Gå till innehåll

Jalla jalla


Jvc

Recommended Posts

jag var faktiskt inte särskilt förtjust i den alls om jag ska vara ärlig. kopps var ok, men zozo är nog det bästa jag sett fares göra tror jag. i min åsikt då alltså.

 

det finns många bra svenska filmer, men Adam och Eva och Yrrol är två jag verkligen gillar.

bästa svenska på länge är Fyra nyanser av brunt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Zozo är Fares nyaste film...

Dock så anser inte jag att det är den bästa svenska filmen - den ligger någonstans och flyter där i toppen men sticker inte upp över ytan...

 

Jag vet faktiskt inte vilken jag anser är den bästa svenska filmen - är väl mer eller mindre inne på spåret att hata de flesta svenska filmer då de flesta svenska filmer mer eller mindre är polisfilmer :P

Men om jag måste säga någon eller några så skulle jag nog säga Drömkåken (tror den heter så iaf - var länge sen jag såg den) och även Noll Tolerans (även om det är en mer eller mindre polisfilm)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jalla jalla är nog den bästa svenska film som jag sett. Någon som håller med?

Nej.

 

Jag tycker den är charmig men förutsägbar så av mig får den inte mer än en 3:a i betyg.

 

Men jag måste säga att Sverige är riktigt duktiga på att producera schyssta komedier (i och för sig det enda vi är bra på).

 

2 av mina favoriter är redan nämnda Adam & Eva och Smala Sussie.

Länk till kommentar
Share on other sites

bara en varning, zozo är en drama, rätt tung också.

Den är väldigt bra, men bara så du inte hyr den och förväntar dej en komedi.

 

Tackar för tipset. Men måste nästan kolla den ändå och se vad den har att erbjuda.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skitsnack att Zozo el Fares andra filmer är det bästa Sverige har att erbjuda. Om Fares är så grym som ni säger, hur är Roy anderson då. Hur kan Jalla Jalla vara bättre än Sånger från andra våningen?

 

Den kan den inte. :)

 

Sånger från andra våningen är nog den bästa svenska filmen jag sett. Två andra bra är Fyra nyanser av brun (iofs något ojämn) och Den bästa sommaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

ni tycker att ZoZo går att jämföra med...tex alla av Bergmans filmer (Smultronstället, Persona, Funny och Alexander)....sen har vi Modyssons rullar, Björn Runges osv osv... sorry Fares första drama är slarvigt skriven med diffusa vändpunkter och dålig sympati för huvudkaraktären, dessutom så är den inte helt trovärdig på många plan vad det beträffar människans "normala" tankesätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

ni tycker att ZoZo går att jämföra med...tex alla av Bergmans filmer (Smultronstället, Persona, Funny och Alexander)....sen har vi Modyssons rullar, Björn Runges osv osv... sorry Fares första drama är slarvigt skriven med diffusa vändpunkter och dålig sympati för huvudkaraktären, dessutom så är den inte helt trovärdig på många plan vad det beträffar människans "normala" tankesätt.

 

Ingen pissar på Bergman >)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...