Gå till innehåll

Frank Miller's 300


_nemo_

Recommended Posts

Detta hände ett flertal gånger. Snyggt, visst, men kanske dumt att kasta all logik åt sidan för att få till schysst ljus.

 

Hahaha. Då kan man ju strunta i att se filmen om man tänker på just den biten som ologisk. Du har inte tänkt på att spartanerna framställs som goda, fastän de var riktiga svin i verkligheten?

 

Persiska konungen är 3 meter hög, fastän perserna alltid har varit relativt korta.

 

"De odödliga" har masker på sig, fastän de var ansiktet utåt för persernas armé, de var förbjudna att dölja sitt ansikte. Här är de utklädda som ninjor. För att det ser bra ut? Japp.

 

Getter sitter och spelar flöjt. Monster går omkring i armén.

 

Men skit i allt det där. Solen byter ju plats på ett par ställen i filmen. Jävla ologiskt.........

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, men Sin City är inte i samma stil som denna på något sätt. Tex fet kontrast och toksnabba Elijah Wood var inte ologiskt i den filmen, eftersom det var dens stil.

Jag såg denna film som en mycket mer naturalistisk film, med sitt varma foto och mänskligare karaktärer. Snarare Gladiator än Sin City.

 

 

Bara undrar. Är Frank Miller en helig ko?

jag håller inte med. Jag ser det här som en ny Sin City. Ta en titt i boken så ser du vad jag menar.

Hade de velat gjort en Gladiator hade filmen sett väldigt annorlunda ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg denna film som en mycket mer naturalistisk film, med sitt varma foto och mänskligare karaktärer. Snarare Gladiator än Sin City.

 

Då har du sett den på fel sätt. Enligt mig då.

 

EDIT: Enligt Java med såg jag nu :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Hörru, är det inte trist att du, trots att du är moderator, håller på och rackar ner på det jag tycker. Kan du inte ha en seriös diskussion? Borde inte du vara ett föredöme? Okej, jag kanske petade på en öm tå här, sorry, men jag har inte läst serien. Jag såg en film, och i alla andra filmer hade det varit tokigt att kasta omkring ljuset sådär. Men förlåt, förlåt.

Kom igen, Simon. Allt jag menar är att jag tycker du dömmer den orättvist, och ser du den igen med nya ögon utan att vilja att den ska vara nånting den inte är kanske du tycker bättre om den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte den var bra. Det var bara en del detaljer som jag hakade upp mig på. Fel av mig, tydligen. Ska aldrig mer tycka till...

 

Sin City var däremot väldigt bra, på alla sätt. Dess stil var väldigt karg och i fas med dess historier.

 

 

Nemo: Dåså.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fel av mig, tydligen. Ska aldrig mer tycka till...

 

 

Nemo: Dåså.

 

Suck....

 

Klart du ska tycka till. Det är ju sånt som skapar diskussion.

 

Lite trist att bli kallad oseriös i två olika trådar på en och samma kväll utav dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, jag rackade (orättvist) ner på Filmen. Du rackade ner på Mig för att jag rackade ner på Filmen. Det är inte en seriös diskussion i min bok.

 

Nej, jag "rackade" ner på ditt inlägg OM filmen. Inte på dig......

 

Men skitsamma. Om du har några mer problem som inte rör filmen så är du välkommen att skicka PM till mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad sam & rai har sagt här på forumet har inte känts riktigt seriöst i alla lägen, ok. Om du däremot har en seriös succé på Aftonbladet, så ok, grattis. Men här på forumet har det varit ett trist inslag med dessa två malliga snorungar.

 

När man inte vet vad man pratar om så är det VÄLDIGT dumt att öppna käften (trycka på tangenter). Att du tycker att de har varit ett jobbigt inslag på forumet är din egna högst personliga åsikt. Jag minns ett inlägg av Munthe. Har du blivit voodoofilms talesman? Och ännu en gång. Skicka PM om du har fler saker som inte rör filmen 300.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...