kingen Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Läste att litegrip köpt 2 red me gluggar,och att dom var oerhört imponerade av de dom såg.bara att boka å filma mao. 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 läste någonstans att Red jobbar på en ''proffesional pocket camera'' Jag ser faktist mer emot den än Red One. /Jan 0 Citera
Norbert Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Jag nämnde den tidigare här men ingen verkade ha något att säga. ;) Jag är också mer intresserad av vad den än Red One. Inget har väl hittills kunnat kallas för något med orden "professional" och "pocket" i samma mening. Jag hoppas på att det blir en kamera som inte är större än dagens handycams men som fortfarande har fullt ut manuella kontroller och en bildkvalitet som de vill sätta sitt namn på. Mer info om den här kameran ska tydligen komma ut under de kommande veckorna. 0 Citera
Tomtebo Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Vad trevligt! kanske man kan uppdatera sig med en sådan efter hv20 om den inte är allt för dyr de vill säga.. Äntligen någon som satsar på oss konsumenter som vill ha lite mer kamera än vad allas slogan är just nu " sätt på kameran och bara filma, hur lätt som helst"... 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Jag nämnde den tidigare här men ingen verkade ha något att säga. ;) ursäkta....:) Det skulle vara bra om det går byta objektiv på den nya ''pocket'' kameran, det är det viktgaste enligt mig... 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Vad trevligt! kanske man kan uppdatera sig med en sådan efter hv20 om den inte är allt för dyr de vill säga.. Äntligen någon som satsar på oss konsumenter som vill ha lite mer kamera än vad allas slogan är just nu " sätt på kameran och bara filma, hur lätt som helst"... Jag tror inte att kameran kommer säljas till en vanlig svenson (om det är det du menar) jag tror istället att det blir en nerbantad version of Red One, fortfarande dyr men tillräckligt billigt för studenter. Tänk super 16 istället för 35mm. /jan 0 Citera
Norbert Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Orden "utbytbar optik" går inte ihop med ordet "pocket" för mig, men Red-teamet har ju redan bevisat att de inte följer de uttjatade normerna vad gäller videokameror så de hittar säkert på något. För min del får den gärna ha en fast lins om det betyder att de kan göra kameran liten och lämplig och samtidigt hålla nere priset. Jag längtar som sagt efter en kamera som man kan ha med sig överallt men som inte på något vis är stympad bara för att slänga bort funktioner som "vanliga" konsumenter ändå aldrig använder för att de inte vet vad de är till för. Därför blir jag exalterad när jag hör orden "professional pocket camera". Jag tycker att det låter som en kamera för professionella användare i litet format. Om de helt fantasilöst bara satsar på en nerbantad version av Red One så förstår jag inte hur de kan undestryka ordet "pocket". Men då kan man ju resonera om hur man ska definiera ordet "nerbantad" i det här sammanhanget. :) 0 Citera
jmalmsten Postad 21 april 2007 Postad 21 april 2007 Anledningen att reaktionerna var så svaga på omnämnandet av "professional pocket camera" är väl också mest för att, precis som med deras nyutnämnda 4k-displays&projectors, att det ungefär bara finns ett uttalande... precis som när de lämnade nab förra gången med att i förbifarten visa 4k redraw, så lämnar dom även nu nab med publiken med ett allmänt "WTF? Your'e telling us there's more???". pocketcamera med utbytbara linser... jag har min gamla konika och den går utmärkt att stoppa ner i fickan... ok, det är en större jackficka och inga långa linser får plats så bra... men annars så... Det är fullt möjligt. Skulle ju gissa på 2K super16 kanske... men vafan... killarna borta på oakley verkar ju ha skrivit kontrakt med jävulen eller något, så man vetefan vad dom hittar på härnäst... Jag vill ju däremot veta mer om funktionerna i den där spindeln!:p vad heter den? RED-Claw? :e 0 Citera
louis cyphre Postad 23 april 2007 Författare Postad 23 april 2007 Ah, de har lagt upp ett klipp från Peter Jacksons WW1kortfilm. Finns även bilder i 4k på REDs hemsida. 0 Citera
barnholdt Postad 24 april 2007 Postad 24 april 2007 Ah, de har lagt upp ett klipp från Peter Jacksons WW1kortfilm. Finns även bilder i 4k på REDs hemsida. Hahaha.... FIRE CHIEF Jarred Land 0 Citera
