela tiden inte att man får se han som hyr ut filmen fast han som ville hyra prata. detta får de att se väldigt mycket snyggare ut.

 

Bra produktion och grym story board! thumbs up!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Bra filmat, klippt, etc... men kunden spelar alldeles för teatermässigt. Han hade gjort sig utmärkt på scen, men den överdrivna teaterstilen blir ganska påfrestande på film.

 

Konstruktiv kritik uppskattas.

(Även om jag inte håller mig dig) ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt fantastiskt! Jag tycker, tvärt emot vissa andra, att videohyraren var en riktigt bra karaktär. Detta känns lite som en sketch GAS (Galenskaparna & Aftershave) skulle kunna ha gjort, kan mycket väl tänka mig Claes som videohyraren. Och i min värld är det jag just skrivit stort beröm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt fantastiskt! Jag tycker, tvärt emot vissa andra, att videohyraren var en riktigt bra karaktär. Detta känns lite som en sketch GAS (Galenskaparna & Aftershave) skulle kunna ha gjort, kan mycket väl tänka mig Claes som videohyraren.

Byt ut Claes mot Per Fritzell. ;)

 

(Och nej, det där var inte menat som någon slags anklagelse om idéstöld - olika varianter av "kund vill köpa något pinsamt" har gjorts sedan sketchkomedins begynnelse, och kommer nog fortsätta göras så länge mediet och butiker finns kvar :))

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra filmat, klippt, etc... men kunden spelar alldeles för teatermässigt. Han hade gjort sig utmärkt på scen, men den överdrivna teaterstilen blir ganska påfrestande på film.

Jag håller med, rent tekniskt ser det jättebra ut och det är ju ganska välskrivet, men jag är inte heller övertygad om den karaktären. Känns påfrestande och överdrivet.

 

Jag har jobbat i videobutik och om någon vill ha en porrfilm, ja, då förstår man det ganska snabbt. Det brukar, precis som i det här fallet, vara väldigt uppenbart, så jag köper helt enkelt inte att butikspersonalen inte fattar vad det är kunden vill ha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med, rent tekniskt ser det jättebra ut och det är ju ganska välskrivet, men jag är inte heller övertygad om den karaktären. Känns påfrestande och överdrivet.

 

Jag har jobbat i videobutik och om någon vill ha en porrfilm, ja, då förstår man det ganska snabbt. Det brukar, precis som i det här fallet, vara väldigt uppenbart, så jag köper helt enkelt inte att butikspersonalen inte fattar vad det är kunden vill ha.

 

De som tittar jobbar inte i videobutik, lite så man får tänka. Just att videouthyraren inte tycks fatta förstärker humorn. Dessutom tycker jag det är ganska bra skådespeleri från den "fula gubben", det passar att köra teaterstuket i dessa scenerna. Man kunde möjligen slängt in någon mer person med repliker för att det inte ska bli "för" mycket på snuskgubben.

 

Jag ger den 4,5 Gravade laxar av 5 möjliga ättiksgurkor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...