carbe Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Jag tyckte att det vore intressant att veta vilken webbläsare ni andra medlemmar använder. Själv använder jag Mozilla Firefox vilket jag tycker är den bästa webbläsaren, och även med bäst tilläggsfunktioner som t.ex AdBlock. Vilken webbläsare använder ni? 0 Citera
Erfa Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Firefox. Internet Explorer skulle jag aldrig köra, jag vill inte ha en webbläsare som inte följer standarderna. Dessutom finns det en massa nyttiga extensions till Firefox, till exempel Adblock. 0 Citera
roswall Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Kör Safari och Firefox. Firefox är egentligen den bättre av dem, men jag har en del bokmärken som jag inte har orkat flytta över. 0 Citera
Creator Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Ang. bokmärken i Firefox, borde de inte ligga sparade någonstans? Jag har kollat i Program>Mozilla Firefox men inte hittat något. Undrar också vad Adblock är... 0 Citera
jmalmsten Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 kör själv mest eldräven, men msn brukar fortfarande ha en tendens att öppna explorer (av oklar anledning;)) så lite är jag väl kvar där... men i övrigt diggar jag firefox mer och mer... fanns väl förresten en funktion iallafall i windows-firefox som kunde importera alla bokmärken från explorer, borde ju finnas något liknande i mac-varianten som importerar från safari. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 De flesta säger ju att IE är skit, bla bla, firefox är det enda rätta osv. Men vad är det egentligen som är så bra? Varför duger inte IE? Jag ser det bara som extrajobb att behöva installera ytterligare ett program och det verkar ofta krångla eftersom många program är standardkompatibla med IE (precis som jmalmsten säger). För mig fyller IE sitt syfte; att visa webbsidor, och det gör den oftast felfritt (även i fall då firefox krånglat). Den enda nackdelen är väl att den inte kan visa webbsidor innehållande ÅÄÖ. 0 Citera
Christian van Caine Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Framför allt så suger säkerheten i IE jämfört med eld-räv. Haft mycket problem med intrång i IE som blivit helt blockade av Firefox. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Hmm, sånt har jag brandvägg och virusprogram till. Surfar iofs inte mycket på okänd mark. (edit: /vatten) 0 Citera
Pace Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Använder Firefox i första hand. Men även Internet Explorer och Opera för utveckling. Skulle vilja kunna köra Safari och Konqueror också. 0 Citera
carbe Postad 14 januari 2007 Författare Postad 14 januari 2007 Kör också Firefox men vad är Adblock? Adblock är ett extraprogram som man gratis kan ladda ner till Firefox som gör att man slipper reklam och sådant på hemsidor. :) 0 Citera
odinlundin Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Kör Firefox. Hittade förresten en mkt bra startsida för ett tag sedan: http://www.superstart.se. 0 Citera
carbe Postad 14 januari 2007 Författare Postad 14 januari 2007 Kör Firefox. Hittade förresten en mkt bra startsida för ett tag sedan: http://www.superstart.se. Haha! Ja, mycket bättre än http://www.start.se! :) 0 Citera
Lasse_laser Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Firefox har den där smidiga flikfunktionen till att börja med. Helt underbart att slippa öppna helt nya fönster hela tiden. 0 Citera
Java ex Machina Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 De flesta säger ju att IE är skit, bla bla, firefox är det enda rätta osv. Men vad är det egentligen som är så bra? Varför duger inte IE? Jag ser det bara som extrajobb att behöva installera ytterligare ett program och det verkar ofta krångla eftersom många program är standardkompatibla med IE (precis som jmalmsten säger). För mig fyller IE sitt syfte; att visa webbsidor, och det gör den oftast felfritt (även i fall då firefox krånglat). Den enda nackdelen är väl att den inte kan visa webbsidor innehållande ÅÄÖ. så fort explorer låser sig fuckar ju windows. genom att använda ett annat program för surfning slipper man det. Önskar det fanns ett bra alternativ som filhanteringsprogram också. ACDSee har en browsefunktion med grym förhandsvisning, men det blir lite väl långsamt när man går in i en mapp med film- och ljudfiler. 0 Citera
Max_H Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Fast en sak suger FETT i Firefox (som jag också använder mest): Om man skriver ett låååångt svar i ett forum/formulär/etc och råkar trycka på "bakåtknappen" (som på min laptop råkar sitta ovanför pil-knapparna), så går man givetvis tillbaka till föregående sida och när man sedan hoppar framåt igen - då är allt man skrivit BORTA. Det är det INTE i Explorer (om det inte finns ngn hemlig inställning i FFox). /Max 0 Citera
Christian van Caine Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Hmm, sånt har jag brandvägg och virusprogram till. Surfar iofs inte mycket på okänd mark. (edit: /vatten) Det är just det som är problemet att IE öppnar bakdörrar genom brandväggar & sånt. 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Fast en sak suger FETT i Firefox (som jag också använder mest): Om man skriver ett låååångt svar i ett forum/formulär/etc och råkar trycka på "bakåtknappen" (som på min laptop råkar sitta ovanför pil-knapparna), så går man givetvis tillbaka till föregående sida och när man sedan hoppar framåt igen - då är allt man skrivit BORTA. Det är det INTE i Explorer (om det inte finns ngn hemlig inställning i FFox). /Max jag tror inte det är firefox fel, utan det beror på vilket forum det är. 0 Citera
00Bengtsson Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Firefox har den där smidiga flikfunktionen till att börja med. Helt underbart att slippa öppna helt nya fönster hela tiden. Det har inte IE, eller? 0 Citera
jmalmsten Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Undviker ju själv just flikfunktionen då jag hellre har alla fönster på taskbaren så jag snabbt kommer åt dom... men firefox har fungerat förvånansvärt bra för mig, så den funktionen finns väl där (precis som med nyare utgåvor av explorer) men jag använder den inte, inte heller i Safari... med risk att reta några, den här blev poppis hos några kompisar förut: http://video.google.com/videoplay?docid=-3291785230023779795&q=firefox höres! för de nördar som bryr sig... med detta inlägg går jag över liit gränsen 1337... ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Hahaha, "Whee!" Underbart :-D 0 Citera
Luzer Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Jag kör mest IE på pcn, även om jag hellre skulle vilja köra något annat så tycker jag IE går snabbast av nån anledning. På Macen kör jag alltid safari, och använder flikar hela tiden vilket man saknar mycket i IE. Var förresten också helt såld på den där "wheee" ett tag, finns några fler roliga här http://www.firefoxflicks.com/flicks/index.php?&sort=rtg 0 Citera
Pace Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Fast en sak suger FETT i Firefox (som jag också använder mest): Om man skriver ett låååångt svar i ett forum/formulär/etc och råkar trycka på "bakåtknappen" (som på min laptop råkar sitta ovanför pil-knapparna), så går man givetvis tillbaka till föregående sida och när man sedan hoppar framåt igen - då är allt man skrivit BORTA. Det är det INTE i Explorer (om det inte finns ngn hemlig inställning i FFox). /Max Det beror på att vissa sidor tvingar webbläsaren att hämta en ny version av sidan (i stället för att hämta den ur datorns cache), vilket innebär att eventuell text tråkigt nog försvinner. 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Haha, fanns mycket kul på den sidan! :-D Bruttan utklädd till en pappersräv var en favorit bla! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.