Gå till innehåll

Camp Slaughter


TDA

Recommended Posts

[citat=TDA]Min kritik mot CS grundar sig varken i avundsjuka eller nationalism. Jag gillar verkligen genrén och för mig var filmen en besvikelse. Där tycker vi olika och det är ju inte hela världen.

 

Men du måste ju förstå att om jag nu verkligen inte uppskattar CS men ändå trodde att jag inte kunde göra det bättre, så skulle det väl vara aningen poänglöst att fortsätta filma. Sen kan jag ju inte garantera att du tycker den är bättre.

 

Jag skulle gärna se mer av din film, trots din attityd.[/citat]

 

Ok då sorry.. Ber om ursäkt till dig, trots att du har dålig koncentrations förmåga o antagligen inte förstått vad jag skriver. Det har varit dålig dag idag och tar ut det här på forumet, Självklart är du o alla andra inbreeds berättigade till era åsikter. Jag tror era aggressioner kommer från att ni undermedvetet sympatiserar er med Bunnyman mer än ni kan tro.

 

Jag blir nyfiken på att få se nånting du har gjort i framtiden och jag uppskattar att du gillar det du såg på min sida.

 

Så nu är det ur världen.

 

Har du nån hemsida med grejer man kan kolla på då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Shiiit paulakoski....låt TDA vara, han gillar inte filmen punkt slut. Måste man vara avundsjuk och inavel för det? hahahaha.

Och att han tror att han kan göra bättre film, det måste han tro, vad är det annars för mening att hålla på???

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Shiiit paulakoski....låt TDA vara, han gillar inte filmen punkt slut. Måste man vara avundsjuk och inavel för det? hahahaha.

Och att han tror att han kan göra bättre film, det måste han tro, vad är det annars för mening att hålla på???[/citat]

 

Grattis!!! Till alla kusiners o bröders barn som inte förstår nånting av vad jag skriver i mina inlägg. En bra start med att hålla på med film är att focusera sig på att göra en bra film först och främst. Inte tävla, man ska ju självklart satsa på att göra någonting underhållande. Många glömmer bort att vara medmänskliga i sin totala focus av självupptagenhet att vinna och lyckas.

 

Men att satsa på att göra världens bästa film som inställning och inte kunna klappa andra på ryggen som lyckas är bara en dålig start. Själv tycker jag människor med en sån inställning är totalt ointressanta och inga jag skulle vilja jobba med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Snälla, inget mer snack om inavel och liknande. Folk får tycka olika utan att riskera att bli kallade saker för det. Vill bara påpeka detta nu innan det spårar ur och inlägg behövs raderas och trådar stängas, vilket skulle vara trist.

 

MvH

Ronnie

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att filmen (eller fenoménet kring filmen) eller vad det nu kan vara skapar ganska starka reaktioner i båda lägren. Men det tycker jag är bra. Det görs så mycket film om är lagom på alla sätt och vis och ingen kommer ihåg sånt. Jag tror att det är viktigt att, oavsett vilken konstform man ägnar sig åt, se till att ge utlopp för någonting som syns och märks. Ingen kommer ihåg halvbra eller halvdåliga saker. Vårt sinne orkar inte registrera halvljummna upplevelser någon längre tid. Den typen av media är ju egentligen producerad för att på ett så passivt sätt som möjligt förflytta oss mellan reklamavbrotten (som är den riktiga anledningen till varför halvbra/halvdåliga saker som t ex Beck produceras). Vi behöver inte minnas filmerna eller TV-serierna så länge vi minns vilken sorts Schampo, hudkräm eller frysmat vi skall köpa nästa gång vi står på konsum. Att distrahera konsumenterna med starka eller upprörande filmer i det läget är ju förödande. Hur skall man kunna sälja kattmat till en person som sitter och skriker att den skulle vilja slå ihjäl den där jäveln som gjort den där idiotfilmen om en tjock jättebebis i ett stort blommigt lakan och alla idioter i filmen som inte kan prata engelska som äkta Southern California-bor fast dom föreställer svenskar. :)