jmalmsten Postad 24 april 2007 Postad 24 april 2007 såg just klippet.... VILL SE HELA!!! När kommer 4k-projjarna till piteå? jag längtar! :) 0 Citera
Rabies Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 fick precis ner 4k klippet med mjölktjejerna efter 2 veckor. helt sjukt 0 Citera
jmalmsten Postad 3 maj 2007 Postad 3 maj 2007 4 k klippet av mjölktjejerna? finns det en sån? trodde det högsta upplösningen på släppt rörligt material var 1080p (strax under 2k (man räknar bredden, inte höjden när det gäller "k"beteckningarna förresten)) Men jo... milkgirls1080 är idiotiskt fin... men ändock mindre än en fjärdedel av upplösningen av fulla potentialen 4.5k:p 0 Citera
Rabies Postad 3 maj 2007 Postad 3 maj 2007 jag har för mej att den va filmad i 4.5k men den e väl nerskalad till 1080p. det fanns en stillbild på milkgirls innan som va i 4.5k har jag för mej men den finns inte kvar 0 Citera
Lillbullen Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Jag har varit inne på en del forum och kollat runt, bl a reduser och avid. Saken är ju den att det fortfarande är video, det kommer inte att se ut som film på ett bra tag. Jag hade en gästföreläsare på min skola för ett par dagar sedan som hade varit på inspelningen med Peter Jackson och hade sett filmen på NAB. Han sa att det såg JÄVLIGT snyggt ut, men det var fortfarande video. Och med tanke på redigeringen. Som jag har fattat det så "kommer" man att kunna redigera den på Final Cut. Men ingen vet riktigt när eftersom den kommer i den framtida uppdatering någon gång. Så man vet ju inte när man kan redigera materialet ifrån kameran än. Och dessutom så tror jag att man måste ha ett monster till dator för att kunna redigera skiten med tanke på att de på reduser forumet skryter med att dom har köpt Mac: ens "8 core" datorer fullt utrustade för typ 150.000 kr. Så jag ser inte detta som min drömkamera men det är ett jävla lyft i videovärlden. :) Hoppas att red fortsätter utveckla kameror så att man kanske om några år inte kan se någon större skillnad på video och film. 0 Citera
vilcans Postad 8 maj 2007 Postad 8 maj 2007 Jag har varit inne på en del forum och kollat runt, bl a reduser och avid. Saken är ju den att det fortfarande är video, det kommer inte att se ut som film på ett bra tag. Jag hade en gästföreläsare på min skola för ett par dagar sedan som hade varit på inspelningen med Peter Jackson och hade sett filmen på NAB. Han sa att det såg JÄVLIGT snyggt ut, men det var fortfarande video. Det kanske är dags för oss som filmtittare att acceptera att "film" inte måste se ut som film, men att det ändå kan vara snyggt. Det är bara en vanesak. 0 Citera
Lillbullen Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 Fast film ser ju mycket bättre ut, fast det är dyrt. Därför tycker jag att professionella filmföretag bör spela in på film. Video kan ju användas till andra mindre grejer och till amatörer. Jag tycker inte att man ska vänja sig till något sämre när det inte är nödvändigt. 0 Citera
Rabies Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 om det är snyggt eller ej är en smaksak. jag tycker fortfarande att red är snyggare än 35mm 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 Han sa att det såg JÄVLIGT snyggt ut, men det var fortfarande video. So what? Vad är fel med video? 0 Citera
Lillbullen Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 Som sagt det ju en smaksak, men jag tycker att film ser mycket snyggare ut än video och det var även vad han tyckte. 0 Citera
Max_H Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 Fast film ser ju mycket bättre ut, fast det är dyrt. Därför tycker jag att professionella filmföretag bör spela in på film. Video kan ju användas till andra mindre grejer och till amatörer. Jag tycker inte att man ska vänja sig till något sämre när det inte är nödvändigt. Kan iofs hålla med om att film ser bättre ut de flesta fall. Fast jag räknar inte George Lucas till amatörerna, och Episode III såg i alla fall ganska bra ut för att vara video... ;) /Max 0 Citera
Lillbullen Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Håller med att den såg såg väldigt bra ut för att vara video, men jag tycker fortfarande att film ser bättre ut. Ta alla musikvideos som folk börjar spela in med videoteknik. Jag tycker att det ser förjävligt ut. 0 Citera
Rabies Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Vilken musikvideo har spelats in med en sån kamera dom använde på Episode III eller en Red? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.