Spiritual_Chaos Postad 14 augusti 2007 Postad 14 augusti 2007 The Man Who Wanted To Die En animerad kortfilm jag gjort som kretsar kring en man som inte vill leva. (sorry för flashvideoformatet, filmen ser ut som skit) http://www.dvdforum.nu/images/galleri/9/9640/009640EKLC9YK7KJMRWSHQOP31MKQO.jpg http://www.dvdforum.nu/images/galleri/9/9640/0096409ULBZ9PZ4UHKYWU12170B3ZX.jpg http://www.dvdforum.nu/images/galleri/9/9640/009640HC3EDRYKSY7MMNQJL2SHKSWQ.jpg Format: Flash Längd: 3 min Utrustning: Adobe Photoshop, Premiere Pro... 0 Citera
megawatti Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 RUUUUUUUSKIGT Snygg. Bra story, oväntat slut. Märktes att de var en bra film, för de 3 minuterna som du skrev känndes mer som 20 sekunder. Ljudet kunde väl ha vart en smula bättre, men teknat var grymmt snyggt, specielt i slutet där de blev, 3d eller hur man säger. 5 av 5 lätt! Edit: Lägg up SFW filen, eller vad den kallas här: http://www.fuskbugg.se/fuskbugg/ Så slipper du youtube 0 Citera
Mega99 Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 Jag brukar inte gilla animerade flashfilmer men denna var riktigt bra. Snyggt gjort! Slutet var lite sorgligt :) 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 15 augusti 2007 Författare Postad 15 augusti 2007 Tack för kritiken. men en rättelse. Är ej en flashfilm. Gjord för hand/photoshop och Premiere. Enda flash med det är att det är flashvideo på youtube. hata flashfilmer. men tack så jätte mycket för den bra kritiken. Ljudet är lite svagt, men har planer på att ljudlägga om den. Sedan finns det även brister när man ser filmen i 720x576 vad gäller bilden, men kvalitetskontrollen sänktes iom tidspress (gjordes för en högskolekurs) och personliga problem. Tack för att ni tog er tid att kolla iaf! 0 Citera
fredrik e Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 wow!! underbart snyggt gjord, man berörs på ett bra sätt, vilket annars kan vara svårt att göras av animerade filmer! skitbra musik, även om den avslutades lite abrupt här och där!! jag förstår charmen i att inte ha med tal, men jag tror att en version med tal istället för text skulle vara bra. en nackdel med texten var att när doktorn pratade med killen så gjorde kvalitén på YouTube att det var lite svårt att se vad han sa, jag kunde läsa det, men jag fick anstränga mig. 0 Citera
K R Films Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 Underbart snyggt gjort. Verkligen inspirerande! 0 Citera
Nicke_92 Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 helt sinnessjukt bra animerat. Lite dåligt slut dock, men riktigt bra annars, Mästarklass. 0 Citera
precision motion Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 Slutet var ju det som var bäst. Att ha text var inte heller fel. Gillar scenen då när han skär av sig armen! 0 Citera
vilcans Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 Bra! Även slutet, men den var så sorglig så jag hoppades faktiskt på ett lyckligt slut. Jag vet bara inte vad det skulle kunna vara som inte blev patetiskt. 0 Citera
Nicke_92 Postad 17 augusti 2007 Postad 17 augusti 2007 måste också tillägga att fraserna "You have guns? dangerous guns? guns that can kill you?" och "You have pills? dangerous pills? pills that can kill you?" är helt suveräna. 0 Citera
Radioman Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Avancerat och skitbra animering. Lite snopet slut. Eftertexterna kunde ligga kvar någon sekund till. Musiken passade perfekt till en sådan här typ av kortfilm. 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 1 september 2007 Författare Postad 1 september 2007 Tack för all kritik och beröm. Nu i efterhand så, jo eftertexterna kunde nog legat kvar lite längre och ljudmixen är rätt förfärlig. Bilderna är, syns bättre i full upplösning, smådåliga på sina ställen också. men tack iaf :) 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 2 september 2007 Postad 2 september 2007 bra jobbat... En mycket fin film men en bra story! den skulle lätt kunna vara en "pausfilm" på SVT för att fylla ut tablån. bra jobbat! och det var faktiskt ett lycklingt slut... ser ni inte hur glad han är att han får dö med någon.. precis vad de både ville, dö tillsammans=sann kärlek! 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 15 september 2007 Författare Postad 15 september 2007 Markus - tack för att du ser slutet som jag skrev det/försökte genomföra det :) 0 Citera
Team_fagott Postad 15 september 2007 Postad 15 september 2007 Fantastiskt fin och tankvärd film! 0 Citera
Stoffie Postad 16 september 2007 Postad 16 september 2007 Skitbra film. Man blir berörd av den. Tyckte slutet var jättebra... att det sista man ser är hjärtat som tonar bort. Suveränt! 0 Citera
Parker Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Härlig film! Älskar den här typen av animation, den skakiga handtecknade stilen. Det mesta är strålande! Jag stämmer dock in med de som inte gillade slutet. När jag såg texterna utanför fönstert tänkte jag, typiskt emo: att skylla sin depression på att världen är hemsk. Don't get me wrong, jag skulle nog själv klassas som emo, men jag känner igen en bortförklaring när jag ser den. Att se alla hemskheter i världen är snarare en effekt av deppression än orsaken bakom den. Så då kändes det som en bra upplösning när han träffade en tjej i samma tillstånd och han insåg att orsaken bakom hans deppression inte var alla elakheter i världen utan hans egen ensamhet. Men sen vände det igen vilket kändes onödigt. Ljudet känns bra. Storstadsbrus i bakgrunden. Vardagstristess. Fett respekt 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.