 

Det var många som var arga på mig för att jag gav EWOL pris på Novemberfestivalen. Så här i retrospektiv är jag fortfarande övertygad om att jag gjorde rätt. EWOL och några andra filmer finns kvar i minnesbanken. De allra flesta halvbra eller halvdåliga filmer minns jag inte längre. Jag säger inte att EWOL var så dålig att jag minns den utan jag säger att den hade ett uttryck som inte nödvändigtvis tilltalar den stora massan som "god smak" och därför minns jag den. Flertalet festivalbesökare tyckte säkert att det var "värsta skiten" för att tonen/stilen/formspråket/whatever inte korresponderade med en behaglig upplevelse för just dem. Men det är ju aldrig det det handlar om i konstnärliga sammanhang. Lars Roos må vara en jäkel på att plinka på ett piano men jag skulle minnas musiken en chimpans skapade genom att hammra ohejdat på tangenterna bättre. Chimpansens uttryck är bättre och mer genuint IMHO.

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant det du säger Martin. Nästa film jag gör ska jag låta en chimpans skriva manuset, ha ett gäng amerikaner inte kan tala svenska spela svenskar. Hm... det kan bli intressant. Om du gör camp slaughter 2 Martin, får du casta Richard Froelich som en svensktalande polis eller nåt. Gör dialogen kort bara så det inte blir för mycket subtitles!:) Glöm inte att Weileby behövs om Bunnyman ska ta av sig masken.;)

 

fan känns som att alla är chimpanser reda ändå. Det blir nog ingen skillnad, jag är ju bara en blopp i masscommunial instinkt ändå.

 

Vi är alla bloppar so BLOPP IT!!:)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag brukar alltid konsultera katten angående mina manus. det brukar ge en bra toutch. ha ha ha.

 

Nej jag får säga att jag håller med Munthe till mycket. Det handlar om att uppfatta hur det fungerar, hur världen snurrar så att säga. Och vilka filmer som säljer mest. Underhållning är ett uråldrigt koncept som funnit med oss i hela våran mänskliga livstid. Jag brukar personligen uppskatta scener mera än filmer ibland, för det räcker med en riktigt grym scen i en annars medelmåttig film för att få mig att minnas skiten medans en film som går i medelsnåran hela filmen lätt försvinner med tiden ur sinnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=paulakoski]Intressant det du säger Martin. Nästa film jag gör ska jag låta en chimpans skriva manuset, ha ett gäng amerikaner inte kan tala svenska spela svenskar. Hm... det kan bli intressant. Om du gör camp slaughter 2 Martin, får du casta Richard Froelich som en svensktalande polis eller nåt. Gör dialogen kort bara så det inte blir för mycket subtitles!:) Glöm inte att Weileby behövs om Bunnyman ska ta av sig masken.;)

 

fan känns som att alla är chimpanser reda ändå. Det blir nog ingen skillnad, jag är ju bara en blopp i masscommunial instinkt ändå.

 

Vi är alla bloppar so BLOPP IT!!:)[/citat]

 

vafan?? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Paulakoski: Vilken fin ursäkt, tack det värmer...[/citat]

 

Du får ta det jag skriver med en skopa salt, inte så seriöst. Förutom att jag verkligen vill se en camp slaughter 2 det vill jag verkligen. Eftersom det står på hemsidan, så kan ju fortfarande hoppas. Men man blir väl förhoppningsvis uppdaterad på nåt vis efter stinger. Under tiden har ju andra bättre svenska indie filmer att se fram emot som Typhoon tex! och kraftverk. Vad jag hört om Typhoon är att den kommer äga er alla! Typhoon äger redan mig och jag har inte ens sett den än. Den äger iaf min nyfikenhet.

 

Men hursomhelst så var det en dålig dag, som sagt du är berättigad till din åsikt.

