Andreas Sjoeberg Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Högerklicka och spara. http://www.lakemt.se/filmer/troru2.wmv Format: .Wmv Längd: 1 min, 7 sek Storlek: 12.3 mb Utrustning: Hemmabyggt steadycam, hemmabyggt dolly, DVX100Be, Adobe premiere Pro, Adobe After Effects och tre stycken bananer gick åt. Ok här är nästa film som inte kommer med så mycket nytt sen senast. Fick leka lite med hemmabyggda dollyn och fick till några skapligt snygga scener I.m.o. Som helhetsintryck är jag väl inte själv så imponerad, men å andra sidan var jag inte nöjd med förra filmen heller och det är väl det som driver mig att skapa, att utvecklas och bli bättre. http://www.lakemt.se/filmer/banan.jpg http://www.lakemt.se/filmer/andbanan.jpg http://www.lakemt.se/filmer/madde.jpg 0 Citera
Mega99 Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Fan vilken härlig känsla i filmen :) Snyggt filmat och perfekta färger. Ger verkligen en 70-tals känsla :) 0 Citera
Rambo Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Riktigt fint foto, håller även med om att det är en härlig känsla i filmen:P. Kul att se den där karaktären med röd jacka som var med i förra filmen:) 0 Citera
Tomtebo Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 haha, underbar liten snutt. du ger mig inspiration gällande vinklar och färger. Snyggt gjort :) 0 Citera
Steffe Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Askönt flyt i filmen! Gillar känslan på något sätt! Ganska snygga åkningar också ;) Keep it up! 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 20 november 2007 Författare Postad 20 november 2007 Tack tack för alla fina kommentarer :) Kostade ungefär 12 kronor att göra filmen - bananerna 4 kr styck. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Snygga bilder. Använder du någon extra optik? Jag tycker skärpedjupet ser väldigt kort och fint ut. Färgkorrigerar du i Premiere eller AE? 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 21 november 2007 Författare Postad 21 november 2007 Jag har använt mig enbart utav kameran, redigerade i p.pro och färgkorrigerade i AE :) 0 Citera
beta75 Postad 21 november 2007 Postad 21 november 2007 Den här gillade jag! Riktigt bra. lagom kort och bra ide. + för riktigt fint ljus och bra foto. Enda som jag kan komma på är om man la lite miljöljud som motorn som startar, eller att man hör tjejen gasa innan hon kör över killen. Fast inte ta bort musiken helt. Bara komplettera lite... :D /KN 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 21 november 2007 Författare Postad 21 november 2007 Hmm du har nog en poäng där beta, jag kan testa och fixa det så kanske filmen får lite mer liv. 0 Citera
Nicke_92 Postad 22 november 2007 Postad 22 november 2007 Helt underbar känsla och skitfina bilder. RESPEKT ;) 0 Citera
dreamcast116 Postad 22 november 2007 Postad 22 november 2007 Riktigt go, sånt skönt gung i den liksom! 0 Citera
Kissemiss Postad 30 november 2007 Postad 30 november 2007 Fotot är grymt, det ser riktigt proffsigt ut och ger en cool känsla. Massor med pluss! Härlig filmsnutt. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 30 november 2007 Författare Postad 30 november 2007 Tack tack! :) Det känns skönt att höra ni gillar fotot och känslan i filmen! :) 0 Citera
Henrik Nygren Postad 11 januari 2008 Postad 11 januari 2008 Lite för långt klipp på "Kassarna in i bakluckan" och "Leta i väskan", annars mycket snygg :D 0 Citera
bazillion Postad 15 januari 2008 Postad 15 januari 2008 Lite för långt klipp på "Kassarna in i bakluckan" och "Leta i väskan", annars mycket snygg :D Håller absolut inte med Detta var fantastiskt, också en av filmerna här på voodoofilm som inte tar sig vatten över huvudet. Enkel och kort, rolig smart idé! Bra takt i filmen, lite Iggy Pop är alltid grymt att ha med i sin film ;)! Jag e ingen som kritiserar bara för sakens skull inte, detta var bra! 0 Citera
Vito Gogola Postad 16 januari 2008 Postad 16 januari 2008 Snyggt foto, skön musik och bra stämning. Om jag ska vara lite kritisk rent handlingsmässigt så tycker jag nog att du skulle kunna ha avslutat filmen lite smidigare, än att bara visa texten: "Han är närmare än du tror" och tona till svart. Men rent tekniskt är den väldigt bra. Arbeta på en riktigt bra handling och finn bra skådisar och - vips! - du har skapat ett mindre mästerverk. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 17 januari 2008 Författare Postad 17 januari 2008 Hehe vad kul att ni gillar filmen :) Jag har börjat få en mycket djupare förståelse sedan jag skaffade kameran för ett år sedan. bazillion: Kan inte annat än hålla med om iggypop ;) Dock är jag av den åsikten att den andra filmen jag gjort - Kontakten - är snäppet bättre än denna, dock fortf. lite snabbt slut. Vito Gogola: Jag har fortfarande svårt med att få till slutet på filmerna, och jag har en kortfilm framöver som jag tror kan ha ett värdigt avslut. 0 Citera
bazillion Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Jag får ta och kolla in "Kontakten" då! ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.