Gå till innehåll

Bästa sexscen/kärleksscen


Gustaf Lindborg

Recommended Posts

Den lesbiska scenen mellan Naomi Watts och Laura Harring i Mulholland Drive. Den är väldigt säregen och då menar jag inte just för att det är mellan två kvinnor utan för att den används på ett så speciellt sätt. Ni som har sätt filmen förstår vad jag menar, tror jag!

 

Sen måste jag nämna den i Blue Velvet mellan Dennis Hopper och Isabella Rosselini. Helt sjukt och väldigt våldsamt (mer av en våldtäkt kan tyckas) men samtidigt väldigt kul. Den är kort sagt weird!

 

Willem Dafoe´s övergrepp på Laura Dern i Wild at Heart. Åter igen är detta tveksamt om man kan definiera scenen som sexscen. Grejen är att man inte riktigt vet om hon gillar det eller inte. Det samma gäller för Blue Velvet.

 

Som ni märker är jag helt insnöad på Lynch men vad kan jag säga; han är bäst. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kollade på ET idag. Bra film, jag ska bygga en maskin och försöka få hit en utomjording.

 

Bästa sexscenen är för övrigt i Anal Divas 3. Den med den blonda tjejen typ i mitten av filmen.

 

Om man tar en film som INTE är porr så får jag väl säga hmmmmm. Fan jag gillar alla sexscener, svårt att välja.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ville bara tipsa om en amerikansk dokumentär vid namn "This film is not yet rated" som tar upp just hur löjlig amerikanarnas syn på filmsex är...

 

Gissa bara vad som gav american psycho så hög åldersgräns... Var det yxmordet i skallen? var det scenen där bateman släpper en motorsåg på en prostituerad? Var det den psykopatiska attityden hos Bateman? Nädå, det hade inte MPAA några problem med... däremot hans trekant med en gatuhora och en lite mer lyxig prostituerad... Land of the dubbelmoral :D

 

min egen favoritsex-scen? nja... svårt det där... har ju sett lite av varje... men den jag hela tiden tänker tillbaka på i detta sammanhang är Killing Me Softly tror jag den heter... Snyggt gjord mjukporr på 35mm... min klara favorit. Jag kan inte sätta fingret på det (ET phone home:D), men den fastnade bara.

 

Sen finns ju lite olika mer annorlunda scener... Den i Heroes Don't Cry var totalt out of place, speciellt för att vara John Woo... Paul Verhoeven har en väldigt udda syn på sex...sen har jag lite mer problem att komma på kandidater...

 

Just i fallet ET... Freud skulle inte ha några som helst problem att klassa det som sex ;)

 

Och fäbodjäntan har jag inte sett än... har hört så mycket om just falukorven... måste se hela den filmen.

 

Deep Throat däremot var jag inte imponerad av... jag vet inte hur det är med er, men när tjejer ser ut att vara nära på att spy av att ehhh... leva upp till titeln kan man säga... så är det iallafall för mig inte särskilt upphetsande... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...