 

Ang blopp it grejen, var bara experiment jag skrev för att testa det som Munthe skrev ang att dra till sig uppmärksamhet, om det samma gäller för en film så borde det också funka i ett inlägg. Så nu kommer Nemo eventuellt minnas mig som skumma typen i tråden som skrev blopp it.:) "Såhär blir det ibland när man alldeles för mycket fritid":)

 

Iaf lycka till med ditt filmskapande och som sagt ta inte allt jag skriver på blodigt allvar och sorry om jag fick nån att ta illa vid sig.:)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

"Folk är bara avundsjuka i det här skitlandet. Har antagligen att göra att ni alla är inavel eller stora problem i genpoolen. Ingen aning.:) Nån annan som inte är svensk som kan klargöra det här?"

 

Citat Paulakoski

 

 

Är du rasist?

Länk till kommentar
Share on other sites

Behöver JAG ens uttala mig eller har ni fått nog....hahaha? Men seriöst, oavsett vad är det alltid roligare att hålla på med film än att sitta stilla och inte göra någonting. Jag kräver bara mer av mig själv än vissa andra, det är allt...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

[citat=paulakoski]

 

Att han lyckas göra independent film och få till en så enormt bra kvalite i cinematografi och postproduktion tycker jag är en fantastisk bedrift. Kan inte annat än att faktiskt våga säga att han är en hjälte, speciellt nu när han etablerar sig internationellt. För oss som gör nollbudget eller independent film. jag är övertygad till 100% att folk kommer säga en helt annan sak när Typhoon är klar och Stinger.

 

Jag undrar TDA, om du är övertygad att du kan göra en film som är bättre än CS, då måste du vara ett geni och besitta mycket kunskap.

 

Vem som helst kan göra det, alla kan göra det, CS är en film gjort independent. Inget resurcentrum eller filminstitut finansierat och gett teknikstöd om du tror det.

 

Själv är jag inte så mycket för att se meganomaniska översittares filmer. Men jag önskar dig lycka till iaf![/citat]

 

Ja du Paulakoski, utan att vara ironisk måste jag nog säga att även jag tror att jag kan göra en bättre film än CS.

Trots att jag är en oerhört självkritisk personlighet så anser jag faktiskt att jag aldrig gjort något så dåligt, inte ens mina kortfilmer inräknat.

Du får gärna avgöra själv, här är lite skit, och totalt utan selektion, bara det jag redan lagt upp för min post på matshelges forum.

http://multimedia.campus.luth.se/tobbe/Trailers/01_halflitreof_trailer.wmv

http://multimedia.campus.luth.se/tobbe/Trailers/02_forhoret_trailer.mpg

http://multimedia.campus.luth.se/tobbe/Trailers/03_fin4_trailer.mpg

 

Mitt påpekande är dock långt ifrån illa ment, tvärtom har CS och de filmer matshelgeforum.gänget/Värmlänningarna gjort motiverat och inspirerat mig att ta upp film-meckandet återigen.

Just eftersom de filmer (Camp Slaughter, Kraftverk 3714, Vietnam -69 etc) helt enkelt är omöjliga att underträffa.

Missförstå mig inte fel nu, en films värde mäts ju i det budskap och den eftertanke den lämnar efter sig, och i detta mått är filmerna tiopoängare för mig.

Och jag hyser den djupaste respekt för alla filmmakare som lyckas göra en långfilm med nollbudget.

 

(Ännu mer cred till dig Martin som lyckats sälja dina långfilmer,

en fråga till dig personligen,

hur bär man sig åt för att sälja en långfilm?)

 

Däremot tycker jag att det finns en brist på självkritik som är mer skräckinjagande än någon av filmerna.

Något som är centralt för nämnde Ed Wood JR,

just total avsaknad av självkritik.

(Han kunde ringa upp någon i sitt team tusen år efteråt tre på natten o vråla WOHOO dom visar Plan 9 from outer space, slå på tvn!!!)

