Gå till innehåll

Batman - The Dark Knight (2008) *spoilers*


Java ex Machina

Recommended Posts

ooooooh... jag älskar hur brutal batman-filmerna verkar bli. Iron Man var rolig, men det var liksom Batman-Light... Inte alls samma gut-feeling som denna verkar ha.

 

Jag måste få tag i Tim Burtons Batman och se den igen... vet inte om jag någonsin sett den i bättre kvalitet än VHS...

 

Denna Trailer verkar dock sakna 5.1-ljud:(... gick att komma runt det och få lite muller när jag släppte ner de 50 lägsta frekvenserna till subwoofern via en inställning till ljudkortet. Men jag hoppas att en riktig 5.1-mix på trailern kommer snart. fanns ju inga surround-ljud i den här...

 

Längtar verkligen till denna rullen:e

 

Edit:

Vet inte hur mycket Lamborghini pungade ut för att få den kommentaren... men någon som är duktig på bilar... är det en Countach som körs i slutet?:)

http://www.focusmag.gr/id/files/54996/lamborghini%20countach2.jpg

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag blir bara mer o mer pepp på denna film. Hoppas verkligen den är så bra som trailern utlovar. (vilket det för det mesta aldrig brukar vara och det är av den anledningen jag aldrig brukar se trailers. Varför kan jag inte låta bli att se trailers till denna film?!?!)

 

Musiken ger lite gåshud i slutet. Mysrys....

Länk till kommentar
Share on other sites

är det en Countach som körs i slutet?:)

http://www.focusmag.gr/id/files/54996/lamborghini%20countach2.jpg

 

Det är en Murciélago

 

 

http://www.fantasycar.info/images/lamborghini_murcielago_lp640_geneve4.jpg

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Jag fick hem Batman begins och Gotham Knight på blu-ray igår.

 

På Begins finns prologen till The Dark Knight med, i 1080p baby. Tänkte inte köra någon spoiler utan säger bara att de 6 minuterna är riktigt, riktigt, riktigt bra.

 

Gotham Knight då?

 

Nja, spar era pengar.

 

Lite animatrix-stuk, 6 filmer i olika animeringsstilar, av sex olika regissörer. Av de sex delarna, var det en som var (nästan) riktigt bra, resten var allt ifrån dåligt till mediokert och någon sträckte sig till halvbra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har knarkat trailern sen den kom ut!

 

Heath's joker verkar mästerlig, och jag blev glatt överasskad när de bytte ut Katie Holmes mot Maggie Gyllenhaal!

 

Det finns verkligen ingenting jag inte ser fram emot med den här filmen, måste säga som Nemo att jag nog aldrig sett fram mot en film såhär mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag fick hem Batman begins och Gotham Knight på blu-ray igår.

 

På Begins finns prologen till The Dark Knight med, i 1080p baby. Tänkte inte köra någon spoiler utan säger bara att de 6 minuterna är riktigt, riktigt, riktigt bra.

 

Gotham Knight då?

 

Nja, spar era pengar.

 

Lite animatrix-stuk, 6 filmer i olika animeringsstilar, av sex olika regissörer. Av de sex delarna, var det en som var (nästan) riktigt bra, resten var allt ifrån dåligt till mediokert och någon sträckte sig till halvbra.

 

Har inte sett Gotham Knight i 1080p ännu... men på DVD däremot med orginaljapanska talet (och dubtitles). Måste hålla med Nemo om det där... fasst... för mig blir det bra mycket lägre betyg än Animatrix...

 

Varför? Jo, mest av allt så är jag grymt besviken på att Warner Brothers först åtlar med ständiga uttalanden om att dom anställt flera av de bästa anime-regissörerna just nu. Och när det väl kom till kritan (eller penseln eller hur man nu ska säga det), då var det bara ett gäng okända debutanter utan egen stil. Jämför det med Animatrix där man fick in Creme de la creme bland toppen... då kunde man räkna de uteblivna mästarna på en hand... nu är ingen mästare. Inget ont om deras prestationer direkt... men hade varit kul om de fått en meritlista åtminstånde innan man gick ut med de pressmedelandena om "mästarna"...

 

Väntar ivrigt på DK ändå...

Länk till kommentar
Share on other sites

"An epic that will leave you staggering from the theater, stunned by its scope and complexity. It's also, thankfully, a vast improvement over his self-serious origin story, 2005's Batman Begins."

 

"Martin Scorsese's The Departed. Michael Mann's Heat. Brian de Palma's The Untouchables. And now, Christopher Nolan's The Dark Knight can join the list of one of the most absorbing and intense crime dramas in modern movie milestones."

 

"There's a sense of daring in this explosive Batman film, in which we constantly feel on edge, aware of the impending risks and that there is something to lose."

 

"The Dark Knight is not only the best film I have seen this year, but quite possibly the best superhero movie ever made."

 

"This is not a Batman movie -- this is a 2008 version of The Untouchables with The Batman as Elliot Ness, The Joker as Al Capone, and much better toys."

 

"A dark, ambitious, mature and gritty crime saga the likes of which Michael Mann or Martin Scorsese would be proud to call their own."

 

"An ambitious, full-bodied crime epic of gratifying scope and moral complexity, this is seriously brainy pop entertainment that satisfies every expectation raised by its hit predecessor and then some."

 

(Utdrag ur olika recensioner, som samlas på http://www.rottentomatoes.com. Just nu 100% positiva recensioner.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Arrrgh! Bara 5 dagar kvar tills jag får se den nu.

 

Imdb är inte alltid världens mest pålitliga källa om man letar efter ett rättvist betyg. Men nästan och oftast så brukar det stämma ganska bra med vad jag tycker. Och just nu så har över 7 000 människor röstat och den har ett snitt på 9,6 (!!)......

Länk till kommentar
Share on other sites

Biljetter köpta. tåg bokat. Till Sveriges bästa biograf http://www.filmpalatset.se/

Ladda med popcorn och cola. Mummah! Jag ska söva ner mig och vill inte bli väkt på en vecka nu.

 

Filmpalatset korades 2001 till Sveriges bästa biograf av SVT 1 Filmkrönikan.

 

"Filmpalatset andas obegränsad lyx och kompromisslös upplevelsekvalitet"

Citat ur "Svenska Biografer" av Kjell Furberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...