Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om du läser hela tråden kan du se att vi redan kollat upp militaryshop. Det där med utrustning har vi nästan löst så min enda fråga just nu är (som sagt) om svenska piketpoliser använder hagelgevär.

• 3 månader senare...
Postad

Mitt inlägg är antagligen onödigt för er som ska göra filmen om piketpoliserna men jag tänkte bara tipsa alla om cybertown. Är man inte särkillt nogrann med vapen skulle det inte vara fel att hyra dessa därifrån med tanke på att de har rätt många och vapnena ser ganska bra ut. Nu vet jag inte ifall det är möjligt men tänkte att det kanske kan vara värt för någon att kolla upp...

• 7 månader senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

i sommras gjorde jag med flera en film och de västar vi använde till våran insatsstyrka var ridvästar som vi lånade från ett lokalt stall. de ser ut som riktiga skottvästar och är lätta att få tag på!

Postad

[citat=lilla_farbrorn]meeen herregud.. förlåååt mig! jag råkade skriva fel!

Att svenska piketpoliser bär hagelgevär berättade en mycket påläst vapennörd för mig så om du inte vet helt säkert kan du hålla tyst. Ditt inlägg hjälpte inte det minsta.[/citat]

Hej igen, förlåt att jag snäste lite förra gången. Men nu är det nämligen så att Maruzen tillverkar airsoft-vapen och såvitt jag vet föredrar poliser i allmänhet riktiga vapen. Som Pace sa, piketpoliser bär inte hagelgevär.

• 2 veckor senare...
Postad

Oj, folk som hann före visst! Jo, nog är det allt en shotgun han har, men definitivt ingen Maruzen ;) Lilla farbrorn, hoppas ni fortfarande tänker göra filmen/har gjort den och icke lagt upp den, för jag vill VÄLDIGT gärna se den. Vurmar lite särskilt för Nationella Insatsstyrkan jag med, faktiskt..

Postad

Ojdå tänkte jag inte på.

Blanda ihop dem av någon anledning. Men vill du ha med en shotgun i filmen så ta nationella insatsstyrkan istället då :p Är väl inte så viktigt att det måste vara en piketenhet ;)

• 4 månader senare...
Postad

hej alla ni som skrivit här som hälpt honom med alla dessa frågor visa e helt korrekta. visa har jag ingen aning om vad som sägs. men kläderna o märkerna kostar inte allt för dyrt, tyvärr e det väldigt sällan klubbar lr andra lånar ut sin utrusting till folk pga av många risker.

Därmot kan jag tänka mig att många människor i klubbar e intresserad av att gör en film men att dom själva kommer nog vilja med verka i dom.

Det där med emblemet där det svenska polis mörket sen det andra är ett "tag" med polis märket på.

Och det kan du omm jag inte har fel köpa på militaryshop om dom inte tagit bort det.

Det där med shotgun stämmer nästan till pricka utom fel märke. Men den används väldigt sällan.

Jag köpte min utrusting för ca 1500kr då har jag väst o kläder hölster.

Ni som säger att jag har fel inom polisen lr den militära biten kan höra av sig eftersom jag har både gjort FN tjänsten o jobbat inom rikspolis styrelsen så jag vet vad jag säger.

Men du som skulle göra en film. Jag hjälper dig gärna med att hitta folk m.m.

Men kontakta mig på min mail knight_sbtc@hotmail.com

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

1. Ett av de billigare sätten att få tag på softairguns och replikor är att kolla på tradera och blocket. Där finns det massor. Om du inte ska ha så himla detaljrikt och även vill spara på budjeten så kan du tex söka på AK47 på tradera. Där finns en snubbe som säljer plast AK47 softairguns för ca.100 kr styck. De ser lite plastiga ut med går ganska lätt att fixa.

2. Om du behöver en skottväst/skydsväst så kandu gå ner på rödakorset eller emmaus och liknande och fråga efter flytvästar. inte de traditionella oranga utan den plattare varianten. om du sprayar en sån väst svart eler grå och sen någon camo tröjja under så blir det väldigt bra :)

Postad

[citat=Troma Team]En affär jag skulle rekomendera är Military Shop i göteborg. Dom har mycket märken, kläder, skor, batonger m.m. inom det polisiära och militär.[/citat]

Läs igenom tråden! Tror du är den tredje som postar om Military Shop!

• 2 månader senare...
Postad

[citat=TDA]Hej,

När det gäller vapen och statister som kan hantera vapen någorlunda realistiskt så tycker jag att ni ska kolla om ni har någon softair-gun förening i närheten. Många klubbar kör "Counterstrike" och har därför realistiska vapen och SWAT kläder. Där kanske du kan hitta dina skådisar också.

(Hmm, nu har jag skrivit mina två första inlägg och båda har samma innehåll, måste variera mig :)[/citat]

Jag får köpa alla mina soft air guns själv, kolla tradera.com och blocket.se hittade snygga M4:or för 200kr st!

Postad

[citat=warpz]1. Ett av de billigare sätten att få tag på softairguns och replikor är att kolla på tradera och blocket. Där finns det massor. Om du inte ska ha så himla detaljrikt och även vill spara på budjeten så kan du tex söka på AK47 på tradera. Där finns en snubbe som säljer plast AK47 softairguns för ca.100 kr styck. De ser lite plastiga ut med går ganska lätt att fixa.

2. Om du behöver en skottväst/skydsväst så kandu gå ner på rödakorset eller emmaus och liknande och fråga efter flytvästar. inte de traditionella oranga utan den plattare varianten. om du sprayar en sån väst svart eler grå och sen någon camo tröjja under så blir det väldigt bra :)[/citat]

Tack för tipset med skydds västarna behöver det till nationella insatsstyrkan i min film!

Postad

Tänkte bara säga nu once and for all att filmen jag tänkte göra blev aldrig av. Det blev helt enkelt för dyrt och att be om stipendium på flera tusen för enbart en scen kändes helt enkelt onödigt. Sedan spelade såklart andra faktorer in, men jag behöver inte rabbla dem.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...