En epedemi av fenomenet verkar ha smittat er i Värmlandsgänget

(Munthe, Fredzilla etc)

Höjdpunkten nås i "Kraftverk 3714" commentary track,

klubben för inbördes beundran är helt fantastiskt underbar,

superlativen haglar när de berömmer sig själva för saker som exempelvis

Kärleksscenen: (Superlativen haglar) "Fantastiskt vilken kemi, känslosam, stämningsfylld, helt otroligt, och FOTOT! etc"

Till detta hör att bilderna verkar vara tagna av Stevie Wonder o föreställer ett taskigt belyst blankarschle som just trycker på en tjej a la värsta porrfilmen bara att själva penetrationen skyms av rövhålet, följt att han klämmer motskådespelerskan på patten.

Tror höjdpunkten av alla commentary tracks nås i just den här filmen när filmmakarna förklarar att de gjort en tribut till clintan (Clint Eastwood) genom att välja en gubbe med skrövligt ansikte, medan gubben lallar på som skräckexemplet av skådespelare personifierad, fortsätter man på fullaste allvar att yra om fotogenisk, jämföra med Cary Grant & Gary Cooper.

Tja det är en ny definition av vad en tribut är, den roligaste jag någonsin stött på hitintills.

 

Hursomhaver verkar ni ha den rätta motivationen att ta er någonstans här i filmvärlden. Det är så jävla coolt att ni gjort långfilmer utan en spänn i budget.

(Någon sa att det fanns nån liten budget till CS, men det kan väl inte vara sant?)

 

Nu har jag satt igång mitt eget filmprojekt, långfilmsprojekt, och ni är fria att vara stenhårda när projektet är klart.

Faktum är att det skulle vara kul att träffas ngn gång.

Om ni inte hade bott så jädrans långt borta skulle jag ha frågat er om ni ville göra en hitchcock (cameo) för ni verkar ju vara trevliga prickar (om man nu undviker att kritisera er på något sätt=) och insatta i genrefilm utöver det vanliga, speciellt Munthe.

Jag har själv haft en liten samling skräckfilmer, strax över 10.000 band, i skräckkategorin så det skulle vara nice att yra på faktiskt.

Funderar allvarligt på att dra åt Värmlandshållet ifall ni ska hålla på o göra film å så, kanske nån manuell kaffekokare behövs? *catering är ju 99% av en filminspelning som alla vet*

 

Läs mellan raderna om någon inte förstått kontentan

 

"raderna"

Självkritik är grunden för all inlärning och personlig utveckling,

kort sagt hur ska ni bli utvecklas till bättre filmmeckare om ni exploderar när någon inte gillar nåt ni gör istället för att lyssna, begrunda och reflektera istället för att gå i baklås och explodera så det ser ut som nån form av storhetsvansinne härjar i hrmm vissa söderut förlagda län?

"raderna"

 

Som avslutning så måste jag påpeka att jag verkligen ser fram emot att få se din "Stinger" Martin Munthe, och det menar jag utan någon form av ironi. Det ser lovande ut och jag hoppas att du uppfyller mina förhoppningar om en svensk splatter värd sitt namn.

Tack för att du försöker och inte ger upp, det är en inspiration!

 

Väl mött

 

/Silverbullit

Länk till kommentar
Share on other sites

Detta är jantelagen:

 

Du skall icke tro, att du är något.

Du skall icke tro att du är klokare än vi.

Du skall icke tro att du är bättre än vi.

Du skall icke tro att du vet mer än vi.

Du skall icke tro att du är förmer än vi.

Du skall icke tro att du duger något till.

Du skall icke skratta åt oss.

Du skall icke tro att någon bryr sig om dig.

Du skall icke tro att du kan lära oss något.

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Ifall du missade det så bevisade jag det i trailers som jag bifogade, eller orkade du inte kolla? =)

Eller menar du något annat som går över mitt besserwisser intellekt?

Eller gör du som Kraftverk 3714, talar i gåtor?

