Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

pensla latex som du har färgat röd på ett bord. Långt och brett så att du får den tjocklek och längd som du vill ha på tarmen. När det torkat, rulla upp det på ett hampasnöre. Måla och bloda ner.

Använd aldrig djurblod.

Gör eget eller köp färdigt. T.ex hos oss :-) på http://www.mapont.se/shop

Mats Öhlund

Mapont & Co

http://www.mapont.se/shop

Smink och mask för proffs och amatör

Postad

Rescept på ätbart blod

Gelatin (efter behag)

rödkaramellfärg

eventuellt mjölk om man inte vill att blodet ska vara helt genomskinligt.

Blanda i kakopulver i små mängder för effekten av levratblod.

ju mer gelatin ni har i destomer geléaktigt blir det. Tillräckligt mycket och ni har små bitar som kan studdsa =)

För tarmar rekomenderar jag nylonstrumpor som fylls med ovanstående recept med riklig mängd gelatin. Blir kladdigt äckligt och jävligt jobbigt att städa undan.

Fläckar är svåra att få bort om det får torka.

jag utsattes för detta då min hjärna skulle vara utsplattad på ett poker bord i en film om ryska maffian som spelades in en helg i C4, tyvärr dog den pga kontinuitets fel ein mass och att vi inte orkade klippa ihopa skiten.

C.

• 5 månader senare...
Postad

[citat=jonkanon]

Karamellfärg, Sirap och vatten. Där har du bra filmblod. Reglerar tjockheten med mängden vatten. Den kan man gurgla, spotta, äta och stoppa i ögonen. Priset blir mycket lägre än filmblod som är en dyr produkt.

/jon[/citat]

Klibbar blodet inte om man använder sirap?

Postad

Jo, det klibbar något förjävligt om man använder sirap. Jag brukar föredra att inte ha något alls i blod som ska vara i kontakt med kläder och kroppen. Man kan använda sirapsblod om man ska smeta det på föremål, knivar och på scenen.

Jag vet att inlägget är 3 år gammalt, men jag gjorde tarmar av plastfolie som jag snurrade runt inblodat trassel. Det får den där glatta looken som tarmar har.

Postad

[citat=jonkanon]

Karamellfärg, Sirap och vatten. Där har du bra filmblod. Reglerar tjockheten med mängden vatten. Den kan man gurgla, spotta, äta och stoppa i ögonen. Priset blir mycket lägre än filmblod som är en dyr produkt.

/jon[/citat]

Hur många delar karamellfärg/sirap/vatten?

Postad

[citat=Mannemoviemaker]huh? varför ska man äta tarmar? ja hadde inte velat se den filmen....[/citat]aldrig sett en zombiefilm eller?

• 1 månad senare...
Postad

Pensla latex på ett bord, låt torka.

Pensla flera lager, för tjocklek på tarmvägg.

Du kan färga latexen med röd akrylfärg.

Ta ett rep eller snöre i önskad tarmstorlek.

Pensla ett sista lager, låt halvtorka så att det är lite klibbit.

Lägg repet i ena kanten, och rulla ihop som om du rullar en affisch runt ett papprör.

Måla och bloda ner med fakeblod/filmblod.

För alla trevnad och hyggien använd inte gris eller oxblod.

Denna lilla beskrivning kommer från:

Mapont & Co

http://www.mapont.se

Mask och smink för proffs och amatör.

Här kan du köpa latex, varmskum, alginat, filmblod m.m.

Postad

har provat med sirap nu och det klibbar faktiskt inte alls så farligt. Potatismjöl är dock ett vanligt tips som jag måste utfärda en varning på. Det funkar inte alls bra på kläder då potatismjölet ger effekten att kläderna verkar impregnerade(?) och sugs alltså inte in alls så lätt. På glatta golv, inte heller bra.

Ska man dock ha mycket blod är egentligen allt som behövs vatten och karamellfärg(röd och gul), det blir snyggt ändå. Kanske inte direkt på huden, då kan det se lite tunt ut.

Postad

Orsaken att man ska låta bli rått griskött, inälvor & blod är att grisar kan innehålla parasitmasken Trikiner.

Att få sånna är farligt utan bara satan för dom lever innuti muskler & vävnader & är särskilt förtjusta i hjärnan.

Man kan givetvis bli kvitt dom om dom upptäcks i tid, men har dom ätit för möe i huvet på en så blir man aldrig vad man varit igen. Gäller även de interna organen.

Dom är inte lika vanliga idag som för hundra år sen, men som med rysk roulette, chansar man & förlorar så är förlusten obeskrivlig.

Sjukdomen heter Trikinosis & är för övrigt vad som slutligen fimpade Mozart :-)

Postad

Jag har ett ganska bra resept på fejk blod. Och det är inte klibbigt! (men det lämnar fortfarande fläckar) Man använder inte sirap utan blodet utgörs met utav matlagnings olja och vatten. Sedaan såklart lite karamel färg.

