Gå till innehåll

Matrix-sista delen


Joel

Recommended Posts

Jag måste nog säga att jag vart besviken på sista delen av matrix.

Först av allt så fick man inte mycket svar om varför,hur?

Och den äkta matrix känslan förvann när hela världen vart ett par mister smith robotar, vad hände med alla människor som var i matrix världen? Jag tyckt att den var dålig annars så tycker jag om dom andra delarna av matrix.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller inte riktigt med, men smaken är som baken... ;)

 

Att man inte får helt klara svar tycker jag är spännande för då uppkommer en diskussion om vad det kan ha varit och filmen lever vidare. Sen kan det vara bra att tänka lite själv också efter en film på hur det var.

 

Att du tycker matrix känslan försvann står ju för dig, men med tanke på att det är i 2:an och 3:an som vi verkligen får se "matrix" och hur allt fungerar så...men, men.

 

Jag måste bara också passa på att säga vilka grymma effekter och hur bra gjord filmen var. Lite konstigt att du tar upp detta nu? Var ett tag sen den hade premiär..hehe :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Anledningen till att jag inte tyckte den var jättebra var att jag inte kunde tänka mig ett slut på det hela. Dock hatade jag det allra sista av den när arkitekten snackar med oraklet i slutet ni vet. Det förstörde ganska rejält tyckte jag. Men ju mer jag tittar på den ju mer älskar jag den.

 

PS. Alla människor hade ju blivit Mr Smith ju DS.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför gjorde de ens två delar till?

 

Har ni tänkt på att det har blivit Star Trek-känsla över det nu?

En massa intriger och "Captain! Turn the ship clockwise 90 degrees".

 

Näh.. Två heltråkiga filmer som inte gör någon nytta alls.

Inte ens för Matrix-älskare, skulle jag tro.

Jag är grymt besviken.

Såg tvåan på bio, blev besviken.

Lät brorsan köpa trean på DVD, så jag slapp betala.

 

Tycker att man ska undvika de filmerna, även om man är ett stort fan av Matrix.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller helt och hållet med Ufosxm. Ettan var helgrymm, klart en av mina favvofilmer. Tvåan såg jag på bio och blev besviken. Visst, den var väl hyfsad snygg och så men handlingen var dålig och ibland såg fightscenerna ut som nåt sorts datorspel. Speciellt när neo fightas med Smitharna.

Och när den där gubben som sitter i rummet med massa tv-apparater fattade jag ingenting. Vad han sa han egentligen? Jag hörde bara massor av onödiga komplicerade ord. So did my friends.

Och gubben som skickar en choklad-tårta till en kvinna som sedan får nån sorts orgasm, eftersom man ser att det gnistrar till "där nere" i "matrix-mode". - Va? Vad menas med det?

 

Ja, den var snygg men inget mer. Trean har jag inte ens sett.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 5 månader senare...

En skrev farför gjorde de 2 till. Här har du svaret: De hade en Trilogin klar och de va om Matrix, men för att göra Matrix fick bröderna gör Bound. De lyckades och fick göra Matrix, men de kunde inte göra alla så de gjorde en del av den och när bolaget såg att filmen blev kult ville de ha mer och bröderna ville göra de sista delarna(kan va därför att de andra blev lite sämre för bröderna fick inte göra alla från början)... Men jag måste säga att jag gillar dom alla (2 är sämre), fast 3:ans slut och foto var fint och snyggt tycker jag...

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående matrix får jag återigen bekräftat att om enbart kvalite fick bestämma skulle det enbart blivit en film. Första filmen kändes mycket fräch, mystisk och magisk. Men som vanligt är det säkert kort att släppa en andra film som är skit om den första spelade in bra. Regisörerna var naiva redan från start vilket ingen håller för hemligt i dag, och dillade om en triologi redan från början utan att någon ens visste vilka de var.