 

/Silverbullit

 

DS. Munthe, ditt logiska resonemang att en film ska vara så kass att ingen glömmer att man sett eländet är ju intressant. Kanske du borde döpa om Stinger till Stinker om du vill vara mer konsekvent. Du är lite förvirrande när du i nästa forumandetag taggar dig själv som konstnär baserat på att du vill göra så usel film som möjligt. Jag tycker dock att du håller det på en lämplig nivå, precis så man orkar irritera sig ändå till slutet. Ett genidrag med fettot i kjolen, sitter o lollar när jag tänker på hur splatterfans måste slå bakåtvolter när du lägger av den brakaren på deras härdade retinor he he. =) Du har ett par skott som jag gillar, tex den fasta yxbilden är nice. (Var det inspirerat från Absurd eller Axe? har stiltje just nu)

 

Däremot håller jag inte med om den generella massans kritik mot svengelskan i Camp Slaughter/CS. Jag tycker att du var ganska klyftig där Munthe. Medvetet eller omedvetet ett rätt intelligent drag som döljer brister, eller snarare drar uppmärksamheten från dessa. För det döljer onekligen andra dimensioner av CS på ett effektivt sätt. (Dialogen i sig själv t.ex.) Någon hävdade att svengelskan tog bort skådespelarnas focus på agerandet, må så vara. Men verkan och påverkan... Samtidigt distanserar och centrerar vårt focus till stickande kommentarer just där filmens aktörer försöker ge oss de emotionella höjdpunkterna.

Låt mig förtydliga så alla hänger med i mitt resonemang. Teoretiskt sett så är det rätt tydligt för alla som regisserar skådespelare att vissa är underbarn och andra som verkar lovande initialt plötsligt framför skarp kamera visar sig ta regi som en planka med påmålade ögon. Att i det läget få folk att blunda och hålla för öronen som just träffats av någonting synnerligen osmakligt är inte helt fel. Det är lite som att trampa i en hundbajs, oddsen är 50% att folk blundar, biter ihop och slår sig i pannan.

Vidare är jag rätt imponerad av din casting, du har onekligen fått ihop några söta tjejer och du tar dig halvvägs fram till någon form av teenie sleeze kärleksscen och bara tanken i sig ger jag för en stående ovationer. Dom snubblar väl inte alltför ofta heller och det är ett plus. Agerandet är ojämnt, väldigt ojämnt, vissa bitar verkar vara regiproblem men jag vet å andra sidan inte hur de tog regi. Däremot måste jag ställa dig med ryggen mot väggen o undra om du hade ögonbindel när du gav regi i vissa scener. För kollen måste du ha tappat när de fnittrar och överagerar utan någon som helst poäng (hard butt exempelvis) och gäspningarna framkallas.

 

Dialogen är inte något vidare, men det är inte nån personlig kritik till dig Martin. Du skrev ju inte manuset, som jag förstår lämnade du ett synopsis och sedan föste någon ihop lite bokstäver runt din mall. Läste nån stans något om att killen aldrig hade skrivit ett manus förut eller hur det var, jag tror att det underlättat både för dig och skådisar om dialogen hade utsatts för någon som helst form av bearbetning. Vad subtext är kan knappast författaren ha haft en aning om tyvärr.

Filmen är mer eller mindre fruktansvärd, dock med glimtar som jag uppskattar som gammal uråldrig skräckfilmsfantast, men det är fantastiskt att independent långfilm görs. Och det är beundransvärt att du och alla inblandade hållt ihop till det bistra slutet av produktionen. Önskar att ni hade fått några kronor att göra CS, jag misstänker att den hade sett mycket annars ut. Men som jag har förstått det nu så har du fått en budget från Shoreline att göra Stinger. Jag ser mycket fram emot att se vad du kan göra med några kronor.

Skulle vara kul att yra med dig nu när jag har ett eget långfilmsprojekt under produktion. DS.

Länk till kommentar
Share on other sites

Var bara tvungen att göra ett inlägg efter att ha följt den här tråden lite halvt sporadiskt.

 

Själv har jag inte sett Camp Slaughter, mest för att den typen av film egentligen inte intresserar mig längre. hade den kommit när jag gick i högstadiet/gymnasiet hade jag troligen varit en av de som försvarade den eftersom jag levde för sånt då och letade gamla ninja- och skäckfilmer på begagnade VHS-hyrkassetter på loppisar mer än jag letade tjejer nästan.

