Headman Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Tjena allihopa! jo det är så att You Tube håller på att krasha internet, för att deras databank med filmer tar för stor plats och inom snar framtid krashar interneten! Den ända lösningen är att antingen så stänger man ner You tube eller förbjuder det i flera länder så att internet trafiken inte blir för stor. dom har ju stängt ner det i Turkiet. Eller att man börjar rensa på inlägg! Vad tycker ni att man ska göra åt saken? 0 Citera
Munthe Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Köpa fler servar och bygga ut såklart. Vi betalar ju för belastningen. 0 Citera
Andreas C Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Det är total bullshit. Internet kommer inte "läggas ner". Dessutom lär nerladdningar via BitTorrent och DC++ dra betydligt mer bandbredd än YouTube. 0 Citera
Team_fagott Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Sluta läs aftonbladet/Expressen så löser det sig självt. Föresten, har ni hört att Elvis lever? 0 Citera
Pace Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 YouTube är inte nedstängt i Turkiet på grund av överbelastning, utan för att deras grundare och förste president smutskastades i ett videoklipp. Det är inte tillåtet att kritisera staten där. Trevligt samhälle. Internet kommer aldrig att läggas ned, däremot kommer det nog andra villkor för att finansiera utbyggnaden. Det har ju redan pratats om att företag ska kunna köpa företräde till bandbredd. (Samtidigt vill jag bara poängtera att politiska diskussioner inte är tillåtet i detta forum.) 0 Citera
jmalmsten Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 ? du är ute på fel dag du, headman... första april är fortfarande över en väcka bort:P 0 Citera
Java ex Machina Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Det är inte tillåtet att kritisera staten där. Trevligt samhälle. (Samtidigt vill jag bara poängtera att politiska diskussioner inte är tillåtet i detta forum.) :D 0 Citera
Team_fagott Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Nominerar peace för årets roligaste inlägg! 0 Citera
gorse Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Återigen undrar jag hur liten backspegeln är? Jag minns när det ansågs vara god internetetikett att inte göra fpt-överföringar över antlanten efter klockan 14. Jag minns de flammande tillsägelsena om man hade mer än tre rader i signature. Jag minns vilken revolution det var med höghastighethetsmodem på 9600 baud när man tidigare kört splitt speed 75/1200 baud. Jo, ni läste rätt. 75 bit/sekund. Däremot är diskussionen intressant på ett annat plan, som Martin redan petar på. Hittills har ju vi ju kört internet på ganska ideela grunder och vi betalar inte full kostnadstäckning för våra abonemang utan endast våra ISPers utgifter och vinster. Men att bygga ut infrastrukturen är inte självklart vem vi skall fakturera. Mer rootservrar, snabbare linor och mer ipnummer (ipv6) är svårt att fakturera slutkunden då vi redan vant oss vid att det är billigt med internet. Ett förslag har ju varit att låta privata aktörer få komma in, men de lär väl inte göra något gratis och inte heller följa vad som anses vara idealt på internet. Kan en lösning vara att vikta trafiken och ta betalt efter bandbreddreservation? Går ej rent tekniskt i dag eftersom ipv4 inte har stöd för bandbreddsgaranti. Hur det är med ipv6 vet jag inte, men jag tror inte det. 0 Citera
Headman Postad 19 mars 2007 Författare Postad 19 mars 2007 ? du är ute på fel dag du, headman... första april är fortfarande över en väcka bort:P visste att jag skulle ha köpt en ny kalender för 17 årsen, ajaj men.................... vad jag har hört så ska Youtube kanske läggas ner, vem vet..... Man ska nog ändå inte tro för mycke på vad alla säger och skriver på internet och i tidningar. 0 Citera
Headman Postad 19 mars 2007 Författare Postad 19 mars 2007 (Samtidigt vill jag bara poängtera att politiska diskussioner inte är tillåtet i detta forum.) är detta en politisk diskution? hm... jag trodde polotik var när det handlade om polotik. Okej, om det finns polotik om Internet och Youtube och hela snacket om detta så har du väll rätt men jag ser detta inte som en politisk tråd. Annars kan vi ju börja snacka om hur mycket Reinfeldt har gått upp i vikt. jag får nog en varning nu :p Tyvärr så ser jag inte kopplingen mellan Youtube som man lägger upp video clip på har med polotik att göra. Förklara lite mer om vad detta har med polotik att göra för tydligen är jag ute och cyklar. //Johannes 0 Citera
Java ex Machina Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Nominerar peace för årets roligaste inlägg! Senast redigerad av Team_fagott, I dag klockan 09:53. Hmmm..... censur? :D 0 Citera
Pace Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 :e Tycker också att det var lite komiskt. Till mitt försvar kan jag ju säga att det inte var en diskussion (eftersom ingen svarade på påståendet), utan därmed ett konstaterande. Mitt öde ligger således i era händer. :birp ;) (Skämt åsido, den bjuder jag på.) Hmmm..... spår av voodoocensur? :D :e Det var en bra idé med voodoocensur. Det ska vi nog börja införa! 0 Citera
