Team_fagott Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Jag hade visst alldeles för höga förväntningar. Trodde det skulle vara lite mer som den förra. Massa clowner som åker runt med motorcyklar och vandaliserar! Ja det skulle verkligen ha lyft filmen. :OO I övrigt tror jag att det var en annan film du såg av misstag. Var batman mörkhyad drog en massa billiga skämt och kunde flyga? 0 Citera
Martin Öberg Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Ja det skulle verkligen ha lyft filmen. :OO Men fattar du inte vad jag menar, som den gamla batman filmen med Jokern. Så mycket bättre! 0 Citera
_nemo_ Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Men fattar du inte vad jag menar, som den gamla batman filmen med Jokern. Så mycket bättre! Hur länge sen var det du såg den gamla batman-filmen? 0 Citera
hampusforev Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Därför annars skulle alla känna igen hans röst. Flashigt trick, kan han inte bara vara tyst istället? Skulle spara mer tid att skippa one-liners. 0 Citera
Team_fagott Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Flashigt trick, kan han inte bara vara tyst istället? Skulle spara mer tid att skippa one-liners. Du har en poäng. Håller med till viss del. Skulle vilja ha honom ännu mer som en skuggvarelse som dyker och från ingenstans och sedan försvinner igen. 0 Citera
Martin Öberg Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Hur länge sen var det du såg den gamla batman-filmen? Ett tag sen, men jag gillar ändo den gamla bättre... För att liksom varför gjorde dom inte mer med clown och joker delen. Hela filmen slösades med att den där jävla guvernören var en hjälte, det är ju ändo Batman som ska vara hjälten. Batman vs the Joker hade gjort hela filmen mycket bättre, guvernören fick en alldeles för stor roll :( 0 Citera
_nemo_ Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Angående batmans basröst: Äsch då, det är ju en del av det teatralistiska, han pratar med mörk röst dels för att inte folk ska känna igen hans röst och dels för att han ska framstå som mer än en man. Men visst, jag håller med till viss del, det har jag redan skrivit också, ibland kör Bale rösten till överdrift och att han pratar med basröst med Fox som faktiskt VET att batman är Wayne känns bara konstigt. 0 Citera
Martin Öberg Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Om Michael Bay hade gjort den så hade det säkert blivit bättre. 0 Citera
Danell Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Inte helt oväntat... men nu är den nere på tredje plats på IMDB.com Lite synd, jag gillade att ha den där. Hur som hellst får vi väl säga grattis till Nyckeln till frihet för första platsen.... 0 Citera
Team_fagott Postad 12 augusti 2008 Postad 12 augusti 2008 Om Michael Bay hade gjort den så hade det säkert blivit bättre. :e:e:e 0 Citera
Anna_Dea Postad 14 augusti 2008 Postad 14 augusti 2008 Gillade inte den alls. Lider så mycket av hollywood-syndrom så jag får huvudvärk. Den enda behållningen var Jokern. Men det var ju inte så mycket att hänga i julgranen. Sen slutet... Vad ovanligt att skärtman skulle rädda snorungen. PK-nissarna var i farten. 0 Citera
ODDNAME Postad 14 augusti 2008 Postad 14 augusti 2008 Se bara på Dr Mugg, ingen misstänker Klas Kent, som är den modige Kapten Filling ;) 0 Citera
Team_fagott Postad 14 augusti 2008 Postad 14 augusti 2008 Se bara på Dr Mugg, ingen misstänker Klas Kent, som är den modige Kapten Filling ;) Vad??!! Är det Klas Kent!!!??? Hela min världsbild rasar. 0 Citera
Eibon Postad 18 augusti 2008 Postad 18 augusti 2008 såg den igen. alltså jag tycker dramaturgin i den är helt platt, är bara en jävla massa som händer konstant och det hoppas hejvilt mellan saker. ibland känns det som en 6 timmars film nerslaktad till 2:20 pg-13 barnskit hjälper inte den numera dystrare mörkare stämningen heller. Jokerns karaktär skulle tjäna så mycket på om han fick vara våldsammare, vidrigare och med psyk. 0 Citera
Usarpe89 Postad 29 september 2008 Postad 29 september 2008 Angående batmans basröst: Äsch då, det är ju en del av det teatralistiska, han pratar med mörk röst dels för att inte folk ska känna igen hans röst och dels för att han ska framstå som mer än en man. Men visst, jag håller med till viss del, det har jag redan skrivit också, ibland kör Bale rösten till överdrift och att han pratar med basröst med Fox som faktiskt VET att batman är Wayne känns bara konstigt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.