Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad skönt! Då vet man de i för väg. Skulle vilja nämna att mitt projektarbetes film är på finputsning nu. Har redigerat hela veckan och filmen blev hyffsad iallafall. Vet nu vad jag behöver slipa på tills nästa gång.

Postad
Vad skönt! Då vet man de i för väg. Skulle vilja nämna att mitt projektarbetes film är på finputsning nu. Har redigerat hela veckan och filmen blev hyffsad iallafall. Vet nu vad jag behöver slipa på tills nästa gång.

Pågående projekt: Arbetsnamnet Februari Krisen

Inspelningsdatum: vecka 6-8 Klart!

Redigering: På gång

Trots att jag vet hur drygt det är när folk påpekar petitesser, och det här är ingen stor grej egentligen...

"Februarikrisen" är ett ord. Ingen särskrivning...

Kanske kan vara bra ändå att nämna innan ni färdigställer filmen och lägger in titeln, tänkte jag.

Postad
La nog ingen direkt titt på min signatur när jag skrev den. Du kan vara lugn, Jag/vi har inte särskrivit februarikrisen i filmen

Pågående projekt: Arbetsnamnet FebruariKrisen

Inspelningsdatum: vecka 6-8 Klart!

Redigering: På gång

Bra, då kan jag sova lugnt. ;)

Litet k också om det är ett ord.

Postad
Jag har lite erfarenhet än så länge, men jag har gjort två korta filmer än så länge, en av dom producerade jag och skrev manus till ''lux aerterna'' och den andra, ''the escapist'' (super 8) filmade jag enbart (en vän regiserade filmen)... Sen har jag jobba med en 16mm kortfilm ''Coffee Revolution'' men den kommer aldrig bli klar. Har skrivit cirka 3-4 manus, senaste var ''The Stenographer'', jag får se om jag kommer filma den i nära framtid...

My work:

http://youtube.com/profile?user=bolex3006

/Jan

Ovanlig häftig film du gjort...häpnar lite....påminner om mörk Finsk krigsfilm.

/nils

Postad

Micke, 36 år född och uppvuxen i Helsingborg. Håller på med min första dokumentärfilm av lite större kaliber. Siktet är inställt på 28 eller 43 minuter och förhoppningen är att den ska vara klar till slutet av sommaren. Filmen spelas in i tre länder och att vara ensamfilmare känns både kul och utmanande. Lite som en enmansorkester med puka på ryggen, munspel i käften, cymbaler i nävarna och två bjällror runt anklarna.

Postad

Jag har intresserat mig för en typ av spel film och vanlig film de senaste 3 åren. har blivit själv lärd(F1 help+websidor+voodoofilm). inte mycket erfarenhet men jag jobbar med ett projekt i en RIKTIG studio och så mina 4-5 småklipp.16år och är en kille

Postad
Micke, 36 år född och uppvuxen i Helsingborg. Håller på med min första dokumentärfilm av lite större kaliber. Siktet är inställt på 28 eller 43 minuter och förhoppningen är att den ska vara klar till slutet av sommaren. Filmen spelas in i tre länder och att vara ensamfilmare känns både kul och utmanande. Lite som en enmansorkester med puka på ryggen, munspel i käften, cymbaler i nävarna och två bjällror runt anklarna.

dokumentärfilm är typ den svåraste typ av film att göra. jag så http://www.barnholdt.se/Webbplats/Filmer/0AF9F331-B72F-43FA-9426-852851D6693D.html mycket bra måste jag få säga för en första film. Jag ser att du använder final cut pro. jag undrar bar hur skulle du klassa i en skala 1-10 i FCP. Jag tycker det är bra men lite svårt och lite jobbigt i Mac miljö. Jag är för van vid PC//Tony

Postad
obskyr ninja-film plus uppföljare? nu blev jag intresserad... vad hette den?

White Ninja - Black Death

uppföljaren kommer jag inte ens ihåg vad den hette, tror inte den blev officiellt klar.

Postad
dokumentärfilm är typ den svåraste typ av film att göra. jag så http://www.barnholdt.se/Webbplats/Filmer/0AF9F331-B72F-43FA-9426-852851D6693D.html mycket bra måste jag få säga för en första film. Jag ser att du använder final cut pro. jag undrar bar hur skulle du klassa i en skala 1-10 i FCP. Jag tycker det är bra men lite svårt och lite jobbigt i Mac miljö. Jag är för van vid PC//Tony

Tack så mycket, trevligt du tyckte om min lilla sommarfilm.

