Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om filmen: En Star Wars-fanfilm med lite blandade effekter.

Tid: 00:03:36

Storlek: 54mb

Format: Xvid

Övrigt: En kompis köpte en Vadermask, så jag kom upp med idéen att spela in en Star Wars-film. Vi hade lite problem med inspelningen, då vi inte hade någon inlevelse. Det enda jag känner mig nöjd med är blixtarna i filmen.

Filmen: KLICKA HÄR

http://wadde.no-ip.com/tgb/bilder/film/shk/starwars1.jpghttp://wadde.no-ip.com/tgb/bilder/film/shk/starwars2.jpghttp://wadde.no-ip.com/tgb/bilder/film/shk/starwars3.jpg

Postad

[citat=jonkanon]Och så lite syfte på det där så ska det nog kunna bli något... :)[/citat]

Jupp, jag vet. Var liksom bara en dags inspelning på 1 timme kanske. Alla idéer dök upp på plats. Ska nog försöka göra ett litet manus ;D fast det är ingen av mina kompisar som vill följa ett filmmanus tror jag, dom vill gjärna komma upp med sina egna idéer på inspelningsplatsen. Svårt att få dom följa en viss sak. Dom är lite envisa att prata i saker :(

Ge mig riktiga skådespelare, det hade varit röjj det ;D

Postad

[citat=Spartacus]Riktigt schyssta specialeffekter, härligt att fler från Söderhamn huserar här :)[/citat]

Hehe, trodde jag var ensam om mitt intresse här i stan. Vad heter du igentligen då?

Postad

[citat=Magnuz]hur gör man så att det ser utt att blixtra till när två lasersvärd nuddar varandra?

jag andänder AE[/citat]

Rita en rund ljusboll i PS, lägg in bilden i AE och dublicera bilden och gör den i olika storlekar, ca 4-6bilder. gör så att bilderna börjar i en liten scale sen blir den större och sen mindre igen. Sen renderar du ut ljusbollesfilmen med svart bakgrund, sen kan du lägga in ljusbollsfilmen i din star wars-film och lägga på screen effekten på ljusbollsfilmen, så försvinner den svart bakgrunden sen positionerar du ut ljusbollsfilmen där svärden åker ihop.

Eller så tankar du en färdig här: http://ryanw.michaelfrisk.com/ryan-w/clips/flash.mov

[citat=Spartacus]Härdin, lirade fotboll med Mahmod och grapparna när ni spelade in vid Strandvallen : )=[/citat]

F. Härdin med glasögonen eller ?;D

Postad

Jag har själv gjort effekten med lasersvärdet och det är jobbit å lägga in varje bild i PS och redigera och jag tycker ny gjorde det väldigt bra! Blixtarna var också jättebra!

Postad

[citat=odinlundin]Jag har själv gjort effekten med lasersvärdet och det är jobbit å lägga in varje bild i PS och redigera och jag tycker ny gjorde det väldigt bra! Blixtarna var också jättebra![/citat]

Gjorde svärden i AE :) inte i PS. Då kan jag förstå att det kan vara jobbigt om du gjort så :P

Postad

[citat=Asterix]Hahaha.

Snygga effekter, men rekvistan och miljön var ju inte den bästa.[/citat]

Vet, det som är meningen också. Det är inte så billigt med exakta replikor. Men miljön är det inget fel på, det är inte lätt att svinga med svärd inomhus, eller vad syftar du på igentligen ? Att träden och gräset är fult? :)

Postad

[citat=r0lfi] Men miljön är det inget fel på, det är inte lätt att svinga med svärd inomhus, eller vad syftar du på igentligen ? Att träden och gräset är fult? :)[/citat]

Hehe

Jag syftar på att det är mitt på dagen och miljön känns ju inte alltför läskig.

Ni kunde valt en lite häftigare plats kanske.

Postad

[citat=r0lfi][citat=odinlundin]Jag har själv gjort effekten med lasersvärdet och det är jobbit å lägga in varje bild i PS och redigera och jag tycker ny gjorde det väldigt bra! Blixtarna var också jättebra![/citat]

Gjorde svärden i AE :) inte i PS. Då kan jag förstå att det kan vara jobbigt om du gjort så :P[/citat]

Dum fråga...borttagen av Film smurfen...

Postad

[citat=r0lfi][citat=odinlundin]Jag har själv gjort effekten med lasersvärdet och det är jobbit å lägga in varje bild i PS och redigera och jag tycker ny gjorde det väldigt bra! Blixtarna var också jättebra![/citat]

Gjorde svärden i AE :) inte i PS. Då kan jag förstå att det kan vara jobbigt om du gjort så :P[/citat]

Jahaaa allså jag la först in filmen i premiere och sen sparade som .flm och öppnade i PS och gjorde ett nytt lager och sen gjorde jag ett vitt streck där varje svärd ska va sen la jag till Inner Glow och Outer Glow och sparade som .flm

och öppnade i premiere klart!

Postad

[citat=odinlundin][citat=r0lfi][citat=Film smurfen]

Va är PS?[/citat]

Photoshop såklart ;D eller jag vet inte, skrev jag fel på förkortningen?[/citat]

Japp PS är photoshop[/citat]

Jag tänker på PlayStation.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...