Jump to content

Recommended Posts

Posted

RUN FORREST RUN

En Forrest Gump parodi vi gjorde till Fejmtvs tävling (kom tvåa). Vi valde att göra en parodi på scenen när Jenny ropar Run Forrest Run och Forrest Gump blir jagad av några killar på cyklar.

Har gjort den med ett mer komiskt inslag med små saker överallt som skiljer sig från orginal scenen.

Länk till Filmen:

http://www.fejmtv.se/videoklipp/46d0914ebbe5d5f6

http://img530.imageshack.us/img530/9941/forrestgumpdirectorscutin9.jpg

http://img516.imageshack.us/img516/4453/forrestgumpdirectorscutcx0.jpg

http://img151.imageshack.us/img151/7766/forrestgumpdirectorscutir5.jpg

http://img151.imageshack.us/img151/9118/forrestgumpdirectorscutyi5.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/944/forrestgumpdirectorscutyi3.jpg

Format: Flash film

Längd: 3 min 17 sek

Utrustning:

kamera: Mustek 550 (riktigt kass kamera)

Redigeringsprog. :Vegas 7.0

Övrigt: Vi var bara 3 personer som gjorde filmen vilket blir rätt jobbigt eftersom det är 5 pers i riktiga scenen, vi hade inget stativ och ingen bra mikrofon för extra bra ljudintagning men men kolla filmen å bedöm utifrån det istället.

Clemud And Company Films.

Posted
förlåt men den var sjukt tråkig...

Ja, samt, mobilkamera? vobblande bild? överexponerad? lite gammacorretion samt

colororrection är ju inte för mycket begärt!

Ifall du inte förstår vad jag menar, så säger jag så här. Brukar inte en himmel vara tex blå? Inte knallvit.

Posted

haha ni verkar inte fatta, vi är bara 15 år en av de första filmer vi gjort, vi har en dålig kamera, inget stativ och vi va bara 3 pers som gjord den frågar mig då hur den kan ha blivit så populär på fejmtv?

Posted
frågar mig då hur den kan ha blivit så populär på fejmtv?

Folket på fejmtv är inte speciellt krävande och kan inte skilja på bra och sämre film? Kan tillägga att jag inte sett er film än. Bilderna avskräckte mig.

Posted

Jag tycker att ni hade bra tänk kring bildutsnitt och vinklar för att vara "en av de första filmer" ni gjort.

Sen finns det ju alltid saker att förbättra, och det mest akuta kunde ha varit att vitbalansera kameran, använda stativ, lite tajtare klipp och tänka lite på vilken typ av musik som passar till det som händer i bilden.

Keep up the good work!

Posted

Hej

håller med Anhool lite om var filmen visas och hur den uppskattas där. Du har ju fått bra respons på fejmTV, ska du vara glad för. Bra och dålig kritik kommer från tittaren på olika sätt oftast beroende på ålder.

Ert sätt att filma rent tekniskt är inte i särskilt imponerande, så är det.

Men ert TÄNK när ni gör film är imponerande ;)

Med tänk menar jag den övergripande fantasin när ni förbereder filmandet.

Tycker du verkar lovande för framtida filmande. För att vara en av de första filmerna du gjort är det bra, helt klart;)

/nils

Posted
haha ni verkar inte fatta, vi är bara 15 år en av de första filmer vi gjort, vi har en dålig kamera, inget stativ och vi va bara 3 pers som gjord den frågar mig då hur den kan ha blivit så populär på fejmtv?

Hur kommer de sig att toplistorna överfylls utav klipp som endast är 10-60sekunder långa? JO FÖR FOLK där orkar inte se något. Händer inget är de inte värt att se. Även fast de är månader av planeringbakom. Tex en dokumentär/drama kan aldrig slå igenom på den sidan.

Fejm-tv är de svenska wannabe youtube. Den är inte enns välgjord, simpelt vote system, dåligt kommentar system.

