Gå till innehåll

Utrustning för insatsstyrka


Recommended Posts

Tänkte bara säga nu once and for all att filmen jag tänkte göra blev aldrig av. Det blev helt enkelt för dyrt och att be om stipendium på flera tusen för enbart en scen kändes helt enkelt onödigt. Sedan spelade såklart andra faktorer in, men jag behöver inte rabbla dem.

 

Jättetråkigt att det föll, men jag förstår att det är jobbigt att arbeta med nollbudget.

Gjorde själv en nollbudgetfilm för 10 år sedan med en insatsstyrka,

(Det är förresten två olika saker, insatsstyrkan och piketen)

slutade med att vi fick en räkning på 20.000 när det visade sig att skådisarna pillat sönder plastpickorna (mp5:orna) vi lånat, men dessa soft-airguns är sån skit att ja inte riktigt tycker att det var deras fel.

Mycket förhandlande ledde till halvering, till en räkning på 10.000 kronor...

 

Här är en länk till soppan, hade duktigt folk men för kort tid (2 dagar tror jag) och jag var lite för grön på den tiden att hantera alla problem som dök upp på plats.

Stugan, i likhet med den i första Evil Dead, brann några dagar efter inspelningen och omöjliggjorde all komplettering, och i olikhet blev det inte en klassiker.

 

 

Tja, ta den för va den är, kanske intressant på något sätt för er i tråden iaf, mkt nöje *s*

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tillverkade nyligen rekvisita och scenografi till en uppföljare på den Coca Cola Zero-reklam som går på Tv just nu - Den där just ett SWAT-team kommer in genom ett sovrumsfönster och tar med sig en kille ut så att han slipper konfronteras med en arg pappa.

Våra SWAT-killar köpte vi helt enkelt ett kolsvart målarställ till (overall) från Jobman, och kompletterade det med en matchande svart väst som bars utanpå. Under västen hade de en annan "väst" som var utskuren av liggunderlag och pushade ut formerna till en skottsäker väst. Alla fickor var också stoppade med likadant material, och så syddes det dit lite loggor och liknande så klart. Basic breda nylonband för sömnad kan sys på en sådan grund för en spottsyver, och förhöjer resultat ännu mera.

 

All övrig utrustning - bälte, prylar, hjälm, vapen mm - hyrdes i ett "kit" från:

http://www.uniformcollection.se/index.html

Ett kit per person alltså... all utrusning en person behöver.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...