 

iaf, eftersom ingen egentligen verkar säga emot de mer konkreta åsikterna, inte ens regissören (jag menar då om bildkvalite, den dåliga engelskan, skådespeleriet etc) och eftersom jag känt några i produktionen och vet vilken typ av filmer de gillar, så känns det som att jag har en bild av hur filmen är utan att ha sett den.

 

men man kan väl ändå snacka lite om smak och tajming?

 

ni som hackar sönder Camp Slaughter på det där sättet i ett forum där ni vet att regissören är en väldigt aktiv medlem, skulle ni göra samma sak i ett café på stan om han satt vid samma bord? Om ni faktiskt lyckats göra en långfilm och faktiskt fått den distribuerad, skulle ni vilja att andra gjorde samma sak mot er?

 

Visst kan man lägga fram åsikter och analysera filmen och säga att man inte gillar den av olika anledningar, men jag håller fullständigt med Munthe om behagliga upplevelser. Att nånting är behagligt eller obehagligt säger ingenting om kvaliten av upplevelsen. det finns ett schysst citat från Hitchcock:

 

"Please don't think me presumptuous if I give you, say

the analogy of say, a painter who paints a tree, a

landscape, or even a bowl of fruit. I'm sure that the

painter is not a bit interested in the apples for

themselves alone, but in the technique of his work

which stimulates the emotion of the viewer of his

picture. Afterall, all art is experienced. People look

at an abstract, and say 'I hate it'. Well, the mere

fact that they're using the word 'hate' means that

they're going through an experience, you see.

Therefore, if you apply these principles to film as I

see it, it is not the pure manner of the content, in

other words, it's not the story; it's what you do with

it. And therefore I find that with many people, they

look at a film and they look at its content _only_ and

never seem to study what was there in the film to make

the audience go through these various emotions that

you put them through."

 

Jag kan förstå Munthe om han inte känner sig som en misslyckad konstnär på grund av att han känner att han träffat där han siktat.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Eftersom jag känt några i produktionen och vet vilken typ av filmer de gillar, så känns det som att jag har en bild av hur filmen är utan att ha sett den."

 

- Knappast, det skulle ju betyda att varje filmintresserad människa skulle göra filmer jämsides med Peter Jackson. Bevisligen är så inte fallet. Att du tycker om film är inte liktydigt med att du kan göra film.

 

"Ni som hackar sönder Camp Slaughter på det där sättet i ett forum där ni vet att regissören är en väldigt aktiv medlem, skulle ni göra samma sak i ett café på stan om han satt vid samma bord? Om ni faktiskt lyckats göra en långfilm och faktiskt fått den distribuerad, skulle ni vilja att andra gjorde samma sak mot er?"

 

- Faktum är ja. Jag är själv regissör/manusförfattare. Kritiken är det som driver kunskapen och hantverket framåt. Det finns inte någon vettig reson i att som du likt en rysk censuror hävdar att man ska lalla på som en byfåne och överösa superlativen över någon som konstruerat något som i det närmaste en byfåne skulle skämmas över. Ska man inte få kritisera varandra? Då lever man ju verkligen i sin egen lilla bubbla utan att veta om man har gjort någonting bra eller dåligt. Och personlig utveckling torde vara något som inte ingår i den trångsynta människans vokabulär. Jag tror knappast att Munthe och övrig crew uppskattar tanken på att du kanske tycker att dom har mer än en kromosom för mycket när du ser deras verk och sen bara lallar på och överöser dem med beröm.

 

"Visst kan man lägga fram åsikter och analysera filmen och säga att man inte gillar den av olika anledningar, men jag håller fullständigt med Munthe om behagliga upplevelser. Att nånting är behagligt eller obehagligt säger ingenting om kvaliten av upplevelsen."

