Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej, håller på med ett äcventyrsmanus, kan skriva en sammanfattning på hur långt jag har kommit:

Några människor hamnar på en ö, dom övernattar på den pga dom har hittat guld på den. En av dom blir tillfånga tagen av en liten mumie varelse. Dom andra börjar leta efter honom, Jim, (Jim är karaktärens tillfälliga namn).

Dom möter lite hinder på vägen...stup och sådaran grejer.

Så, är det någon som har någon idé på vad som kan hända sen?

Tacksam för svar :D

Posted

kanske lite psykisk? mumien springer runt i skogen och han verkar finnas överallt? man får aldrig se honom så det gör jim galen. lite psykiskt och jäkligt effektivt.

Posted

Vad som också skulle kunna hända är att dom hittar massa vaningar allt som dom kommer närmare. Smata vaningar specielt gjorda för att döda men som också funkar i avskräckande syfte. När dom kommer fram till vad som värkar vara en återvänds gränd hittar dom ingången till något myck et större. Typ en gråtta eller en uroldrig stad under bergentVad det än är så leder det till guldet. En annan sak som altid är kul hadde varit om dom hittade ett störtat och överväxt flyg plan, vilket dom senare kan använda för att ta sig därifrån.

Det är altid kul med Övergivna Ö filmer.. och mumien är ju ett pluss.

Posted

[citat=Lofgren]Hej, håller på med ett äcventyrsmanus, kan skriva en sammanfattning på hur långt jag har kommit:

Några människor hamnar på en ö, dom övernattar på den pga dom har hittat guld på den. En av dom blir tillfånga tagen av en liten mumie varelse. Dom andra börjar leta efter honom, Jim, (Jim är karaktärens tillfälliga namn).

Dom möter lite hinder på vägen...stup och sådaran grejer.

Så, är det någon som har någon idé på vad som kan hända sen?

Tacksam för svar :D[/citat]

jag tror du börjar i fel ände. tänk ut vad dina karaktärer har för vilja, mål och motivation och låt sedan stupen och mumievarelsen och allt det där vara hinder i deras väg att hamna dit de vill komma.

Posted

Sök orginalitet. Vad kommer vi få veta om karaktärerna? Är de arkeloger som under en utgrävning hittar något de intresserar sig för och stannar? Eller är det ett par äventyrsletande "Indianas" som letar guld?

Som Java Ex Machina sa, börja med att ha ett mål som de strävar efter och sätt upp hindrerna var eftersom de närmar sig.

Vi kan säga att platsen är varm, kanske kan den psykiska delen vara synvillor?

En mumie förknippas ofta med ett lik balsamerat och invävt i.. Ja vad skall vi kalla det, bandage, och förknippas oftast med Pyramider/Ruiner/Gravar och Egypten. Finns det en ruin av något slag där denna en gång legat begravd? Varför skyddar han guldet? Ifall du har en synopsis eller utdrag så får du gärna publicera det här så kan man sätta sig in lite bättre.

• 2 weeks later...
Posted

då skall vara tväremot; Skit i karaktärerna utan vad är problemet?

Logline: "En film om en massa personer på en öde ö där en person blir tillfångatagen av en mumie och de övriga kämpar med att leta efter den tillfångatagne"?

Posted

Förstår inte. En av de två blir tillfånga tagen, den andra letar efter honom. Men du skriver att de två gör en massa äventyr m.m. huh? Har du tänkt till ordentligt på vad du vill få ut?

Posted

Det är så de säger nuförtiden. :) Nu ska vi se om jag verkligen förstod vad jag sa...

WTF = What The F*ck

ROTFLMAO = Rolling On The Floor Laughing My Ass Off

Posted

[citat=Speero]Förstår inte. En av de två blir tillfånga tagen, den andra letar efter honom. Men du skriver att de två gör en massa äventyr m.m. huh? Har du tänkt till ordentligt på vad du vill få ut?[/citat]

Va? Nej, det skrev jag inte

• 3 weeks later...
Posted

Hur många karaktärer är det ? För alla behöver väll inte leta efter honom. Några stannar kvar och vaktar.

Några andra personer kan också komma till ön för att leta guld. Så det blir som en sårts kamp mellan "två lag" att få tag i guldet ;)