Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Stängd?...

 

;)

 

Kan det inte var lite roligt eller nyttigt med en gnälltråd där man kan skriva totalt meningslösa gnäll, utan nåt syfte att nån ska komma och lösa nånting? "Få det ur sig" liksom.

 

Typ - det är för varmt ute. Idag hade jag hellre jobbat än varit ledig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det här var en bra idee, gnälla av sig lite.

 

Dagens gnäll går till gamla kärringar/gubbar på gatan.

Dom vet att dom går hälften så snabbt som alla oss andra,

Men visst FAN ska dom gå mitt i vägen och blockera i allafal eller hur?

 

Kan ju inte gå lite längre in till kanten och låta oss andra som har bråttom komma förbi?

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv känner jag mig sur på lysrörslampan i mitt rum som tänds först 5-6 sekunder efter man tryckt på knappen...

 

Ja usch allt sånt är sjukt jobbigt, samma sak med min TV, tar säkert 3 - 4 sekunder innan den reagerar. Eller min boxer, tar säkert en halv sekund att

byta kanal=(

Länk till kommentar
Share on other sites

Stängd?...

 

;)

 

Kan det inte var lite roligt eller nyttigt med en gnälltråd där man kan skriva totalt meningslösa gnäll, utan nåt syfte att nån ska komma och lösa nånting? "Få det ur sig" liksom.

 

Typ - det är för varmt ute. Idag hade jag hellre jobbat än varit ledig.

agh. glömde göra jobbet också.

Visst, vi gör det till en tråd om ni vill.

 

Då kan jag passa på att gnälla på att alldeles för få kollar på Historprogram.

 

Annat var det på min tid, då jag var ung. Då fick man allt pulsa två mil i djupsnö varje morgon för att titta på Historprogram.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jobbar i butik, och är i kassan ibland. Jag har otroligt svårt för kunder som inte svarar när man frågar om dom vill ha kvittot, utan bara går och packar sina varor. Och om man frågar igen (då de kanske inte hörde första gången), får man inte sällan till svar - surt, eller som ett fnissigt försök till dumgörande: "Vad ska jag med det till? He he."

 

Ja, jag kan komma på några anledningar - tex kolla om köpet stämmer; att de handlar åt någon annan som kanske vill ha redovisning; att de vill kunna nyttja öppet köp; att de kanske vill ha kvittot som finfint tändpapper när de gör en brasa nångång...

 

Kunder har ju rätt till kvittot. Jag hatar när man blir typ snäst åt när man sköter sitt jobb. Ett enkelt "nej" räcker.

 

Grrr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jobbar i butik, och är i kassan ibland. Jag har otroligt svårt för kunder som inte svarar när man frågar om dom vill ha kvittot, utan bara går och packar sina varor. Och om man frågar igen (då de kanske inte hörde första gången), får man inte sällan till svar - surt, eller som ett fnissigt försök till dumgörande: "Vad ska jag med det till? He he."

 

Ja, jag kan komma på några anledningar - tex kolla om köpet stämmer; att de handlar åt någon annan som kanske vill ha redovisning; att de vill kunna nyttja öppet köp; att de kanske vill ha kvittot som finfint tändpapper när de gör en brasa nångång...

 

Kunder har ju rätt till kvittot. Jag hatar när man blir typ snäst åt när man sköter sitt jobb. Ett enkelt "nej" räcker.

 

Grrr.

Enkelt. Hoppa över att fråga. Om de bara går utan att fråga är det väl tecken på att de inte vill ha något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Äh, get real för fan. ;) Afrika svälter, 50 cent är miljonär och jag har gått på kyckor i 3 månader. Nu börjar läkarna prata om att jag kanske inte ens har brutit nåt utan att det är nåt annat obegripligt. 8 veckor till i en aircast och mitt i sommaren också. (http://www.topaz47.freeserve.co.uk/aircast.jpg -javisst, det går hem hos brudarna) Åh, jag vill springa, hoppa och träna! :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Enkelt. Hoppa över att fråga. Om de bara går utan att fråga är det väl tecken på att de inte vill ha något.