Lunarstorm + youtube = NEJ!

Edit: lägg upp den på tex http://www.sprocket.se och se vad du får för Kritik istället.

Posted

Jag brukar vara den som älskar parodier men jag måste säga att den här begrep jag mig inte riktigt på...

Men såhär, när ni pratade så hade ni musiken alldeles för högt och det jag hörde av ert uttal så skrek det ju bara svenskt brytande och om jag inte minns fel så talade dem syd amerikanska i Forrest Gump... Men men, dem vinklar ni fått till var faktist inte så illa, de flesta av dem dvs. Men dem som var bra, var väldigt bra om vi säger så...

Men ändå om det stämmer som du säger att ni precis börjat med film så är det ganska bra ändå. Fast till nästa film så kanske ni ska planerat lite mer, kändes lite oplanerat och sedan lyssna på filmfolkets kommentarer här. Dem må vara hårda, men däremot är dem sanna! Ta åt er istället för att försvara er.

Posted

japp lyssnar på dig jonnybravo ska ta all kritik å göra det bättre nästa gång med bättre vinklar (hela tiden) mer timat med musiken samt se till att ta med tid på oss när vi filmar, bättre kamera och så gå igenom manuset några gånger innan samt lägga mer tid på redigering.

Tack för tipsen å kritiken hittils...

Posted
Hur kommer de sig att toplistorna överfylls utav klipp som endast är 10-60sekunder långa? JO FÖR FOLK där orkar inte se något. Händer inget är de inte värt att se. Även fast de är månader av planeringbakom. Tex en dokumentär/drama kan aldrig slå igenom på den sidan.

Välkommen till informationsålderns filmpublik.

Jag kan inte hålla med om att det är rätt att dissa en målgrupp bara för att de inte är intresserade en välgjord dokumentär.

Filmen i fråga riktar sig knappast till Sune Regissörwannabe 25 år, som desperat försöker få sina DV-produktioner att se ut som 35 mm.

Om FejmTV är inkörsporten för morgondagens filmare så är det mycket värt.

Posted

Visst är Fejm-TV en hygglig början och en inkörsport. Just nu för barn som gillar dataspel och rörliga figurer. Dokumentärer hör verkligen INTE hemma där. Skulle tro ålder 5-12 år uppskattar Fejm-TV. Det ska nog vara så.

Bra att det finns olika sajter att lägga upp sin film. Finns ingen anledning att lägga upp nåt seriöst på Fejm-TV.

Mina filmer är bortförbjudna där. BRA. Ett perfekt sätt att se "temperaturen" , vilken typ av publik man ska rikta sej till.

/nils

Posted

Filmen är väl sådär för att vara gjord av 3 st 15-åringar. Har absolut sett sämre filmer. Men denna är inte bra av många anledningar. Musiken som nämnts, skådespeleriet (av förståeliga skäl), historien (jag vet att det är en parodi, men såna kan vara fyndiga och bra faktiskt.) Sen att den bryter mot 180-gradersregeln så ofta är oerhört irriterande. Jag har sett de flesta bidragen som var med i tävlingen och denna förtjänade absolut inte sin andra placering, tyvärr. Jag kan nämna minst 4 filmer som var riktigt bra som inte ens kom med bland topp 3, denna tycker jag kanske borde ha hamnat på plats 20 någonstans.

Gällandes fejmTV tycker jag såhär:

Jag har använt sidan för att marknadsföra Sam och Rai eftersom sidan mest besöks av yngre tittare. Dom har fått mycket uppmärksamhet där och genom det även från tv4.se. Men de som tar hand om sidan verkar vara så oproffsiga som man kan bli. Sam och Rai's senaste film blev borttagen från sidan, EFTER att den blivit upplagd på första sidan. Anledningen var att det förekom grova ord som t.ex kommunistjävel....... Löjligt, en strumpa skriker kommunistjävel efter en röd bil, hur kan det vara värre än en film där en kille torteras och blod sprutar på väggar? (Den filmen vann hela tävlingen för övrigt.....). När jag sedan skickar mail till adminsen så får man otrevliga svar tillbaka, så tummen ner för det. Annars så är det inget fel på en ung publik, om det är dom man riktar sig till.