Team_fagott Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 är detta en politisk diskution? hm... jag trodde polotik var när det handlade om polotik. Okej, om det finns polotik om Internet och Youtube och hela snacket om detta så har du väll rätt men jag ser detta inte som en politisk tråd. Annars kan vi ju börja snacka om hur mycket Reinfeldt har gått upp i vikt. jag får nog en varning nu :p Tyvärr så ser jag inte kopplingen mellan Youtube som man lägger upp video clip på har med polotik att göra. Förklara lite mer om vad detta har med polotik att göra för tydligen är jag ute och cyklar. //Johannes Det blir så mycket lättare att deltaga i tråden om man läser inläggen man komenterar. ;) 0 Citera
Swe__ Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 är detta en politisk diskution? hm... jag trodde polotik var när det handlade om polotik. Okej, om det finns polotik om Internet och Youtube och hela snacket om detta så har du väll rätt men jag ser detta inte som en politisk tråd. Annars kan vi ju börja snacka om hur mycket Reinfeldt har gått upp i vikt. jag får nog en varning nu :p Tyvärr så ser jag inte kopplingen mellan Youtube som man lägger upp video clip på har med polotik att göra. Förklara lite mer om vad detta har med polotik att göra för tydligen är jag ute och cyklar. //Johannes Det är ganska duktigt att stava fel till politik fem gånger i ett inlägg samtidigt som man stavar rätt till politisk ett antal gånger i det samma, har jag hört. 0 Citera
Needpie Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Det finns många mycket större sidor än youtube på internet så det finns ingen chans att internett kraschar pga youtube så du kan vara lugn. 0 Citera
jernby film Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Pilla inte i internet vara eller icke vara. Tänk på de 2 världskrigen som varit, det första ett enkelt skott, det andra en gube i liten mustasch. Det tredje kan säkert starta av internets avbrott, trots att den inte går på olja. /nils 0 Citera
NARGILE Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 pace, varför dissar du turkiets samhälle? och du ska vara admin med gott föredöme... var det inte här i sverige man fick mer straff om man dödade en varg än en människa? jag kan dra flera exempel men detta säger ju allt.... turkiet stängde av youtube pga greker dissar atatürk och påstår att han och alla turkar är homosexuella. vet inte grekerna sin egen historia, att det var de första homosexuella?! :) anyway... jag tror internet klarar sig :) ----------------- - - - YouTube är inte nedstängt i Turkiet på grund av överbelastning, utan för att deras grundare och förste president smutskastades i ett videoklipp. Det är inte tillåtet att kritisera staten där. Trevligt samhälle. Internet kommer aldrig att läggas ned, däremot kommer det nog andra villkor för att finansiera utbyggnaden. Det har ju redan pratats om att företag ska kunna köpa företräde till bandbredd. (Samtidigt vill jag bara poängtera att politiska diskussioner inte är tillåtet i detta forum.) 0 Citera
Munthe Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Hur och vem som lägger mer kabel i marken är ointressant. Jag vet att jag betalar över trehundra spänn i månaden för internetuppkopplingen och en massa annat för fasta telefonitjänster. Om ISP:n och Telia stoppar alla pengarna i fickan utan att någonsin finansiera mer kabel kanske dom borde ta och tänka om. ISPerna borde dra in mellan 2-5 miljarder i månaden på alla privatpersoner som abbonerar på nätuppkoppling bara i Sverige. Världens minsta fiol spelar för dom om dom inte tycker att dom har råd att lägga kabel i marken och bygga ut nätet. 0 Citera
Munthe Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 var det inte här i sverige man fick mer straff om man dödade en varg än en människa? jag kan dra flera exempel men detta säger ju allt.... Va? Vad har jag missat? Att det är en ganska sträng straffsats på att döda fridlysta djur tycker jag är bra. Men att straffenskulle vara strängare än för dråp eller mord verkar extremt märkligt. Var har du hört det? turkiet stängde av youtube pga greker dissar atatürk och påstår att han och alla turkar är homosexuella. Varför straffar Turkiska staten sina medborgare (genom att inskränka deras frihet) för att Grekerna har tråkig humor? Och hur kan man bli upprörd över att nån påstår att man är homosexuell? Vad spelar det för roll? 0 Citera
Team_fagott Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Hehe jag visste att det inte gick att stoppa :) Och allt är Moderatorns fel :D NAGLIATELLE: årets bajsnödigaste post. Grattis! 0 Citera
John Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Alla Turkar har mustach ;) Alla Svenskar är blonda! Alla Skottar är Snåla... And so on!!! Din mamma.... Är nog snäll.... 0 Citera
carbe Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 (Samtidigt vill jag bara poängtera att politiska diskussioner inte är tillåtet i detta forum.) Varför får man inte snacka politik här? :| 0 Citera
Pace Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Varför får man inte snacka politik här? :| Svar. 0 Citera
jernby film Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Alla Turkar har mustach ;) Men det är nog endast en misslyckad konstnär med lilla penseln som fastnat under nosen, som skulle kunna starta ett världskrig. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.