 

Tvåan tyckte jag mest spendera tid över att förklara hur saken ligger till, medan trean mest repeterade alla scener återigen. Även om man är matrix-fan så somnade jag flera ggr av se kung-fu i slowmotion för femtioelfte ggn. Som någon redan sagt, när monstret blir avmaskerat så försvinner spänningen. Trist att de avmaskerade matrix redan efter en minut i andra filmen.

 

På tal om det, rykten säger att matrix fans håller på att göra en phantom edit av tvåan och trean, dvs klippa och redigera om de två filmerna till en film. Nån som vet något?

 

(En starwarsfilm blev omredigerad på samma vis och det blev tusan så bra)

Länk till kommentar
Share on other sites

Då är jag nog mer besviken på andra delen av matrix helt klart.

Jag ryste till när jag satt på biografen för att see revolution, den var så jäkla iskall... Men jag håller med till en viss del, första matrix är en otroligt otroligt bra film, jag har analyserat nästan alla scener i filmen och jag må säga fy fan vad häftig film, allt är genomtänkt! finns inget som bara "kom" med utan att ha något innebörd i första matrix filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att problemet med filmerna är att tvåan och trean är mer vad bröderna var ute efter. Men det visste inte publiken efter att ha sett inledningen och då blev man besviken på fortsättningen. Själv gillar jag bara ettan men visst är triologin en väldigt lyckat spelfilms-anime. Vilket väl är precis vad de ville göra.

 

Första Matrix skapade förväntningar hos publiken på en trilogi som inte var vad skaparna hade tänkt sig. Om de nu verkligen hade planerat för en trilogi fråb början...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]Jag håller helt och hållet med Ufosxm. Ettan var helgrymm, klart en av mina favvofilmer. Tvåan såg jag på bio och blev besviken. Visst, den var väl hyfsad snygg och så men handlingen var dålig och ibland såg fightscenerna ut som nåt sorts datorspel. Speciellt när neo fightas med Smitharna.

Och när den där gubben som sitter i rummet med massa tv-apparater fattade jag ingenting. Vad han sa han egentligen? Jag hörde bara massor av onödiga komplicerade ord. So did my friends.

Och gubben som skickar en choklad-tårta till en kvinna som sedan får nån sorts orgasm, eftersom man ser att det gnistrar till "där nere" i "matrix-mode". - Va? Vad menas med det?

 

Ja, den var snygg men inget mer. Trean har jag inte ens sett.[/citat]

 

Åh! PRECIS som jag :D

Skit i o se trean, den är bara för folk som gillade tvåan. Ångrar att jag har sett dom, skulle aldrig ha gjorts några uppföljare :(

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Tycker denna var bättre en tvåan (som inte var särskilt stabil) men det pga de fräsha effekterna, som #1 säger så försvann det mesta av känslan från ettan i processen tvåan och trean.

 

Kanske köper denna för de läckra fighterna men inte för något annat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Matrix var en WOW-upplevelse. Jämför filmerna istället för film-upplevelsen. Jag tyckte att hela trilogin var bra och en trevlig helhet. Jag såg alla tre med stort nöje. Tycker att många jämför filmerna på fel sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker filmerna(2:an och 3:an) är rätt kassa, men inte beroende på att dialogen eller handlingen är dålig, den e väl ok eller kanske tom. bra på sina ställen. Däremot så är dom så plastiga att det inte känns rätt, känslan är helt borta.

 

Läste för ett tag sedan om en teori som gick ut på att bröderna blev rätt lacka av att så många snodde och använde deras ideer. Finns ju tex. nån bilreklam när en bil kommer åkandes och hoppar i ett gupp, i luften går det i bullet-time eller vad fan det heter samtidigt som kameran snurrar runt bilen. För att protestera, eller vad man ska säga, mot detta så gjorde bröderna de två filmerna överdrivna i CGI-aspekten, typ för att jävlas.´Låter ju lite otroligt men vafan, folk längtade efter fler grymma effekter så de skulle ju lätt komma undan med det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...