 

- Gosse lilla, att du uttalar dig utan att ens ha orkat sett deras verk är mest oförskämt. Det handlar inte om personangrepp, det handlar om konstruktiv kritik. Jag dissar inte alls Munthe utan generellt sett uppskattar jag honom och hans gäng för att de inte lallat på utan gått till verket och lyckats få ihop en långfilm. Det behöver inte betyda att jag gillar filmen.

Och om du skulle idas se filmen så kan du känna dig försäkrad om att du varken upplever behag eller obehag eller någon form av kvalitet av upplevelsen. Isåfall är du helt borta, vilket verkligen tycks vara fallet.

 

Det finns ett schysst citat från Hitchcock:

"Content, in

other words, it's not the story; it's what you do with

it."

 

- Tja du kan verkligen lalla på gosse, har du hittat ett citat i veckans almanacka eller vad fan? Se filmen, vad Munthe gjort med den är en katastrof. Risken är 110%ig att du kommer att skämmas ögonen ur dig när du inbillat och gått ut offentligt med att Munthe lyckats göra något med historien.

 

"Jag kan förstå Munthe om han inte känner sig som en misslyckad konstnär på grund av att han känner att han träffat där han siktat."

 

- Munthe har inte ens osäkrat geväret. Enligt eget luddigt utlåtande försöker Munthe göra en film som är så dålig att den blir minnesvärd, ett konstverk i misslyckad film. Jag har inte problem med att förstå vad han säger. Problemet är att det inte finns någon som helst agenda för att göra en dålig film, det är bara planlöst dåligt. Jag har sett och samlat på mig en kopiös mängd kalkonrullar och b-filmer eftersom jag älskar genren. Camp Slaughter för inte någon planerad Troma tanke. Avsaknaden av konstnärlig baktanke är skrämmande. Ibland kan man se något som påminner om D'amato eller Fredag den 13:e typ. Den sort av ytlig film som är bland de första man träffar när man intresserar sig för skräckfilm. (D'amato är väl inte ytlig, men fortfarande det uppenbart första man dyker på när man skummat den ytliga hollywood filmen på ytan) Det är gjort helt utan glimten i ögat, och saknar allt försök att utveckla iden. Med andra ord i bästa fall usel plagiatism. Sätt dig ned och se filmen, jag tror att vi alla skulle uppskatta det konstruktiva du skulle kunna säga om filmen. Hoppas att du inte är 11 år och för ung för att ha den blekaste vad jag vänligt försöker upplysa dig om.

 

/Silverbullit

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom Munthe själv valt att försvara filmen här så tycker jag det är ok, och han har försvarat den bra förövrigt. Sen att man kan tycka(som jag till exempel) att Munthe är Sveriges svar på Uwe Boll får han stå för, varför skulle han annars släppa sina filmer ifall han inte tänker stå för dem?

 

Jag tror han mer än gärna tar dessa diskussioner, det ger publicitet om inget annat och tillskillnad från oss andra är han riktig regissör med filmer som har gått på bio och säkert någorlunda känd i filmsverige. Sen är han också gift med Emma Gray vilket för mig direkt ger honom veto på alla former av diskussioner om "konstnär". Snubben har smak, så enkelt e det. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Sen är han också gift med Emma Gray vilket för mig direkt ger honom veto på alla former av diskussioner om "konstnär". Snubben har smak, så enkelt e det. ;)[/citat]

 

Tja smaken är som baken som koprofagen sa..., det betyder ju inte att mångfalden håller med. he he *ursäkta den taskiga humorn*

 

(Det här är ett skämt om att Munthe skulle ha veto om all konst och att hans smak skulle vara måttet över all diskussion, det har inget som helst att göra med Emma Grey som jag inte har ett hum om vem hon är eller ser ut. Det ska i likhet med bibeln inte tolkas ordagrant vilket i förlängningen skulle innebära att om jag sa åt någon att han var klyftig som en apelsin skulle hans omedelbara slutsats och tanke vara - Herregud han säger att jag ser ut som en frukt. I dessa dynamitfyllda turbantider hoppas jag att åtminstone någon har lite humor i behåll.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.

×
×
  • Skapa nytt...