 

Men ibland när man frågar så får man till svar "Javisst ja. Tack. Jag vet ju inte om det här var rätt färg", eller "Just ja, det är ju morsans grejor, hon vill alltid ha kvitto."

 

Eftersom kunder kan glömma att ta kvittot, och eftersom jag inte i förväg vet vad kunden ska svara, så frågar jag. Service kallas det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men ibland när man frågar så får man till svar "Javisst ja. Tack. Jag vet ju inte om det här var rätt färg", eller "Just ja, det är ju morsans grejor, hon vill alltid ha kvitto."

 

Eftersom kunder kan glömma att ta kvittot, och eftersom jag inte i förväg vet vad kunden ska svara, så frågar jag. Service kallas det.

visst, du gör som du vill. men det låter som att det bidrar till stress för dig.

Är det inte bättre att fokusera mer på nästa kund istället? låta förra kunden eventuellt glömma kvittot (som han mycket troligt inte ens behöver) och lägga energin på att säga något vänligt (och få ett vänligt svar) från nästa kund?

Timmarna kommer att gå mycket fortare och du kommer att få mycket trevligare kunder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack, jag vet. Du behöver inte berätta hur jag ska sköta mitt jobb. Bara förstå att det kan kännas surt att få ett surt svar på en ej otrevligt ställd fråga. Kvittot är en värdehandling som kunden har rätt till, och vi vill påminna dem om deras rätt, som en service. Kunder är trevliga, jag är trevlig. Timmarna går fort. Inget stort problem.

 

Som sagt, i och med gnället i denna tråd är det kanske inte meningen att folk ska komma och lösa problem. Men tack för att du försöker.

Länk till kommentar
Share on other sites

visst, du gör som du vill. men det låter som att det bidrar till stress för dig.

Är det inte bättre att fokusera mer på nästa kund istället? låta förra kunden eventuellt glömma kvittot (som han mycket troligt inte ens behöver) och lägga energin på att säga något vänligt (och få ett vänligt svar) från nästa kund?

Timmarna kommer att gå mycket fortare och du kommer att få mycket trevligare kunder.

 

Min sambo jobbar också i butik. Och hos dom så är det ett nödvändigt ont att fråga kunderna om de vill ha kvittot. Service som Simon säger.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom kunder kan glömma att ta kvittot, och eftersom jag inte i förväg vet vad kunden ska svara, så frågar jag. Service kallas det.

Jag brukar handla efter jobbet, så jag är alltid astrött när jag käckt får frågan "Vill du ha kvittot?" från någon muntert leende kassör/kassörska .

Hur kan det komma sig att dom alltid är så glada? Va? va?

 

Förresten så var jag sjukskriven i två dar efter semestern pga tennis. Men det ska ni inte ta som nåt gnäll =)

Länk till kommentar
Share on other sites

-Bönder i "Foppa"-tofflor som tror att Stockholm i rusningen är som en sen eftermiddag i Flen.

-Folk med ryggsäckar. Använd armarna för fan!

-Gamla människor som äter glass

-Folk som stannar när dom kommit upp ur rulltrappan. Läs 5p rulltrappevett!

-Peter Fröjdfelt

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag brukar handla efter jobbet, så jag är alltid astrött när jag käckt får frågan "Vill du ha kvittot?" från någon muntert leende kassör/kassörska .

Hur kan det komma sig att dom alltid är så glada? Va? va?

 

:)

 

Vi är ett glatt folk!

 

... och jag har märkt att om man är trevlig, så är de absolut flesta trevliga tillbaks, och då trivs man. Det gör kassaarbetet ganska trivsamt, trots den trista sysslan. En ganska enkel lärdom i livet.

 

 

-Gamla människor som äter glass

 

:D

 

 

Lite gnäll också: Idag var det skitjobbigt att jobba. Så jäkla varmt. Vi har annons imorron, så det var som vanligt bråttom att förbereda och fixa. Fick svett i ögona. Skjortan klibbade mot ryggen när jag satt och käka lunch också. Hit med hösten nu! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...