Posted

Till Nemo..

ok, Sam å Rai filmen som va med i filmtävlignen va absolut inte er bästa ni gjort då den bästa ni gjort enligt mig är den första ni gjorde vilket fick stor uppmärksammhet, dom andra tycker inte jag alls har blivit lika bra...dock fanns det andra bidrag som borde kommit högre upp en vad dom gjorde...om 1,2,3 va värdiga att komma på dom placeringarna som dom, vi gjorde vet jag inte men jag tyckde i allafall kalleknivs Resevior Dogs va klart värdig, bra filmat, snyggt skådespeleri å musiken passade bra in..

Angående våran film så tycker jag att den kanske inte var den sämsta då det fanns betydligt sämre bidrag men men vi fick många fejms på få dagar samt att kommentarna va positiva från dom på fejmtv, vilket faktiskt är dom som är inne på sidan å kollar och det var ju för folket på fejmtv tävligen gjordes, och så vitt ja vet så verkar alla på fejmtv (eller dom flesta) tycka att 1,2,3 va helt klart värdiga bidrag..

Angående fejmtv så måste jag säga att jag tycker siten är bra den ger insparation till en massa ungdomar å barn att dra ut å filma nu kul, tycker också att "stämmningen" på fejmtv är mycket bra, dom flesta är positiva till det mesta och många skriver mycket bra kommentarer hur man kunde gjort det bättre osv.

På nåt sätt känns det mycket kallare mellan folk på den här sidan känns som man fokuserar mer på det dåliga och vissa skriver bara "den va dålig,kass filmat...osv" istället för att skriva vad man kan göra bättre å skriva tips å förslag till hur man kan få filmen bättre eller ge tips till kommande filmer...säger inte att alla skriver så men har kollat runt en del på forumt och måste säga att det förekommer relatift ofta...

Posted

Filmen som vann tävlingen var bara en dålig kopia av originalet enligt mig. Inte precis en egen tolkning av en filmscen, men skit i det.

Grejen är ju den att på fejmTV så får ALLA positiva kommentarer, nästan. Och det är ju inte speciellt utvecklande enligt mig.

Jag har lagt upp klipp med Sam och Rai där bara för att så många som möjligt ska se dom, har även lagt de på ett X antal andra siter. Skulle aldrig få för mig att lägga upp en seriös kortfilm där.

Posted
Välkommen till informationsålderns filmpublik.

Jag kan inte hålla med om att det är rätt att dissa en målgrupp bara för att de inte är intresserade en välgjord dokumentär.

Filmen i fråga riktar sig knappast till Sune Regissörwannabe 25 år, som desperat försöker få sina DV-produktioner att se ut som 35 mm.

Om FejmTV är inkörsporten för morgondagens filmare så är det mycket värt.

FejmTv Är för simpelt, jag menar det är som gjort för att efterdriva youtube. Det ska vara lätt att lägga up, kan inte skapa ordenlig diskution om filmen.

Det jag stör mig mest på är att de t.o.m har lagt till ett stöd för .3gp filer, väldigt interligent.

Tack för mig.

Posted

Det gäller att ladda upp sin film där folk kan ge konstruktiv kritik som kan hjälpa dig i din utveckling - Det sista man behöver är ett gäng fjortisar som säger hur skitbra din skitkassa film är.

Posted
Det gäller att ladda upp sin film där folk kan ge konstruktiv kritik som kan hjälpa dig i din utveckling - Det sista man behöver är ett gäng fjortisar som säger hur skitbra din skitkassa film är.

Det var ju ungefär det jag försökte säga. ;)