Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ettan var helt klart bättre. Denna var underhållande, men jag störde mig på diverse billiga knep som användes för att få lite action; som helikopterscenen, eller "lönndörren" till skyddsrummet, eller den allmänna oförsiktigheten kring mamman i familjen...

Postad

Hah :P Nu ska vi se, jag såg denna filmen i Maj då den släpptes i USA :D Sverige är lite på efterkälken som visar den nu.

Jag skrev faktiskt en undertext till denna film redan i Maj som finns på undertexter.se ;)

Filmen är väldigt bra :P Men när man sett den så många gånger att man kan alla repliker utantill så är det svårt att dömma den :D

*skryt* http://www.undertexter.se/?p=subark&id=9475

Min undertext är den enda svenska undertexten på nätet som faktiskt översätter rätt ;) Men det blev lite lurigt med dialekterna.

Gillar slutet ;) Filmen i sig var väl okej gjord, lite mer intriger om man jämför med 28 Dagar Senare.

Postad

Biostaden i Kalmar visar den inte. Inte än i alla fall.

Blev riktigt förbannad när jag såg att den inte skulle komma dit.

Biostaden (som är en oberoende bio) brukar visa alla storfilmer. Och om 28's trailer går i varje reklampaus känns det som om den är rätt stor.

Får hoppas att de visar den senare..

Postad
mycket bra film, bättre än 28 dagar senare tycker jag...älskar carlyle... långtar som fan tills 28 månader senare kommer 2009

Jag längtar till 28 år senare.

Framtidsaction med zombies. Coolt.

Jag tyckte att filmen var riktigt bra. Men till skillnad från mega99 så tyckte jag att slutet inte alls var speciellt bra. Mer som ett to be continued-slut. Inget riktigt slut alltså, ingenting löstes. Det var bara ett stort ingenting.

Dock så fanns det scener som gav mig rysningar. Speciellt gillade jag scenen

när alla sprang utifrån byggnaden, när alla snipers stod och sköt ner folk. Den scenen var riktigt stark.

Postad
mycket bra film, bättre än 28 dagar senare tycker jag...älskar carlyle... långtar som fan tills 28 månader senare kommer 2009

Hur vet du att den ska komma? hittar inget om det på imdb...

Postad
den var lite out of control.. men bäst e ju när helikoptern (tuggar? sågar?) hugger igenom alla människorna

Människor? Du menar zombies/infekterade :)

Ja, just denna scen kändes ju LITE otrolig, men låt gå för underhållningsvärdet.

Postad
min kompis hittade en 4 sidor lång intervju på nätet med regissören som då berättade att de börjat spela in 28 månader senare och att den kommer ut 09

De har inte ens börjat skriva en manusidé ännu lol. Dubbelkolla alltid det du hör och läser. Jag skulle tex. kunna lägga ut en falsk intervju på nätet som säger att 28 År Senare kommar påbörjas bara 3 dagar efter att 28 Månader Senare är klar.

Postad

okey, jag förstår, du känner manusförfattarna mycket väl, och så kan det vara.. konstigt att det inte ens kommit på en idé när egentligen hela filmen 28 veckor senare bäddar för att 28 månader senare kommer handla om att det sprids i resten av europa... men så kan det vara

Postad
PS. de började spela in pirates of the caribbean at world's end innan de hade skrivit klart manuset....

Jo, men nu har de inte ens BÖRJAR skriva manuset, lite skildnad på att skriva klart något och att börja skriva något.

Men som de sanna intervjuerna säger så överväger de att skapa ännu en uppföljare.

Postad

*SPOILER

Nej jag gillade slutet, tyckte det var snyggt det där med eifeltornet och det. Gillade idén med att dom var imun också. Tyckte filmen var snyggt upplaggd och verkade väl genomtänkt forutom vissa smågrejer som sagt.

Postad

Ursäkta, helt OT. Men mega99, kan du berätta vad din avatar föreställer? Jag blir galen.

En hund ;) Kanske ska byta till något mer tydligare - Bilden är hårt croppad. :) [EDIT] Bytte.

Försök att komma OnTopic igen:

28 År Senare är väl HELT uteslutet? :P En fantasy Futuristisk zombiefilm.

Postad
En hund ;) Kanske ska byta till något mer tydligare - Bilden är hårt croppad. :) [EDIT] Bytte.

Försök att komma OnTopic igen:

28 År Senare är väl HELT uteslutet? :P En fantasy Futuristisk zombiefilm.

Tack, nu ser jag vad det är =) Jag trodde att det var en ko.

En futuristisk zombiefilm tror jag skulle kunna bli hur bra som helst.

Postad
Nej jag gillade slutet, tyckte det var snyggt det där med eifeltornet och det. Gillade idén med att dom var imun också. Tyckte filmen var snyggt upplaggd och verkade väl genomtänkt forutom vissa smågrejer som sagt.

Spoilers?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...