Grejen är att det uppför sig precis som riktigt blod i alla element och en bra bieffct är att eftersom oljan och vattnat med färgen inte blandas så måste man skaka den varje gång rejält innan man använder det, Detta låter inte som en bra bieffect men när man har skakat den så blir det som små bublor och så och alla som vet något om krappen och blodet kommer säga att det är så syre satt blod ser ut. (det som rinner i atärerna). Och som sagt, uppför sig rätt i vatten och så.

Postad

hahaha, han menar nog att om man skakar denna skurna blandning blir det som syresatt blod, dvs bubbligt.

och alla vet väl att människor inte mår bra a bubblor i blodet. men nu snackar vi zombies mannen ZOMBIES!

Postad

Jo jag förstog det, men syresatt blod är grymt långt ifrån bubbligt.

Det finns en sjukdom som skapar bubblor i blodet, men det dör man av.....plågsamt :-)

Den enda synliga förändringen i blod när det syresätts är att det blir illrött, syrelöst är det korpsvart.

& ska man vara RIKTIGT petig så har zombies inget blod i sina ådror! När man dör så kan inte ådrorna hålla tillbax blodet längre utan det rinner inom loppet av några timmar (eller en dag kan det vart) ner i kroppen. Det är därför man får likfläckar på exempelvis ryggen om man dör liggande.

....men det där är bara realism. Man får göra skilnad på realism & trovärdighet! Att blodet skulle bubbla är inte trovärdigt & ser dumt ut, att en zombie å andra sidan blöder & sprutar blod är iof väldigt orealistisk, men ser kul ut & hör till skräckfilmslogiken, den äggskallade vitrockar älskar så högt :-)

• 5 månader senare...
Postad

pensla ut latex i valfri längd och bredd på ett slätt arbetsbord eller liknande, lägga på en remsa skumgummi eller nåt annat mjukt och rulla sedan ihop latexen, kommer då att få en ojämn "korv" som man kan använda som tarmar. Gjorde detta fast endast med latex till en liten hund i Frostbiten som skulle ha magen öppen och man skulle se tarmar å lite andra inälvor.

Postad
Jo jag förstog det, men syresatt blod är grymt långt ifrån bubbligt.

Det finns en sjukdom som skapar bubblor i blodet, men det dör man av.....plågsamt :-)

Den enda synliga förändringen i blod när det syresätts är att det blir illrött, syrelöst är det korpsvart.

Nu när ändå tråden blivit återupplivad så kan man ta tillfället i akt att få vara lite petig. :)

Blod i allmänhet är inte bubbligt, nej, men blod ifrån lungskador är det däremot. En, säg, kulträff i bröstet har därför en rätt god chans att ge upphov till ljust bubbligt blod, eftersom lungorna tar upp en rätt stor del av bröstkorgen. :D

Postad

Gjorde på jobbet igår Leverkorvar, och då var det tarmar jag fyllde korvsmeten i. Tarmarna var rengjorda och färdiga för anvädning, och dessa kan man enkelt, och väldigt billigt på tag på.

• 2 månader senare...
Postad

rå gris är lika farligt som rå kyckling så andvänd inte grisblod. Det är inte tillåtet i flera religoner att äta gris, för att det lever kvar från förr i tiden när man inte kunde vara säker på att få den genomstekt. då var det inte hellar tillåtet inom den kristna tron. Nu babblar jag på om massa skit så det räcker nu.

• 2 veckor senare...
Postad

Ta en strumpbyxa å fyll den med nånting, jag provade att stoppa en med fryspåsar. de vart bar :) sen blandar du latex med röd karamellfärg. i början så kommer den se lila ut men om du låter den torka över natten så blir den djupt röd å ser hyfsat bra ut. :D

Postad
Ta en strumpbyxa å fyll den med nånting, jag provade att stoppa en med fryspåsar. de vart bar :) sen blandar du latex med röd karamellfärg. i början så kommer den se lila ut men om du låter den torka över natten så blir den djupt röd å ser hyfsat bra ut. :D

måste lite offtopic fråga, är du med i totalt jävla mörker? Hörde att dem kommer till magasin 15 i thn

Postad
Man får väl koka blodet eller något. Jag minns att de sa i extramaterialet till Mannen På Taket att Bo Widerberg hade insisterat på att använda grisblod i scenen där helikopterskytten (han som hissas ner i en vajer). Han hade dessutom blodet i munnen under tagningen, för att kunna spotta ut det där han blir skjuten.

Om man är rädd för grisblod bör man vara rädd för varenda stycke kött i mataffärens charkdisk, eller hur? Och varför skulle oxblod vara renare än grisblod? Det låter bara som den klassiska fördomen om att grisar skulle vara "smutsiga" vilket inte stämmer på något sätt.

Kokar du blodet stelnar det ju å blir som en enda kaka, ser nog sådär bra ut.

Man ska inte stoppa blod från djur i munnen alls, man blir till och med sjuk om man dricker sitt eget.

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...