Det är ju högst personligt hur bra man gillar eller inte gillar ett program eller en miljö. Jag lyckas få jobbet gjort på mac, något jag inte kunde få i samma utsträckning på en vanlig PC. Så för min del är FCP och mac ovärderligt, en stark nia skulle det bli. Anledningen till att det inte blir en tia är att ska man köpa tredjeparts hårdvara får man väldigt ofta leta lite extra om man inte ska bli ruinerad.

Postad

Är 14 år och har i erfarenhet vad jag har läst i filmskolan. Medverkade som statist till Linas kvällsbok, mer än så har det inte blivit.

Har själv gjort några små filmer (amatör), för 2 år sedan en helt inproviserad spion film. Efter att redigeringen var färdig bytte mina kompisar namn på filmen till "skit film". Min andra amatör film var någon harry potter wannabe film. Vi planerade den hur länge som helst med ett manus bestående av 8 sidor rent avskrivna från böckerna, och endast introt filmatiserades (förtexterna ^^).

Sen dess har jag bara experimenterat i AE och jobbat med en semesterfilm. Suck... Sån är jag :)

Postad

Är 19, har ingen egentlig erfarenhet förutom filmer man gjort med kompisar.

I framtiden skulle jag gärna jobba med visuella effekter, eller med spel.

Postad
Ovanlig häftig film du gjort...häpnar lite....påminner om mörk Finsk krigsfilm.

/nils

tack så mycket, Nils, det är alltid härligt när folk väljer spendera sin tid med att titta på en film som jag har gjort!

P.S. när du väl jämnförde Lux Aerterna med en finsk krigs film, så måste du ge mig ett finsk titel som jag kan hyra och titta på.

/Jan

Postad

P.S. när du väl jämnförde Lux Aerterna med en finsk krigs film, så måste du ge mig ett finsk titel som jag kan hyra och titta på.

/Jan

När jag såg din film tänkte jag på krigsskildringar som är bra. Refererade direkt till Okänd Soldat från 1955. 3tim svartvit film med realism som påminner om moderna Band of Brothers och Rädda menige Ryan.

Finska filmen var inspelad med riktiga granater mm till skillnad mot alla 60-90-tals hollywoodeffekter. Enda nackdelen med din film är skådisarnas unga ålder.

/nils

Postad

24 år. Kille, eller kanske man? (när blir man en man?).

Gjort en del kortfilmer. De flesta aldrig visade för allmänheten, några utlagda på internet.

Skrivit en del manus. Två långfilmsmanus. Vunnit några priser. Varit med i TV och tidningar för mitt filmarbete.

Håller just nu på med min första långfilm. Förmodligen finansierad av SFI, varit på ett antal möten där. Vet inte när det blir av dock, ett jävla väntande på saker och ting. 2 dockor håller på att tillverkas just nu, sen ska vi spela in testscener och fiska producenter. Medan jag väntar på dessa saker håller jag på med en serie på 20 delar, ca 10 min långa styck.

Det senaste året har jag hållit på mycket med dockor, när långfilmen och serien är klar kommer jag att börja med riktiga skådisar igen, saknar det.

• 2 veckor senare...
Postad

33 år. Blev filmintresserad i 13-årsåldern (när vi skaffade video), men först bara att se på film. Alltid också intresserad av bakgrundsmaterial.

Upptäckte manusskrivandet för några år sedan. Arbetar på en långfilm nu, och diverse småprojekt parallellt.

Ännu opublicerad, eftersom jag ännu inte skickat nåt nånstans. Jag vet - "Bättre lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna bågen"... Sant sant. Men jag vill vara nöjd med ett manus innan jag skickar det för bedömning.

Jag tror att denna sajt kommer att ge mig inspiration och lust att skriva (min disciplin kan det vara si och så med). Är ju också intresserad av att umgås med min fru, och kompisar, lyssna och pyssla med musik, renovera lägenhet. Måste arbeta också, och se på film. Slitsamt. ;)

EDIT:

O fan. Jag ser att jag nu är "Besatt Medlem"! Jag har ju inte varit medlem en månad ens... Bara så ni vet så beror det på att jag har varit lite svältfödd på likasinnade. :)

• 2 veckor senare...
Postad

35 år, från Stockholm här. Mitt filmskapande är det väl lite si och så med. Spelade in stop motion film med några kompisar i 8-årsåldern. Ena polarens farsa jobbade på Kodak, så det var aldrig brist på film och utrustning.

Sen runt 81 införskaffades den första videon, och det tog fart rejält. Lånade mycket film genom en bekant på Esselte. Dessutom plöjdes allt i videobutikerna. Fastnade mest för alla dom filmer som Studio S debatten ville sätta stopp för. Så uppväxt på Italiensk och Amerikansk trash film.

I modern tid blir det en hel del klippande och compande i Production Studio tack vare jobbet. Är dock fortfarande lika frälst och fascinerad av mediet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...