Gå till innehåll

Jag slutar som moderator.


_nemo_

Recommended Posts

Missuppfattar jag eller är det där en förolämpning?

IQ är oberoende av ålder. Man föds inte med 0 i IQ, dumbass. En 5-åring har normalt runt 100 i IQ. Precis som en vuxen människa. Själv har jag 143. Min dotter som är 5 år ligger runt 140 hon med.

Du blandar dina barn med strumpor. Kontrollera tvättmaskinen ofta ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jernby: Du var ju en av de som sporrade mig till det här med Sam & Rai.

 

Såg filmen igen.;)

Extremt mycket nya ideér och skruva till det säger du. Du bör utveckla dina karaktärer med skruv, köra över folk, utmana etablissemanget om du ska få fart på dina dockor. Det klarar du;)

/nils

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jernby: Du var ju en av de som sporrade mig till det här med Sam & Rai.:)

Javisst, du kan ju gå långt med text på töntigt filmade dockor. Då är det ju bara texten som kan reta upp folk. Har du funderat på att utveckla något annat än. Mumlet, platser de besöker mm? Sedan tycker jag det är perfekt att du får respons från media. Aftonbladets läsare är väl ingen höjdare direkt. Skulle tro "sajten Aftonbladet" är mer populärt bland de yngre. Då är frågan om det ska vara skoj bara för de små som inte förstår texten eller blir nyfikna på "runda ord".

Kanske ska det vara töntig dockfilm. Det kanske ska vara så, med absurd text som bara vuxna kan reta sej på. Därför är Aftonbladets läsare ett första steg till vettigare framtid, då dessa läsare föredrar sport och öl. Ingen vinst på travet, söndag, sprit och depression, hustrumisshandel.

Kanske du ska lägga in dockarna med Televinken. Då skulle t.o.m vuxna bli upprörda.

 

Lycka till....men vi fortsätter väl snacka ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Ditt inlägg säger mig ingenting.....

 

Orkar inte starta en onödig diskussion om detta, men allt du skrev ovanför är fel.

 

Du får väl helt enkelt vänta och se hur de utvecklas =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag instämmer med jernby film. :)

 

Hmm, då säger jag väl att du har fel med, men jag tar faktiskt inte dig på allvar.

 

Får väl ta upp vad jag tycker är "fel" i Jernbys inlägg också då.

 

Text på töntigt filmade dockor? För det första, du har inte sett något filmat "på riktigt" ännu med dessa karaktärer. Visst, jag har en film, fast den spelades in utan manus, ljus och allt annat också, på 24 timmar. Från idé till färdigbränd DVD-skiva på ett dygn. Pilotavsnittet till den tänkta serien kommer inte att spelas in förräns om 1 vecka. Då kan du ju säga om du tycker det är töntigt filmat eller inte (vad som nu menas med töntigt filmat?).

 

Jag antar också att du tycker att rösterna är fel? Att det borde vara på svenska? Well, det är väl en smakfråga, jag tycker verkligen inte det. Rösterna är en av de ingredienser som har uppskattas mest av folk.

 

Målgruppen för serien är killar/tjejer mellan 15-25 främst.

 

Och att aftonbladet skulle vara en sida för yngre, ja det beror ju på vad du menar med ungt? Menar du 15-30 så stämmer det väl. Tror inte att det är många 10 åringar som sitter och läser på aftonbladet. Och 15 åringar har inga problem med att läsa en textad film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, då säger jag väl att du har fel med, men jag tar faktiskt inte dig på allvar.

 

Jag hade förväntat mig att du skulle säga något liknande också.

Tar du mig inte på allvar för att jag är född 1993 eller för att du tycker att jag skriver massa skit? Den anledningen skulle jag vilja veta innan jag svarar på det där...

 

Jag skulle också vilja påstå att denna tråd helt spårat ut och att ingen mer borde skriva någonting om just det där i denna tråd eftersom det här skall skrivas om att _nemo_ slutar som moderator vilket jag är ganska glad för att du gjorde just nu.

 

//Carbe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle också vilja påstå att denna tråd helt spårat ut och att ingen mer borde skriva någonting om just det där i denna tråd eftersom det här skall skrivas om att _nemo_ slutar som moderator vilket jag är ganska glad för att du gjorde just nu.

Haha, ni fjortisar är för roliga. Killen som tycker att det är okej att spamma trådar så länge ingen annan skriver i dem tycker att nemo inte skall skriva mer i sin egen tråd? Om jag hade skapat dig som en karaktär i ett manus hade alla klagat på att du inte var trovärdig.

 

Jag tycker också att det är bra att nemo slutar som moderator, men det är bara för att han är mycket roligare när han inte är bunden av moderatorstatusen.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill passa på att avtacka _nemo_ för sin tjänst i det rojalistiska Voodoo Film. (Nej, jag har inte storhetsvansinne. :e)

 

Lycka till med dina projekt! :bire

 

http://www.kortdesign.com/dk/gratis_bilder/bukett.gif

Länk till kommentar
Share on other sites

Tar du mig inte på allvar för att jag är född 1993 eller för att du tycker att jag skriver massa skit?

 

För att du skriver massa skit.

 

Java ex Machina: Haha, i Sverige är det alltid någon som känner sig kränkt. Deras problem och inte mitt, om du frågar mig

 

Så sant som det är sagt (skrivet).

 

Lycka till med dina projekt! :bire

 

Tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

jbergman, _nemo_:

Om ni frågar mej är det alltid en onödig grej att vara taskig oavsett situation, och det är hela forumets problem när det händer för det sänker nivån och bidrar till en dålig atmosfär. Man har alltid valmöjligheten att inte säga något alls istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lycka till med det du väljer att lägga din energi på.

 

Tack Barnholdt. Hur går det själv då? Har inte sett något nytt sedan september (?) förra året.

 

jbergman, _nemo_:

Om ni frågar mej är det alltid en onödig grej att vara taskig oavsett situation, och det är hela forumets problem när det händer för det sänker nivån och bidrar till en dålig atmosfär. Man har alltid valmöjligheten att inte säga något alls istället.

 

Visst är det så. Och jag vill absolut inte vara taskig mot någon. Men carbe har varit lagom kaxig i den här tråden. Och kan faktiskt sluta skriva massa skit. Han är ung, visst. Därför tycker jag att han kan vara här och läsa och lära, inte skriva massor av onödiga, meningslösa inlägg bara för att han vill ha en hög siffra under sin avatar. Och fastän han har fått åtskilliga varningar pga detta så fortsätter han ändå. Jag vill inte ha ett strikt forum där man inte får skriva vad man vill och få en varning så fort man skriver ett skitinlägg. Men enough is enough.

 

Varför inte korsfästa sej själv (under specialeffekter) en stund, vakna upp i ett gruvhål i Afganistan, kolla dagsläget. För en stund bara. Ta en bärs :birp och åka hem, svara på mejl.

/nils

 

Jaja, du har redan fått din bekräftelse på att du är skum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, ni fjortisar är för roliga.

 

Om det är någonting jag INTE är, så är det en fjortis.

En fjortis är inte någon som är fjorton år. Fjortisar är sådana personer som finns på Lunarstorm...

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...