Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tyckte att konceptet med instängda och gisslan försvann redan med trean (även om jag tyckte den var okay ändå första gången jag såg den), så det är väl bara att hoppas att de får ihop det okay...

Men det borde ju vara kört med terrorist-vinkeln från 1 & 2 - sade inte Bruce (tillsammans med många andra skådisar) att han inte skulle göra några fler filmer i den genren efter 9/11... Fast det klart - sånt kan väl ändras i takt med att kassasuccéerna uteblir :)

/Rico

Postad

Live Free or Die Hard handlar om internethackers som terrorhotar världen.

ska man vara jättepetig var han inte instängd i tvåan heller, utan han var på marken medan gisslan var i planet. men skitsamma. poängen är att John McClane är en cowboy och en underdog, inte en schwarzenegger eller en rambo som man får intrycket av när man ser teasern.

det är kanske tidigt att dömma filmen, men trailern imponerar inte på mej iaf.

Postad
Nehe då, dom är ju vanliga tjuvar som låtsas vara terrorister^^

key då...

Säg det till alla recensenter världen över också ;)

Men du har helt rätt i vad du säger men en terrorist-vinkel på filmen som någon nämnde är iaf hyfsat rätt... :)

Postad

Om någon tycker att trean bryter av från Die Hard-stilen så kan det kanske bero på att den var ett spec-script från början, och inte alls tänkt som en Die Hard-rulle. Sen tyckte väl nån producent att den passade som en uppföljare istället. Smart. Dessutom säkert väldigt roligt för manusförfattaren.

Postad
Haha. Ja kul överraskning! Men det var den bilden jag fick när jag såg trailern! Att det var en annan film. De borde nog ha haft det så...

Och förlora miljoner i biljettintäkter? Knappast.

• 1 månad senare...
Postad

Som en stor Die Hard fan måste man ju gå och se den. Men den verkar vara annorlunda än andra filmerna. För det första är John McClane ren rakad. No No No. Sen verkar den vara renare i övrigt. Mycket special effekter istället för råheten, blodet och smutsen som fanns i förra filmerna. Det såg ut som en vanlig action rulle. Det verkar som om Hollywood har gjort det de alltid brukar göra med uppföljare till bra filmer. Ta hela konceptet och pissa på den med special effekter. Men jag hoppas att den är bra. Man måste ju höra John McClane säga Yippie-Ki-Yea Mother Fucker ännu än gång.

Postad
Men Brucan är ju fan gammal gubbe. Såg ut som att han skulle falla ihop närsomhelst i 16 blocks.

Det hade nog gärna make-up-folket på 16 Blocks velat höra. Själv såg jag igenom gråfärgningen av håret och "old age" make upen (och den söndersupna pluffsigheten). Visst, Bruce Willis är ingen duvunge men riktigt så gammal som han är (och spelar) i 16 Blocks är han ju inte.

Lite synd att John McTiernan inte regisserat. Det betyder att den inte kommer att hålla samma höga klass som ettan och trean. McTiernan är världsbäst.

Postad

Nya trailern är bra. Men varför heter den 4.0 för? Det blir alltså olika titlar här i Europa och i staterna? För vi européer fattar inte vad live free or...betyder för någonting???

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postad

Premiär på onsdag då. Än så länge har jag inte hört något vettigt om den här, och generellt verkar snacket gå att problemet är PG-13 gränsen i usa (vilket innebär att man inte får säga fuck eller vara väldigt våldsam).

Postad

Premiär på onsdag då. Än så länge har jag inte hört något vettigt om den här, och generellt verkar snacket gå att problemet är PG-13 gränsen i usa (vilket innebär att man inte får säga fuck eller vara väldigt våldsam).

Har dom gjort den PG-13? Då är det ju inte Die Hard.

Postad
Har dom gjort den PG-13? Då är det ju inte Die Hard.

nä det känns inte die hard alls.

John McClane i Die Hard 1: "I'm gonna fucking kill ya! Then I'm gonna fucking cook ya! Then I'm gonna fucking eat ya!"

Inte ett ända fuck i die hard 4, och han är helt osårbar och orädd hela filmen. Plus, den tidigare höjdrädde McClane kan nu flyga helikopter utan problem.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...