Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är fasen nästan så man knallar iväg och skaffar den där PS3: an så man får Blu-ray också...

Tycker portningarna till PC varit så där förut, men nu finns den ju till 360:an så då kanske det underlättar.

Men det där med FPS eller "3rd PS" på konsol utan mus och t-bord - tycker det suger.... Hoppas på PC :)

/Max

Postad

Sist väntade jag i ett år elelr va det va innan jag kunde lira San Andreas, ska man behöva pinas ett år till? :( Kanske är dags att införskaffa en PS3:a ändå

Postad
Sist väntade jag i ett år elelr va det va innan jag kunde lira San Andreas, ska man behöva pinas ett år till? :( Kanske är dags att införskaffa en PS3:a ändå

om inte annat så är det ju bra att ha en när MGS4 kommer;)

Postad

Har precis spelat några uppdrag på GTA4, det jag spontant kan säga direkt är att jag bara älskar fysiken!!! När man tex kör på någon så är dom inte hårda, istället så fladdrar dom över motorhuven och liksom deras kroppar bara flyter iväg...Skrattade högt när jag körde på ett gupp och sedan spräckte skallen på två personer så att det fastnade blod och delar på motorhuven(Det är bara ett spel). Bilarna är sköna att styra och det är bra nu att polisen jagar dom som attackerar mig också, inte att dom bara jagar mig.

Grafiken var inte ett plus, inte stor skillnad från San Andreas...Trots i 1080p.

Postad
om inte annat så är det ju bra att ha en när MGS4 kommer;)

Jag chansar på att du menar Metal Gear Solid eller vad det nu heter, tyvärr så har jag inte spelat det och tror inte jag skulle gilla det heller, det som däremot är positivt med PS3an är att dom har Ratchet & Clank, ett av mina favoritspel!

Postad
Har precis spelat några uppdrag på GTA4, det jag spontant kan säga direkt är att jag bara älskar fysiken!!! När man tex kör på någon så är dom inte hårda, istället så fladdrar dom över motorhuven och liksom deras kroppar bara flyter iväg...Skrattade högt när jag körde på ett gupp och sedan spräckte skallen på två personer så att det fastnade blod och delar på motorhuven(Det är bara ett spel). Bilarna är sköna att styra och det är bra nu att polisen jagar dom som attackerar mig också, inte att dom bara jagar mig.

Grafiken var inte ett plus, inte stor skillnad från San Andreas...Trots i 1080p.

Jag har sett en del klipp nu asså, det verkar sjukt soft, synd på grafiken, det känns som att det är lite snyggare än SA av det jag har sett men det kanske itne stämmer. Men men grafiken är inte så övergrym i Vice City heller men känslan är helt sjuk

Postad
Jag har sett en del klipp nu asså, det verkar sjukt soft, synd på grafiken, det känns som att det är lite snyggare än SA av det jag har sett men det kanske itne stämmer. Men men grafiken är inte så övergrym i Vice City heller men känslan är helt sjuk

Jepp, fysiken är underbar...Striderna när man skjuter eller slåss med varandra är helt underbara:)

Postad
Är uppdragen bättre med?

Dom är ungefär som vanligt, lite annorlunda är det nu att man ibland själv får ringa till arbetsgivarna för att se om det finns jobb...Man har en telefon där man tex kan ringa 911 också...Då kan du välja mellan polis, ambulans och brandbil. Om du blir anfallen så ring polisen, dom hjälper dig...Lite liv, ring ambulansen...Men du kan äta ute och sånt också.

En annan grej också, du kan umgås med arbetsgivarna, typ äta eller kanske bowla med dom.

Postad
Tydligen ska det va sjukt mycket lock ups på spelet, bästa att vänta lite med en PS3a

Har jag inte märkt något av. Kör det på 360.

Blind? Det är en jävla skillnad. Dessutom är spelet 720p, plus att upplösningen inte gör så mycket för grafiken i sig.

Postad
Har jag inte märkt något av. Kör det på 360.

Har 2 polare vars xbox har pajat på grund av gta4

Blind? Det är en jävla skillnad. Dessutom är spelet 720p, plus att upplösningen inte gör så mycket för grafiken i sig.

Skönt att du bekräftar att grafiken e bättre, spelade lite San Andreas igår och grafiken där är nåt som stör mej ganska mycket, den e ganska kass faktiskt.

Postad

Spelade det igår på 360 och 42" plasma. Jag fattar varför många redan kallar det världens bästa spel. Helt underbart!! I flera timmar kan man bara åka runt och röja och garva åt detaljer. Något som är riktigt kul är att supa ner sig med sin polare och sedan försöka ta sig hem.. riktigt roligt. :)

Kontrollerna är lite svåra om man har spelat Vice City och San Andreas, men så fort man vant sig funkar de väldigt bra. Grafiken är väldigt mycket bättre och fysiken är underbar. Explosionerna (och allt ljus i övrigt) är nog bland det snyggaste jag sett. (är dock inte van 360- och PS3-spelare.)

Har inte provat uppdragen än utan bara roamat runt och gått på stripshow, men även utan uppdragen tycker jag det är ett spel värt pengarna.

Postad
Jag chansar på att du menar Metal Gear Solid eller vad det nu heter, tyvärr så har jag inte spelat det och tror inte jag skulle gilla det heller, det som däremot är positivt med PS3an är att dom har Ratchet & Clank, ett av mina favoritspel!

är du filmnörd så skulle du älska flera av spelen i serien... Jag spelade faktiskt ytterst lite av 3an men det var en sån upplevelse bara att se polaren spela den (har själv ingen ps2). Du måste prova, det råder jag dig till.

fast jag har ju aldrig sett charmen i ratchet & clank så det är väl en fingervisning om att vi kanske inte har samma åsikter om spelkvalitet...

GTA4 däremot vill jag testlira nånstans... Har aldrig klarat av uppdrag och sånt i den serien, men jag gillar lek-stuge-aspekten i serien.

Postad
är du filmnörd så skulle du älska flera av spelen i serien... Jag spelade faktiskt ytterst lite av 3an men det var en sån upplevelse bara att se polaren spela den (har själv ingen ps2). Du måste prova, det råder jag dig till.

fast jag har ju aldrig sett charmen i ratchet & clank så det är väl en fingervisning om att vi kanske inte har samma åsikter om spelkvalitet...

GTA4 däremot vill jag testlira nånstans... Har aldrig klarat av uppdrag och sånt i den serien, men jag gillar lek-stuge-aspekten i serien.

Jag skulle inte kalla mej själv filmnörd faktiskt, det är väldigt få saker som jag nördar ner mej i. även om jag gillar film väldigt väldigt mycket, men man vet aldrig vilka spel som e bra förrän man spelat dom, kanske bara har förutfattade meningar om det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...